Gå til innhold

Den Peppes Pizza-tråden...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leste du det jeg skrev?

Anonymkode: d55c0...417

Ja. 

De fleste renholdsarbeidere jobber steder som ikke er samfunnskritiske, f.eks. på kjøpesentere eller hoteller

Anonymkode: 7a5a3...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja. 

De fleste renholdsarbeidere jobber steder som ikke er samfunnskritiske, f.eks. på kjøpesentere eller hoteller

Anonymkode: 7a5a3...d45

Det stemmer jo ikke. Hvem tror du utfører renhold på de stedene som er regnet som samfunnskritiske da?

Anonymkode: d55c0...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det stemmer jo ikke. Hvem tror du utfører renhold på de stedene som er regnet som samfunnskritiske da?

Anonymkode: d55c0...417

Renholdsarbeidere. Men tror du seriøst at det jobber 1000 stk av dem på 1 sykehus :P :P ?

Anonymkode: 7a5a3...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Renholdsarbeidere. Men tror du seriøst at det jobber 1000 stk av dem på 1 sykehus :P :P ?

Anonymkode: 7a5a3...d45

Så det er bare sykehus som er på den lista. Ja, da så.......🙄 

Anonymkode: d55c0...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja. 

De fleste renholdsarbeidere jobber steder som ikke er samfunnskritiske, f.eks. på kjøpesentere eller hoteller

Anonymkode: 7a5a3...d45

Men de kan brukes til renhold andre steder og da er de plutselig en del av samfunnskritiske funksjoner igjen.

Det samme med lærere som benyttes til å undervise ut fra den ad hoc krise-politikken regjeringen nå har lagt føring for. 

Alt handler om hva deres funksjon går ut på, til syvende og sist.

Det er derfor mennesker som jobber på Peppes og renholdere som jobber for en hotellkjede, nå kan brukes som ledd i en samfunnskritisk ytelse. 

Anonymkode: 18ac3...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det er bare sykehus som er på den lista. Ja, da så.......🙄 

Anonymkode: d55c0...417

Leste du hva jeg skrev? 

Anonymkode: 7a5a3...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men de kan brukes til renhold andre steder og da er de plutselig en del av samfunnskritiske funksjoner igjen.

Det samme med lærere som benyttes til å undervise ut fra den ad hoc krise-politikken regjeringen nå har lagt føring for. 

Alt handler om hva deres funksjon går ut på, til syvende og sist.

Det er derfor mennesker som jobber på Peppes og renholdere som jobber for en hotellkjede, nå kan brukes som ledd i en samfunnskritisk ytelse. 

Anonymkode: 18ac3...bd9

Nope. 

De får sparken, blir permittert hjemme, får ikke tilbud om nye oppgaver. Ingenting. Bare "harævækk, dra hjem og sitt og les i en bok til du finner deg et annet yrke". Adios! 

Ikke mye samfunnskritisk der i gården.

Anonymkode: 7a5a3...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leste du hva jeg skrev? 

Anonymkode: 7a5a3...d45

Ja

Anonymkode: d55c0...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva du tenker og tror betyr faktisk ingenting for hva myndighetene bestemmer.

Anonymkode: 18ac3...bd9

Hva i all verden var det for et svar?

Anonymkode: 15064...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva i all verden var det for et svar?

Anonymkode: 15064...44b

Det var et svar til en eller annen som synset, mente, tenkte eller trodde noe om en sak som allerede er bestemt og lovfestet fra myndighetenes side, basert på hva de er er rådgitt av diverse autoriteter på helse og WHO. 

Litt arrogant å mene at man vet bedre enn dette, uten et eneste argument, eller? 

Anonymkode: 18ac3...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nope. 

De får sparken, blir permittert hjemme, får ikke tilbud om nye oppgaver. Ingenting. Bare "harævækk, dra hjem og sitt og les i en bok til du finner deg et annet yrke". Adios! 

