Gå til innhold

Hva menes med denne "ikke mer enn 5 personer sammen" - regelen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså, nå har vi tatt påskeferie.

Vi har et fantastisk turområde like ved der vi bor.
Vi har en familie vi har vært en del sammen med de siste ukene da de har barn på alder med våre barn.
Hverken de eller vi har andre vi er sammen med. Har tatt det under den reglen med at barn kan ha faste lekevenner.

Nå har vi 4 barn, og de 3.
Hadde vært utrolig koselig å grillet ute i dette turområdet sammen. 
Er det i det hele tatt lov?

 

Anonymkode: 6c2f7...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Altså, nå har vi tatt påskeferie.

Vi har et fantastisk turområde like ved der vi bor.
Vi har en familie vi har vært en del sammen med de siste ukene da de har barn på alder med våre barn.
Hverken de eller vi har andre vi er sammen med. Har tatt det under den reglen med at barn kan ha faste lekevenner.

Nå har vi 4 barn, og de 3.
Hadde vært utrolig koselig å grillet ute i dette turområdet sammen. 
Er det i det hele tatt lov?

 

Anonymkode: 6c2f7...aef

Nei, 7 er ikke 5

Anonymkode: 38ec2...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså om dere har 3 barn de har 4 barn og det er 2 voksne i hver familie så blir det 11 stk og det er over 5 stk så nei ikke lov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mamma_til_2 skrev:

Altså om dere har 3 barn de har 4 barn og det er 2 voksne i hver familie så blir det 11 stk og det er over 5 stk så nei ikke lov. 

Ser jeg leste feil, leste at de var 7 tilsammen, 11 stk er jo enda verre.

Anonymkode: 38ec2...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man holder seg to meter unna da? Spør for en venn

Anonymkode: e0a6f...e2d

Nei.

Anonymkode: 349fe...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man holder seg to meter unna da? Spør for en venn

Anonymkode: e0a6f...e2d

Nei Max 5 stykker og de skal holde 2 meter avstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

Ser det forsvant en setning.
Ja jeg vet vi blir mer enn 5 personer, jeg kan telle.
Det jeg egentlig lurte på, er det 5 personer fra 5 forskjellige familier det egentlig er snakk om i den reglen.

Dersom det er 5 fysiske personer kan strengt takk heller ikke jeg, mannen og barna grille der bare oss selv om vi lever under samme tak

Anonymkode: 6c2f7...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

HI her.

Ser det forsvant en setning.
Ja jeg vet vi blir mer enn 5 personer, jeg kan telle.
Det jeg egentlig lurte på, er det 5 personer fra 5 forskjellige familier det egentlig er snakk om i den reglen.

Dersom det er 5 fysiske personer kan strengt takk heller ikke jeg, mannen og barna grille der bare oss selv om vi lever under samme tak

Anonymkode: 6c2f7...aef

Der er jo svaret på spørsmåley ditt

Anonymkode: 38ec2...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

HI her.

Ser det forsvant en setning.
Ja jeg vet vi blir mer enn 5 personer, jeg kan telle.
Det jeg egentlig lurte på, er det 5 personer fra 5 forskjellige familier det egentlig er snakk om i den reglen.

Dersom det er 5 fysiske personer kan strengt takk heller ikke jeg, mannen og barna grille der bare oss selv om vi lever under samme tak

Anonymkode: 6c2f7...aef

Jo, for dere bor i samme hustand

Anonymkode: 38ec2...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her.

Ser det forsvant en setning.
Ja jeg vet vi blir mer enn 5 personer, jeg kan telle.
Det jeg egentlig lurte på, er det 5 personer fra 5 forskjellige familier det egentlig er snakk om i den reglen.

Dersom det er 5 fysiske personer kan strengt takk heller ikke jeg, mannen og barna grille der bare oss selv om vi lever under samme tak

Anonymkode: 6c2f7...aef

Regelen gjelder 5 personer som ikke bor under samme dag. Den familien som bor sammen har lov å gå ut sammen selv om de er over fem. 

Anonymkode: 88567...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke heller helt dette. Vi er 5 i familien. Skal vi ikke kunne treffe andre pga dette? Ingen i huset her har sin «1-2 faste lekevenner». Vi har truffet min søster og hennes familie flere ganger. De er også 5.

 

jeg ser dere mener det er bare å telle. Men det er ikke det. Skal vi sette det på spissen så må jo familier over 5 kvitte seg med den/de de liker minst. 😆

Anonymkode: e3e88...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke heller helt dette. Vi er 5 i familien. Skal vi ikke kunne treffe andre pga dette? Ingen i huset her har sin «1-2 faste lekevenner». Vi har truffet min søster og hennes familie flere ganger. De er også 5.

