Gå til innhold

Jeg blir så lei meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Luksusproblem i verdenssammenheng, men personlig nederlag.

Fått igjen nok en karakter som er dårlig. Jeg fikk D på hjemmeeksamen. 3000 ord, akademisk skriving. Jeg får bare ikke taket på det. Gjorde mitt beste nå og er så skuffa og lei meg.

Humøret falt helt på bunn nå. Mister jobben gjør jeg kanskje og. Blæh!

Anonymkode: 5ae36...6fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Luksusproblem i verdenssammenheng, men personlig nederlag.

Fått igjen nok en karakter som er dårlig. Jeg fikk D på hjemmeeksamen. 3000 ord, akademisk skriving. Jeg får bare ikke taket på det. Gjorde mitt beste nå og er så skuffa og lei meg.

Humøret falt helt på bunn nå. Mister jobben gjør jeg kanskje og. Blæh!

Neida, er D på en eksamen er bare blåbær i den store sammenheng. Det sier ingenting om dine evner eller om deg eller om din verdi. Du har bestått med god margin og ingen kommer senere til å lure på hvilken karakter du fikk på den eksamenen. 

Anonymkode: d6fe7...052

Skrevet

Du er ikke den eneste i å ha det tungt nå. Jeg var på tur til å starte livet igjen, men må være her enda lenger nå og det er ikke jobber å få. 

Jeg måtte ta opp igjen matteeksamen for 8 år siden for å få studiekompetanse. Brukte helger og alle kvelder etter jobb på det. Stod bare med 2 likevel :( 

Anonymkode: 84b4a...ac6

Skrevet

Uffa, sender deg ein smittefri klem, og ynskje om ei god påskeveke :kose:

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Neida, er D på en eksamen er bare blåbær i den store sammenheng. Det sier ingenting om dine evner eller om deg eller om din verdi. Du har bestått med god margin og ingen kommer senere til å lure på hvilken karakter du fikk på den eksamenen. 

Anonymkode: d6fe7...052

Takk. Er bare så redd de vil kreve karakterer ved jobbsøknad i det jeg utdanner meg til. Stor konkurranse og få jobber. Så de sorterer deg på karakterer. Jeg har to E og, føler meg som en idiot. Har mest 5 fra videregående så trodde jeg var litt smart.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Er bare så redd de vil kreve karakterer ved jobbsøknad i det jeg utdanner meg til. Stor konkurranse og få jobber. Så de sorterer deg på karakterer. Jeg har to E og, føler meg som en idiot. Har mest 5 fra videregående så trodde jeg var litt smart.

Dette med akademisk skriving er ikkje alltid noko ein får til. Eg kjenner folk med svært gode karakterar ellers som ikkje har taket på det og folk som knappast kom seg gjennom VGS som gjer det skarpt på slikt. Kanskje du er av dei som gjer det best på tradisjonell skuleksamen? 

Uansett, du kan vere utmerket i jobben utan å meistre heimeoppgåvene i særleg grad. D er kanskje ein skamplett på vitnemålet, men det vitnemålet kjem du ikkje til å måtte vise fram ofte. Korleis ein gjer det på jobbintervju har ofte meir å seie. Eg kjenner ingen som trur at eit godt vitnemål automatisk gjer ein eigna for jobben eller at eit dårleg vitnemål gjer ein ueigna. 

Skrevet

Jeg fikk faktisk E på den ene eksamenen min, har drømmejobben i dag😊! Gi deg selv en klapp på skulderen og si «Godt jobba, jeg sto!»

Klem til deg, nå har du en eksamen mindre å tenke på🌸🌺

Skrevet

Ikke stress. Sjefen min fikk beste karakter på master oppgaven men hun suger som sjef og medmenneske!

Anonymkode: fbf6a...dbd

Skrevet

Skjønner det er kjipt, men gratulerer med bestått 💐

Anonymkode: c3e1f...963

Skrevet

Takk for oppmuntringer. Dette sendte meg litt i kjelleren. Det pinligste er at jeg håpte A eller B. Ler 😆

Skrevet

Jeg ble kjempeskuffet og gikk nesten helt i kjelleren da jeg fikk C på min bachelor. Har til og med en E på en av eksamenene. Men, det sier ingenting om hvem jeg er, jeg har en fantastisk jobb og holder på med videreutdanning nå. Ingen kommer til å spørre om karakterer, de betyr ikke så mye som du tror.

