Gå til innhold

Tverr 8 åring


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med 8 åringen om dagen. Han er sur, tverr og vil ingenting. Vrang når han skal gjør skolearbeid. Frekk i munn osv... Flere som sliter med dette?  Han vil heller ikke på fritidsaktivitet lenger, bare være inne og spille eller se på youtube. Alle spill er nå fratatt pga dårlig oppførsel. Nå er jeg skikkelig oppgitt og lei meg. Noen tips?

Dette er ikke kommet nå i disse Corona tider, det har pågått en stund.

Anonymkode: 06c0f...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter han med det sosiale? Finner ikke sin plass på skolen og i fritidsaktiviteter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fritidsaktiviteter? Nå? Alt er jo lukket? 
 

Helt ærlig, så tenker jeg at våre barn har lov til å være tverr og vanskelig i disse dager. De er isolert fra venner, fritid, skole og alt de kjenner. Alt er snudd på hodet, og da blir man tverr. 
Som voksen er det lett å sette ord på hva vi føler. Som barn vises det i atferd

Anonymkode: 15464...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sliter med 8 åringen om dagen. Han er sur, tverr og vil ingenting. Vrang når han skal gjør skolearbeid. Frekk i munn osv... Flere som sliter med dette?  Han vil heller ikke på fritidsaktivitet lenger, bare være inne og spille eller se på youtube. Alle spill er nå fratatt pga dårlig oppførsel. Nå er jeg skikkelig oppgitt og lei meg. Noen tips?

Dette er ikke kommet nå i disse Corona tider, det har pågått en stund.

Anonymkode: 06c0f...c8d

Sliter med det samme med jenta mi på 9 år. Har måtte ta vekk tlf flere ganger og sagt ho ikke får tilbake før leksene er gjort. Så føler med deg HI. Har slitt med surhet etter skolen før dette også, men da har ho ihvertfall jobbet greit på skolen.

Anonymkode: 4c2d1...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hysterika skrev:

Sliter han med det sosiale? Finner ikke sin plass på skolen og i fritidsaktiviteter? 

Han har mange venner, men han er veldig usikker og har dårlig selvtilit.  Vi pusher litt på at han må gå på noe fordi han har veldig godt av å være bant folk 

Anonymkode: 06c0f...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sliter med det samme med jenta mi på 9 år. Har måtte ta vekk tlf flere ganger og sagt ho ikke får tilbake før leksene er gjort. Så føler med deg HI. Har slitt med surhet etter skolen før dette også, men da har ho ihvertfall jobbet greit på skolen.

Anonymkode: 4c2d1...f56

Er hun sånn mye eler siter hun med noe? jeg synes det er så mye av det her nå så lurer på om det er noe som plager han...  veit han har dårlig selvtillit og sliter mye med det, men hadde håpa det skulle gå over snart...

Anonymkode: 06c0f...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Får du aktivert og stimulert ham ordentlig?

Anonymkode: 15464...888

Prover, men han vil ingenting. Aldri.

Anonymkode: 06c0f...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prover, men han vil ingenting. Aldri.

Anonymkode: 06c0f...c8d

Men les svaret mitt lenger oppe. Dette er merkelige tider! Barna er isolert fra alt. 
Da er det vår jobb å aktivere og stimulere. 
Puslespill for eks. Filmkvelder, perle, lage påskepynt, skattejakt i hagen, leke, klatre i trær, skrive et eventyr sammen, danse i stuen, bake boller osv osv

Anonymkode: 15464...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er hun sånn mye eler siter hun med noe? jeg synes det er så mye av det her nå så lurer på om det er noe som plager han...  veit han har dårlig selvtillit og sliter mye med det, men hadde håpa det skulle gå over snart...

Anonymkode: 06c0f...c8d

Ho kan være kjempe blid, men blir fort opprørt og gretten. Tåler lite motgang og tenker ofte negativt. Ho har ingen diagnose, men har av og til oppførsel som kan minne om ADD/ADHD. 

Vanskelig å vite om det er noe som plager barnet ditt eller om det er Korona situasjonen. Når skolene åpner igjen er det lettere å se om det vedvarer eller blir bedre. 

Anonymkode: 4c2d1...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...