Gå til innhold

Hvordan kan vi ansatte i bhg beskytte oss for smitte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i bhg og er nå permittert. Jeg er redd for å gå på jobb, om bhg åpner igjen etter påske. Blir daglig hostet på og tørker neser. Mye nærkontakt med barn. Så sjangsen for å bli smittet er ekstremt stor. Regner med at vi i bhg ikke får tilgang på masker/hansker. Mulig jeg er fanatisk, men hva tenker dere andre som jobber i bhg om deres egen risiko for smitte? Bare jeg som er bekymret?

Anonymkode: 4262f...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at du er bekymret. Kanskje en fattig trøst, men uansett utfall sender jeg ikke mitt barn i barnehagen på LENGE. Det kan hende mange foreldre som har muligheten til det tenker på den måten.

Anonymkode: 8c4b2...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig bekymret! Jobber på småbarnsavd og har vært på jobb hver dag i to uker nå. Det heter at bhg er stengte, men barna til beredskapsforeldre kommer. De er snørrete, hoster og nyser i ansiktet på oss. Hvem vet hva de bringer av smitte fra foreldrenes jobber?

Anonymkode: 4f85c...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er også veldig bekymret! Jobber på småbarnsavd og har vært på jobb hver dag i to uker nå. Det heter at bhg er stengte, men barna til beredskapsforeldre kommer. De er snørrete, hoster og nyser i ansiktet på oss. Hvem vet hva de bringer av smitte fra foreldrenes jobber?

Anonymkode: 4f85c...e1e

Huff, det hørtes ikke bra ut. Jeg har forsåvidt vært "heldig" som er permittert. Dere skal ha skryt dere som står i dette. 

HI

Anonymkode: 4262f...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du permittert? Barnehagen vil få dekket det økonomiske tapet fra staten, det får de for å unngå å permittere... 

vi holder driften på et minimum for tiden. Noen av de ansatte vasker ned barnehagen og gjør forefallende arbeid og 4 voksne jobber med barna (vi har hatt mlm 1-7barn i denne perioden. Resten er hjemme og leser fagstoff og tar Internett kurs.

De som jobber med barna er nøye på hygiene vasker hendene på voksne og barn ofte. Samt desinfiserer utsatte punkt ofte. Vi har lite leker fremme og desinfiserer de ofte. Selvsagt er vi utsatt for smitte, men det er jo også de som jobber i butikk og på sykehuset, sånn er det bare. 

 

Anonymkode: a79b7...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du permittert? Barnehagen vil få dekket det økonomiske tapet fra staten, det får de for å unngå å permittere... 

vi holder driften på et minimum for tiden. Noen av de ansatte vasker ned barnehagen og gjør forefallende arbeid og 4 voksne jobber med barna (vi har hatt mlm 1-7barn i denne perioden. Resten er hjemme og leser fagstoff og tar Internett kurs.

De som jobber med barna er nøye på hygiene vasker hendene på voksne og barn ofte. Samt desinfiserer utsatte punkt ofte. Vi har lite leker fremme og desinfiserer de ofte. Selvsagt er vi utsatt for smitte, men det er jo også de som jobber i butikk og på sykehuset, sånn er det bare. 

 

Anonymkode: a79b7...a15

Ikke fast ansatt. 😉

Anonymkode: 4262f...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De regner ikke med barn sprer koronasmitte. Det er dette de jobbet med å klarlegge.

Anonymkode: 12cb0...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De regner ikke med barn sprer koronasmitte. Det er dette de jobbet med å klarlegge.

Anonymkode: 12cb0...2e9

Så de kan bli smittet, men ikke være smittebærere?

Anonymkode: 9e94d...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De regner ikke med barn sprer koronasmitte. Det er dette de jobbet med å klarlegge.

Anonymkode: 12cb0...2e9

Ville være merkelig at barn kan bli smittet men ikke er smittebærere!? Hvilke andre sykdommer og viruser gjelder dette for? 

Anonymkode: c23c1...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hi her, men vanligvis holdt to meters avstand, det går ikke an med små barn.

Anonymkode: 4f85c...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barna hoster og nyser skal de vel strengt tatt være hjemme ? selv med foreldre som har samfunnskritiske jobber.  Vi får ihvertfall ikke levere barn med forkjølelse nå..