Anonymkode: e12f4...629

Skrevet

Jeg strøk på "barns språkutvikling" (muntlig eksamen) og fikk E på konte og fikk D i norsk. Karakterer har aldri vært et tema i mine jobbintervjuer eller i arbeidet. Jobber i dag med nettopp språkutvikling (og barn med spesielle behov). 

Jeg er rivende dyktig i jobben min, men ikke like god akademisk. Lederne mine kan ikke forstå hvorfor jeg har flere dårlige karakterer, men det har ingen betydelig for deres vurdering av jobben jeg gjør. 

Ikke tenk for mye på det, du 😊 Skulle du få spørsmål, kan du jo bare si at du er en praktiker og får vist din faglighet best gjennom praksis. 

Anonymkode: ef98e...b7a

Skrevet

Det kan være du knekker koden etter hvert. Jeg fikk masse C og D, til og med en E da jeg studerte som 20-24-åring. Fikk liksom ikke helt grep på det. Så tok jeg videreutdanning som 35-38-åring, og plutselig knakk jeg koden og fikk B og A på alt. Jeg tror ikke jeg har blitt smartere med årene, kanskje litt klokere, så her handler det om å forstå hva de er ute etter, hvordan man legger opp en tekst slik de ønsker.

Anonymkode: f8495...f16

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

På videregående kan man arbeide hardt, pugge mye og få gode karakterer. På universitet må du ha god faglig innsikt og forståelse, og i tillegg klare å tenke kritisk og nyansert, for å få en god karakter.

Hva studerer du? Juss?

Anonymkode: 1d439...c6f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være du knekker koden etter hvert. Jeg fikk masse C og D, til og med en E da jeg studerte som 20-24-åring. Fikk liksom ikke helt grep på det. Så tok jeg videreutdanning som 35-38-åring, og plutselig knakk jeg koden og fikk B og A på alt. Jeg tror ikke jeg har blitt smartere med årene, kanskje litt klokere, så her handler det om å forstå hva de er ute etter, hvordan man legger opp en tekst slik de ønsker.

Anonymkode: f8495...f16

( Og for min del, meg med C på bachelor, jeg tok fulltids studier samtidig med at jeg var mer eller mindre alene med fire barn og deltidsjobb, jeg synes vi skal slutte å stille så vanvittige krav til oss selv.)

Anonymkode: e12f4...629

Skrevet

Jeg fikk E på bacheloren min og har en utmerket jobb som jeg er god i. 

Karakterer er ikke alt. 

Anonymkode: 492d0...163

Skrevet

Jeg har svært gode karakterer (og på et felt hvor det betyr mye for hvilke jobber man får). Gode karakterer er i mkn bransje inngangsbillett til gode jobber,  men jeg strever likevel litt i arbeidslivet. Jeg har så langt fått gode jobber, men lykkes ikke alltid i rollene mine. Karakterer er kanskje inngangsbilletten i en del sammenhenger, men sosiale egenskaper er også viktig. Karakterene mine kommer ikke til å gi meg noen lederrolle (og jeg er kanskje heller ikke egnet til det). Jeg strever litt med sosiale hemninger, og har lett for å bli stresset. Samtidig har jeg venninner fra studiet, med karakterer under snittet, som klarer seg utmerket i arbeidslivet, på grunn av sine sosiale ferdigheter. Så realistisk sett: Karakterer er en faktor som har betydning (hvor stor betydning avhenger av studiet og bransjen). På den annen side bygger man ingen stor karriere på karakterer alene. Og har du andre positive egenskaper, kan du kompensere med dem.

Anonymkode: b0fa9...7be

Skrevet

Jeg synes du skal be om begrunnelse, da får du en tilbakemelding på hvorfor du fikk den karateren du fikk. Men ikke klag, da kan du risikere å stryke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...