Gå til innhold

Utrolig mange med spesielle behov i skolen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det er så mange barn med så spesielle behov og så vanskelig hjemmesituasjon at de ikke kan være hjemme de ukene denne pandemien står på, så åpne skolene for dem og la oss andre slippe å bli smittet på grunn av noen få!

Anonymkode: 4d308...2fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mennesker er en utrolig art! Behov og atter behov..

Anonymkode: 8dbb6...0d7

Skrevet

Hva har du røyka nå? 

Anonymkode: 15e3d...4b1

Skrevet

Vent hva?

Anonymkode: 0318f...f22

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er så mange barn med så spesielle behov og så vanskelig hjemmesituasjon at de ikke kan være hjemme de ukene denne pandemien står på, så åpne skolene for dem og la oss andre slippe å bli smittet på grunn av noen få!

Hva mener du egentlig. Skolen er åpen for barn med spesielle behov.

Anonymkode: 082a0...ea2

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå står du fullstendig fritt til å velge hjemmeundervisning selv når det ikke er pandemi. Det er ikke korona det skal stå på altså 😊

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du egentlig. Skolen er åpen for barn med spesielle behov.

Hvis du mener at alle burde klare å ha det fint hjemme. Les deg opp på brakkesyke.

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du mener at alle burde klare å ha det fint hjemme. Les deg opp på brakkesyke.

Brakkesyke er ikke spesielle behov

Anonymkode: 874a7...183

Skrevet

Ene barnet her har spesielle behov og ikke søren det skal på skolen i påsken!

Anonymkode: 4cb5b...54e

Skrevet

Ene barnet her har spesielle behov og ikke søren det skal på skolen i påsken!

Anonymkode: 4cb5b...54e

Det velger du jo helt selv men det må da være flott at slike tilbud finnes for dem som trenger det? 

Skrevet

Jeg kommer ikke til å sende mine til skolen etter påske, på vår skole så er det åpent for de som har foreldre i samfunnskritiske yrker samt utsatte barn og barn med særskilte behov. Det er fint, så om skolen åpner igjen etter påske for disse gruppene så er det jo helt likt. 

Man står fullstendig fritt til å velge hjemmeundervisning (som mamma til adhd gutt sier) men man kan faktisk miste plassen og man har ingen garanti for at man får fortsette i samme klasse eller skole. Dette er jo utrolig synd at barn i risiko gruppen må enten utsette seg for smitte eller står i fare for å miste plassen sin og må starte opp i en helt ny klasse eller skole. Det er utrolig synd for det barnet. 

Jeg er for at skolen skal åpnes for de som vil eller trenger det og være frivillig slik at de som har muligheten til å ha hjemmeundervisning får fortsette med dette til situasjonen er under kontroll. På denne måten så får man også begrenset smitten i samfunnet ved å ikke starte opp for fullt.

Her i huset er hjemmeskole helt topp og synes faktisk også at det er en god erfaring for ungene å jobbe mer selvstendig. 

Skrevet

Det er jo ikke bare barn med spesielle behov som er på skolen nå da.

Mine barn er der fordi de har foreldre med samfunnskritiske yrker (bussjåfør og sekretær på helsestasjon).

Anonymkode: 526a0...1b5

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Brakkesyke er ikke spesielle behov

Det har jeg heller ikke påstått. Hadde du fulgt med hadde du sett at jeg allerede har svart HI på det lengre opp.

Skrevet

Det har jeg heller ikke påstått. Hadde du fulgt med hadde du sett at jeg allerede har svart HI på det lengre opp.

Hvorfor ber du da anonym ea2 som snakker om barn med spesielle behov, lese seg opp på brakkesyke?

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ber du da anonym ea2 som snakker om barn med spesielle behov, lese seg opp på brakkesyke?

Wild guess: de familiene som er i ferd med å rakne i sømmene i en normal situasjon på grunn av utfordringer, trenger ikke at den utagerende autisten eller den lavtfungerende ungen med utviklingshemming får brakkesyke i tillegg til alt annet.

Anonymkode: 15e3d...4b1

Skrevet

Skolen er åpen, eller det finnes i alle fall et tilbud for barn med spesielle behov, og for foreldre med samfunnskritiske yrker. Men jeg jobber på en skole med ca 400 barn, og hvor mange barn det er med spesielle (nok) behov, er vel ikke så lett å si, men noen er det nok som faller inn under kategorien. Likevel er det ingen foreldre som har valgt å ha barnet sitt på skolen av den grunn, og kun noen få - kanskje 6 påmeldte fra samfunnskritiske yrker.  Det har likevel aldri vært mer enn 3 barn tilstede samtidig, så det brukes tydeligvis kun når det er virkelig behov. 

Kanskje er det ikke disse barna behovet er størst for heller. Faren er at de barna som hadde trengt å ikke være hjemme tiden, er normale barn med unormale hjemmeforhold, ikke "unormale" barn med normale hjemmeforhold. Om og når skolene skal åpnes igjen, har jeg ikke noen formening om, men jeg håper virkelig at det blir gjort på en sånn måte at de ukene vi har hatt stengt ikke er forgjeves. 

Anonymkode: 548c3...230

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...