 

jeg ser dere mener det er bare å telle. Men det er ikke det. Skal vi sette det på spissen så må jo familier over 5 kvitte seg med den/de de liker minst. 😆

Anonymkode: e3e88...dce

Man skal ikke være flere enn fem tilsammen, med mindre man bor i samme husstand. Herregud, hvor vanskelig kan det være å forstå?

Anonymkode: 38ec2...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke heller helt dette. Vi er 5 i familien. Skal vi ikke kunne treffe andre pga dette? Ingen i huset her har sin «1-2 faste lekevenner». Vi har truffet min søster og hennes familie flere ganger. De er også 5.

 

jeg ser dere mener det er bare å telle. Men det er ikke det. Skal vi sette det på spissen så må jo familier over 5 kvitte seg med den/de de liker minst. 😆

Anonymkode: e3e88...dce

Nei, for det er sagt gjentatte ganger at regelen om maks fem ikke gjelder folk i samme husstand. Det har ikke plutselig blitt ulovlig å ha fire barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke heller helt dette. Vi er 5 i familien. Skal vi ikke kunne treffe andre pga dette? Ingen i huset her har sin «1-2 faste lekevenner». Vi har truffet min søster og hennes familie flere ganger. De er også 5.

 

jeg ser dere mener det er bare å telle. Men det er ikke det. Skal vi sette det på spissen så må jo familier over 5 kvitte seg med den/de de liker minst. 😆

Anonymkode: e3e88...dce

Det er ikke rakettforskning akkurat... 

Anonymkode: ff4d2...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man holder seg to meter unna da? Spør for en venn

Anonymkode: e0a6f...e2d

Hver av de 5 skal holde 2 meters avstand hvis de ikke er fra amme familie. Hvis du tar med deg to a  dine egne barn og en venn kan du gå og sitte rett ved barna dine, men vennen skal hele tiden være 2 meter unna alle dere. Dere kan derfor ikke kjøre bil sammen for eksempel.

Anonymkode: 9fc0b...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke heller helt dette. Vi er 5 i familien. Skal vi ikke kunne treffe andre pga dette? Ingen i huset her har sin «1-2 faste lekevenner». Vi har truffet min søster og hennes familie flere ganger. De er også 5.

 

jeg ser dere mener det er bare å telle. Men det er ikke det. Skal vi sette det på spissen så må jo familier over 5 kvitte seg med den/de de liker minst. 😆

Anonymkode: e3e88...dce

Vis dere er hele familien på 5 kan dere ikke treffe fler, men du kan treffe don søster så lenge dere holder 2 meters avstand.

Anonymkode: 9fc0b...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hvis regelen er 5 personer uansett, så har familien ditt et problem da dere er 6 i familien😂 jeg sier kjør på, det går helt fint. 

Anonymkode: 0c092...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er lov, det er ingen regel, det er en anbefaling. Men det er imot anbefalingen.

Anonymkode: 6dbce...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den regelen gjelder jo bare for de som ikke er i samme husstanden, så to husstander må jo da kunne møtes selv om de er flere enn fem personer. 

Hvis vi skal gå tur med mine foreldre f.eks., blir vi 8 fordi vi også er seks personer i vår husstand.

Anonymkode: cc08f...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Altså, nå har vi tatt påskeferie.

Vi har et fantastisk turområde like ved der vi bor.
Vi har en familie vi har vært en del sammen med de siste ukene da de har barn på alder med våre barn.
Hverken de eller vi har andre vi er sammen med. Har tatt det under den reglen med at barn kan ha faste lekevenner.

Nå har vi 4 barn, og de 3.
Hadde vært utrolig koselig å grillet ute i dette turområdet sammen. 
Er det i det hele tatt lov?

 

Anonymkode: 6c2f7...aef

Hvis du kan telle til fem og veit hvem som bor i din husholdning burde regelen være overkommelig å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette som er så farlig i den fasen vi er i nå - folk begynner å slappe av og begynner å gi blaffen i tiltakene, lage seg sine egne tolkninger osv. osv.

Og dermed så spres smitten ukontrollerti igjen og alt vi har gjort til nå risikerer å være nytteløst.

Anonymkode: 349fe...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en anbefaling og råd, ikke lov og regel. Ha god håndhygiene og hold avstand, gå ut og kos dere.

Anonymkode: 7bfdc...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...