Gå til innhold

Kan noen forklare meg? -ang nav og bidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vedtak på at jeg skal motta 1300 kr pr måned i bidrag fra far. Bidraget er fastsatt av nav, og kreves inn av nav. Far betaler ikke, dermed blir det trekt av lønn/ytelser. Far har vært sykemeldt, og har gått fra vanlig lønn til sykepenger fra nav til arbeidsavklaringspenger. Ved hver endring stopper trekket, før de igjen får lagt inn trekk. Så i tillegg til vedtak om dekning av særlige utgifter, skylder han meg rundt 12000 kr i bidrag. For å få fortgang i nedbetaling, har nav varslet økning av trekket fra april. 
Så til det jeg ikke forstår. Ved hver utbetaling har jeg mottatt 1300 kr. I går derimot, fikk jeg 1199,82 kr. Jeg ringte nav innkreving, men forstår ikke svaret jeg fikk. Selv om de trekker han 1300, får ikke jeg dette beløpet, pga noe med dagsatser. Spurte opp igjen, men skjønner fortsatt ikke hva hun mente. Noen som vet? Jeg skal så vidt jeg forstod motta hele beløpet på sikt. 

Anonymkode: afd21...004

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi NAV opererer med dagsatser er ikke utbetalingen til far nødvendigvis lik hver måned

Anonymkode: 30953...773

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi NAV opererer med dagsatser er ikke utbetalingen til far nødvendigvis lik hver måned

Anonymkode: 30953...773

Ok, så selv om vedtaket er 1300 pr mnd, så ble trekket for feb mindre, fordi det er færre dager i feb da kanskje?

Anonymkode: afd21...004

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...