Anonymkode: e74b0...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer det egentlig nå i barnehagen? De minste barna trenger gjerne nærkontakt,noen barn vil sitte på fanget,noen trenger trøst å det er ikke så lett uten nærkontakt osv. Forsetter på samme måte som før? Altså skjønner jo at dere er ekstra nøye på håndvask på voksne og barn,,å spriter/vasker mye mer. Men hvordan fungerer det sånn ellers?

Anonymkode: 4fc41...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Småbarn har det best hjemme. Slik var det før korona, og slik er det nå. 

Ronny, Lukas og andre utsatte kan møte i bhg 

Anonymkode: 47690...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan fungerer det egentlig nå i barnehagen? De minste barna trenger gjerne nærkontakt,noen barn vil sitte på fanget,noen trenger trøst å det er ikke så lett uten nærkontakt osv. Forsetter på samme måte som før? Altså skjønner jo at dere er ekstra nøye på håndvask på voksne og barn,,å spriter/vasker mye mer. Men hvordan fungerer det sånn ellers?

Anonymkode: 4fc41...19e

Ja selvsagt har vi nærkontakt med barna. Det er derfor hi spør om hvordan vi beskytter oss.... Ja, vi vasker hender og steriliserer leker MEN det er nærmest «symbolsk» for vi er så tett på barna (og de på hverandre) at om en er smittet så vil jeg tro alle blir smittet. 

Anonymkode: a79b7...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er også veldig bekymret! Jobber på småbarnsavd og har vært på jobb hver dag i to uker nå. Det heter at bhg er stengte, men barna til beredskapsforeldre kommer. De er snørrete, hoster og nyser i ansiktet på oss. Hvem vet hva de bringer av smitte fra foreldrenes jobber?

Anonymkode: 4f85c...e1e

Så merkelige retningslinjer dere har... Vi har vårt barn i bhg nå (totalt er det 4 barn der) da begge har denne type jobb. Men hvis barna viser det minste tegn til forkjølelse så blir de hjemme. Nettopp fordi foreldre kan ha tatt med seg smitte fra jobb. 

Terskelen er mye lavere en før, da litt snørr og hoste var ok. Det er det ikke nå. 

Rart at dere tillater dette. Hadde blitt forbannet selv, både som ansatt men også fordi de barna som er der har jobber de må stå i og burde hverken få forkjølelse eller korona smitte i hus. 

Anonymkode: 8939d...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja selvsagt har vi nærkontakt med barna. Det er derfor hi spør om hvordan vi beskytter oss.... Ja, vi vasker hender og steriliserer leker MEN det er nærmest «symbolsk» for vi er så tett på barna (og de på hverandre) at om en er smittet så vil jeg tro alle blir smittet. 

Anonymkode: a79b7...a15

Okey bare lurte,for på skoler for eksempel passer de hvertfall på at barna ikke er på tett på hverandre. Men det er jo ikke så lett å få til i en barnehage. Dele de opp i mindre grupper ja,men å få ungene til å holde avstand fra hverandre når de er så må er jo ikke lett. Håper foreldrene viser forståelse for det.

Anonymkode: 4fc41...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Okey bare lurte,for på skoler for eksempel passer de hvertfall på at barna ikke er på tett på hverandre. Men det er jo ikke så lett å få til i en barnehage. Dele de opp i mindre grupper ja,men å få ungene til å holde avstand fra hverandre når de er så må er jo ikke lett. Håper foreldrene viser forståelse for det.

Anonymkode: 4fc41...19e

De voksne kan jo heller ikke holde avstand til barna, det er jo helt umulig med de minste.

Anonymkode: 9e94d...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De voksne kan jo heller ikke holde avstand til barna, det er jo helt umulig med de minste.

Anonymkode: 9e94d...eeb

Nei var det jeg også tenkte på,de trenger nærhet.

Anonymkode: 4fc41...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei var det jeg også tenkte på,de trenger nærhet.

Anonymkode: 4fc41...19e

Barna må få nærhet, men bhg og foreldre må være tydelig på at snørr og hoste er ikke innafor å gå med i bhg nå. Da må de bli hjemme. 

Anonymkode: 8939d...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...