Anonym bruker Skrevet 2. april 2020 #1 Skrevet 2. april 2020 Har ei veldig god venninne av meg som er snart 20 år og har barn og vil så flytte ut! for seg selv! fortalte hun meg, Men så begynte hun og fortelle at barnevernet er bekymra og at foreldrene hennes er en god støtte både for «mor og barn», og at den hjemme veilederen sa at hun hadde blitt veldig bekymret om hun plutselig flyttet alene med barnet. Noe som hun er veldig lei seg får. Får hun ønsker så mye og ha sin egen leilighet med barnet sitt så hun kan ha sitt eget hus. Hun er en god mor i mine øyne! tenker på barnets beste! aldri ruset seg men selvfølgelig henger barnevernet seg på veldig på fortiden. Og hun frykter barnevernet vil komme og ta barnet om hun flytter for seg selv Anonymkode: fe49c...1a3
Anonym bruker Skrevet 2. april 2020 #2 Skrevet 2. april 2020 Om du har foreldreveiledning i hjemmet og vedkommende sier hun vil bli veldig bekymret om man flytter ut, er det vel åpenbart at det ikke er noen kjempeide? En fornuftig tilnærming kan jo være å diskutere dette med saksbehandler og veileder før du gjør det. Anonymkode: 8d84c...b93
Anonym bruker Skrevet 2. april 2020 #3 Skrevet 2. april 2020 Går nok fint👍. Men skriv jeg. Ikke en venninne. Anonymkode: 5acb4...a2a
Anonym bruker Skrevet 2. april 2020 #4 Skrevet 2. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har ei veldig god venninne av meg som er snart 20 år og har barn og vil så flytte ut! for seg selv! fortalte hun meg, Men så begynte hun og fortelle at barnevernet er bekymra og at foreldrene hennes er en god støtte både for «mor og barn», og at den hjemme veilederen sa at hun hadde blitt veldig bekymret om hun plutselig flyttet alene med barnet. Noe som hun er veldig lei seg får. Får hun ønsker så mye og ha sin egen leilighet med barnet sitt så hun kan ha sitt eget hus. Hun er en god mor i mine øyne! tenker på barnets beste! aldri ruset seg men selvfølgelig henger barnevernet seg på veldig på fortiden. Og hun frykter barnevernet vil komme og ta barnet om hun flytter for seg selv Anonymkode: fe49c...1a3 God omsorg handler om mye mer enn å ikke bruke rusmidler og «tenke på barnets beste». Handler like mye om å følge opp barnet på alle områder. Godt samspill og tilstedeværelse. Hvordan hun generelt er rundt og med barnet. Ser hun barnets behov til enhver tid? Tar hun alt ansvar og ikke lener seg for mye på foreldrene? Hadde jeg vært hun og har barnevernet i bildet hadde jeg spurt etterspurt cos-kurs. Alle foreldre burde ta det! Helt fantastisk og anbefales. Etter det hadde jeg begynt å vurdere flytting. Jeg flyttet ut hjemmefra som 15 åring og fikk barn som 19 åring. Så at hun er en ung mor er nok ikke grunnen til bekymring her. Anonymkode: 3f169...daa
Anonym bruker Skrevet 2. april 2020 #5 Skrevet 2. april 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Går nok fint👍. Men skriv jeg. Ikke en venninne. Anonymkode: 5acb4...a2a Det kan vel du drite i hvem det handler om? Spiller ingen trille om hun skriver på vegne av seg selv eller en venn. Anonymkode: 3f169...daa
Anonym bruker Skrevet 2. april 2020 #6 Skrevet 2. april 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan vel du drite i hvem det handler om? Spiller ingen trille om hun skriver på vegne av seg selv eller en venn. Anonymkode: 3f169...daa Oi, dersom hun har så sinte venner, kanskje kan det være greit for henne å kutte ut slike sinte venner? De har nok dårlig innflytelse på henne. Anonymkode: 9f70c...3dd