Ikke mye samfunnskritisk der i gården.

Anonymkode: 7a5a3...d45

Ja, enkelte gjør nok det ja, hvis ingen bestiller varer og tjenester.

Men mange steder i landet er Peppes og andre pizza-leverandører mer opptatt enn noen sinne med å trø til. Både for de syke og for de som jobber innen helse;

https://www.nrk.no/osloogviken/overrasket-sykehusansatte_-_dere-er-superhelter_-1.14951488

Anonymkode: 18ac3...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og disse trådene forteller at menneskeheten er fylt opp med egoistiske og selvsentrerte mennesker, som finner glede i å kverulere og rakke ned på andre. Hi du bør skamme deg, og det bør dere andre som også ikke evner å se lenger enn deres egne behov for å rakke ned på andre.

Anonymkode: 26c5b...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og disse trådene forteller at menneskeheten er fylt opp med egoistiske og selvsentrerte mennesker, som finner glede i å kverulere og rakke ned på andre. Hi du bør skamme deg, og det bør dere andre som også ikke evner å se lenger enn deres egne behov for å rakke ned på andre.

Anonymkode: 26c5b...492

Pissprat . Å si at pizza er utenfor kritisk næring er ikke å rakke ned på noe som helst.

Anonymkode: 4def2...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var et svar til en eller annen som synset, mente, tenkte eller trodde noe om en sak som allerede er bestemt og lovfestet fra myndighetenes side, basert på hva de er er rådgitt av diverse autoriteter på helse og WHO. 

Litt arrogant å mene at man vet bedre enn dette, uten et eneste argument, eller? 

Anonymkode: 18ac3...bd9

Men kjære deg. Har du det ikke godt?

Anonymkode: 15064...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og disse trådene forteller at menneskeheten er fylt opp med egoistiske og selvsentrerte mennesker, som finner glede i å kverulere og rakke ned på andre. Hi du bør skamme deg, og det bør dere andre som også ikke evner å se lenger enn deres egne behov for å rakke ned på andre.

Anonymkode: 26c5b...492

Der handler ikke om å rakke ned. Tannlege er for eksempel en viktig jobb, men ikke samfunnskritisk i denne sammenhengen (så lenge det finnes noen tannleger på vakt til å ta seg av det akutte). Det gjør ikke jobben mindre verdt for samfunnet generelt, den er bare ikke kritisk. Det kan man fint si uten at detcer noen form for nedrakking. Det får være grenser for hvor krenkbar man skal være på andres vegne. 

Anonymkode: e16e3...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. 

De fleste renholdsarbeidere jobber steder som ikke er samfunnskritiske, f.eks. på kjøpesentere eller hoteller

Anonymkode: 7a5a3...d45

De som jobber på hoteller er permitterte nå...

Anonymkode: 46f45...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Både hi sin post og enkelte andre poster i den tråden var helt klart latterliggjøring

Anonymkode: d55c0...417

Jeg skrev ikke i den andre tråden, og kan virkelig ikke se hvor jeg latterliggjør noe som helst i denne. Det er ikke latterliggjøring å avstå fra å kalle en jobb samfunnskritisk, altså.

Anonymkode: 46f45...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev ikke i den andre tråden, og kan virkelig ikke se hvor jeg latterliggjør noe som helst i denne. Det er ikke latterliggjøring å avstå fra å kalle en jobb samfunnskritisk, altså.

Anonymkode: 46f45...f88

Jeg skrev ikke at du har latterliggjort noen i denne tråden.Det står jo helt tydelig at at jeg snakker om hi og enkelte innlegg i den andre tråden, som din tråd bygger på.

Anonymkode: d55c0...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev ikke at du har latterliggjort noen i denne tråden.Det står jo helt tydelig at at jeg snakker om hi og enkelte innlegg i den andre tråden, som din tråd bygger på.

Anonymkode: d55c0...417

*den tråden som din tråd bygger på*

Anonymkode: d55c0...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...