Gå til innhold

Hvor mange bukser har barna dine?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min sønn har de siste årene, vokst 10 cm i året, så det blir jo kjøpt ny garderobe hvert år. Så nå har han 5 joggebukser og en jeans. Han hater å bruke jeans, men vi har en til pent. Og han har et favoritt merke i joggebukser, som er relativt dyrt. Så da blir det ikke flere bukser, for jeg må jo plutselig kjøpe 5 nye til neste år igjen. Men samtidig føler jeg at det er lite. Har sikkert noe med at da han var liten hadde vi jo mer, men da var jo klærne mye billigere. Nå bruker han voksen størrelse.

Anonymkode: fc74c...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har levert nesten alt til Fretex. De siste uker har satt ting i perspektiv og her er det kjøpestopp. Kommer til å ha 4-5 bukser hver, mer trenger de ikke. 1 jeans, 2 joggebukser og 1 litt penere som kan brukes til jul/avslutninger osv. Er som du sier, alt må skiftes ut hvert år uansett, så det rekker jo ikke å bli slitt 😊

Anonymkode: 8dc87...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har levert nesten alt til Fretex. De siste uker har satt ting i perspektiv og her er det kjøpestopp. Kommer til å ha 4-5 bukser hver, mer trenger de ikke. 1 jeans, 2 joggebukser og 1 litt penere som kan brukes til jul/avslutninger osv. Er som du sier, alt må skiftes ut hvert år uansett, så det rekker jo ikke å bli slitt 😊

Anonymkode: 8dc87...5f0

Vasker du bukser flere ganger i uka? Her har 13-åringen 2 jeans (liker ikke bruke), 5 joggebukser, 1 penbukse, 1 vinterbukse, 1 skallbukse, 3 treningsbukser og 2 overtrekksbukser. Bortsett fra penbuksa, vinterbuksa og skallbuksa, brukes det meste i løpet av uka. Han er jo mye i aktivitet, så blir jo svette klær.  

Anonymkode: 6063b...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to jenter som begge nekter å bruke bukser. Så fordelt på de to har de til sammen 6 bukser. De har ullbukse (type nøstebarn), regnbukse og vinterbukse. Og det er det. Vi har derimot en hel del strømpebukser.

Anonymkode: 66991...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper et par jeanslignende bukser (de på HM med stretch, uten knapp og glidelås), et par joggebukser og et par tights til hver av dem. Likevel ender de opp med et helt lass. Svigermor kjøper i vei, cordfløyel, bootcuthjeans, penbukser osv.

Jeg kjøper også yttertøy bukser selvsagt, de har regnbukse, skallbukse, skibukse.

Anonymkode: 762f4...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vasker du bukser flere ganger i uka? Her har 13-åringen 2 jeans (liker ikke bruke), 5 joggebukser, 1 penbukse, 1 vinterbukse, 1 skallbukse, 3 treningsbukser og 2 overtrekksbukser. Bortsett fra penbuksa, vinterbuksa og skallbuksa, brukes det meste i løpet av uka. Han er jo mye i aktivitet, så blir jo svette klær.  

Anonymkode: 6063b...d0c

Glemte regnbukser og overtreksbukser. Vasker vanlige bukser 1 gang i uken. Ikke noe svette her ennå, så er det fri for flekker kan det brukes på nytt 😊 Kjøper også bukser på hm, mange av de kan vaskes på 60 grader, så en og annen bukse går med den vasken også.

Anonymkode: 8dc87...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg faktisk ikke har 3 jenter på hvv 14,10 og 4 . De har sikker 10-15 bukser hver? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. 10 jeans, 15-20 joggebukser og 5-6 penbukser og 2-3 sommerbukser. Det er eldste, de to yngste har nok flere da de arver og i tillegg får noe nytt. De fleste klærne brukes av tre barn og går videre i arv til andre. 

Anonymkode: 06aee...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har levert nesten alt til Fretex. De siste uker har satt ting i perspektiv og her er det kjøpestopp. Kommer til å ha 4-5 bukser hver, mer trenger de ikke. 1 jeans, 2 joggebukser og 1 litt penere som kan brukes til jul/avslutninger osv. Er som du sier, alt må skiftes ut hvert år uansett, så det rekker jo ikke å bli slitt 😊

Anonymkode: 8dc87...5f0

Hvor ofte vasker du klær da? Og omtrent tom maskin hver gang??

Anonymkode: 06aee...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor ofte vasker du klær da? Og omtrent tom maskin hver gang??

Anonymkode: 06aee...193

Du kan jo vasle barnas og de voksnes klær sammen og i en maskin kan det vre bukser, gensere trøyer, jakker og annet vanlig tøy. Bukser kan som regel brukes mange ganger før vask også, spessielt jeans.

Anonymkode: 22a04...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Anonym bruker said:

Min sønn har de siste årene, vokst 10 cm i året, så det blir jo kjøpt ny garderobe hvert år. Så nå har han 5 joggebukser og en jeans. Han hater å bruke jeans, men vi har en til pent. Og han har et favoritt merke i joggebukser, som er relativt dyrt. Så da blir det ikke flere bukser, for jeg må jo plutselig kjøpe 5 nye til neste år igjen. Men samtidig føler jeg at det er lite. Har sikkert noe med at da han var liten hadde vi jo mer, men da var jo klærne mye billigere. Nå bruker han voksen størrelse.

Anonymkode: fc74c...87a

altfor mange

Anonymkode: 9d9af...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-5 bukser totalt er jo svært lite?

Min åtteåring har vel 2-3 jeans, 2-3 chinos og sikkert 10 joggebukser - og det er nok, men ikke for mye. Nå på våren ryker det jo fort to bukser om dagen med mye utelek, og da er 4 joggebukser totalt alt for lite. 

Anonymkode: 86bf2...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

4-5 bukser totalt er jo svært lite?

Min åtteåring har vel 2-3 jeans, 2-3 chinos og sikkert 10 joggebukser - og det er nok, men ikke for mye. Nå på våren ryker det jo fort to bukser om dagen med mye utelek, og da er 4 joggebukser totalt alt for lite. 

Anonymkode: 86bf2...d61

En god utebukse så slipper dere å bruke joggebukser som tåler lite ute. Jeg har tenåringer som kjøper klærne sine selv. De har ikke behov for fler.

Anonymkode: 22a04...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er mellom 12 og 16. Gutta har vel 2-3 jeans hver, er par Adidas-bukser til å dra på seg når de sløver hjemme  samt dress/penbukse. Og utetøy og treningstøy selvfølgelig. 
Jentene har 3-4 jeans/stretchbukser, et par tynne sommerbukser samt treningstøy og utetøy. 
 

Ingen av mine leker i sandkassa, ruller i gresset  eller klatrer i treet lenger😬

Anonymkode: e26ce...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-6 joggebukser og 4-5 dongeribukser, husker ikke helt å gidder ikke å telle, gutt på 3,5 år, han bytter klær hver dag 😜😉

Anonymkode: 8ab0d...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...