Anonym bruker Skrevet 2. april 2020 #8 Skrevet 2. april 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Går nok fint👍. Men skriv jeg. Ikke en venninne. Anonymkode: 5acb4...a2a det er en venninne av meg😅prøver og finne råd siden jeg kan ikke gjøre noe akkurtatt.. Anonymkode: fe49c...1a3
Anonym bruker Skrevet 2. april 2020 #9 Skrevet 2. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Om du har foreldreveiledning i hjemmet og vedkommende sier hun vil bli veldig bekymret om man flytter ut, er det vel åpenbart at det ikke er noen kjempeide? En fornuftig tilnærming kan jo være å diskutere dette med saksbehandler og veileder før du gjør det. Anonymkode: 8d84c...b93 Dette. Anonymkode: 41df4...cd1
Anonym bruker Skrevet 2. april 2020 #10 Skrevet 2. april 2020 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: det er en venninne av meg😅prøver og finne råd siden jeg kan ikke gjøre noe akkurtatt.. Anonymkode: fe49c...1a3 Ja, vel. Har hun bedt deg om råd? Anonymkode: 127cf...850
Anonym bruker Skrevet 3. april 2020 #11 Skrevet 3. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, vel. Har hun bedt deg om råd? Anonymkode: 127cf...850 mitt råd var og snakke med saksbehandleren om dette, Noe hun synes er vanskelig pga hun allerede vett svaret på dette. Og hun ønsker og vise de at hun klarer og ta av seg barnet. Anonymkode: fe49c...1a3
Anonym bruker Skrevet 3. april 2020 #12 Skrevet 3. april 2020 Barnevern kan ikke bestemme om hun skal flytte ut, så hun må jo bare gjøre det. Er hun virkelig moden nok da tror du? Hvorfor er bv inne fra først av? Anonymkode: a7e59...133
Superdolly Skrevet 3. april 2020 #13 Skrevet 3. april 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: mitt råd var og snakke med saksbehandleren om dette, Noe hun synes er vanskelig pga hun allerede vett svaret på dette. Og hun ønsker og vise de at hun klarer og ta av seg barnet. Anonymkode: fe49c...1a3 Dette er bekymringsverdig. Hun ønsker å bevise noe, og derfor vil hun ikke snakke med barnevernet. Seriøst, det handler om et barn. Ikke en dukke fra lekebutikken. Hvis hun virkelig tenker på barnets beste, da går hun ikke inn i en "jeg skal jammen vise dem"-modus og går imot alle råd fra barnevernet. Hvis hun virkelig tenker på barnets beste da må hun samarbeide og vise barnevernet at hun tenker på barnets beste, ikke forsøke å bevise noe for seg selv eller dem eller hvem som helst på bekostning av barnets beste.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2020 #14 Skrevet 3. april 2020 Det er jo en grunn til at barnevernet passer på, hva er grunnen? Noe må det være siden barnevernet ikke tror at disse 3 (mor og foreldrene) klarer å gi omsorg til et barn. Flytter ho for seg selv så kan det jo hende at barnevernet må gjøre sterkere tiltak enn oppfølging. hun bør samarbeide med både barnevern og foreldre og ikke flytte for seg selv før disse synes det er en god ide. Anonymkode: bca37...417
Anonym bruker Skrevet 3. april 2020 #15 Skrevet 3. april 2020 Hvorfor er barnevernet i bildet i utgangspunktet da. De kommer ikke på banen bare fordi en 20-åring har barn. Anonymkode: 7a75a...136
Anonym bruker Skrevet 3. april 2020 #16 Skrevet 3. april 2020 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Oi, dersom hun har så sinte venner, kanskje kan det være greit for henne å kutte ut slike sinte venner? De har nok dårlig innflytelse på henne. Anonymkode: 9f70c...3dd Jeg er ikke ts. Anonymkode: 3f169...daa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå