Gå til innhold

Ingen kremter i butikken lenger.


Himmel og hav

Anbefalte innlegg

Måtte en tur i butikken for å hente ei pakke i går. Der sto vi fem mennesker pent i kø, med to meters mellomrom. Fra min plass i køen kunne jeg følge med på de som handlet mat. Det var så stille. Ingen prata sammen, ingen lo og ingen kremta. Veldig snodig. Det var så dyster stemning der at jeg holdt på å gå. Er det sånn overalt? Kjente på meg selv at jeg ikke hadde lyst til å kremte jeg heller, for tenk om noen trodde at jeg var syk? I natt drømte jeg i tillegg at jeg var i en butikk og begynte å hoste og at alle løp sin vei. For en surrealistisk verden vi plutselig bor i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det her og, rene dommedagsstemningen. Jeg har astma og allergi, og har nesten angst for å måtte hoste eller lage noen andre knyst i butikken som kan tolkes i den retning at jeg er syk.

Anonymkode: 56023...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sånn det har blitt...

Ingen tør hoste, nyse eller snufse, for andre kan tro de har korona. Stakkars de som begynner merke pollen sier jeg bare... Mannen nøys sikkert 5-6 ganger etter hverandre i går, han er allergisk, men stakkars de som gjør noe sånt i butikken ;)

 

Anonymkode: 1e7c6...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er surrealistisk! Og likevel er dette virkeligheten nå... merkelig. Tar meg selv av og til i å tenke at nå er det straks før vi er tilbake til normalen igjen - selv om jeg er blant dem som mener vi må gjennom strengere tiltak før det kan åpnes igjen hvis dette ikke skal strekke voldsomt ut i tid.

Jeg har ikke vært på butikken på halvannen uke, men ser når jeg går tur at flere og flere blir flinke til å unngå andre, gå langt fra hverandre, krysse gaten osv.

Men det finnes unntak også... jeg stod for noen dager siden på en slags bro og så på en regnstor elv. Så ser jeg plutselig en bevegelse i ene øyekroken, og der kom en dame på 35-45 år veldig nær meg, hun så på meg som om hun hatet meg og så gikk hun demonstrativt forbi meg så nært at hun nesten var borti meg, altså, snakk om et par centimeter maks. Det var masse plass rundt, så det var ingen grunn til å nesten stryke inntil meg. Har aldri sett dama før, men det var et voldsomt sinne/hat i øynene hennes. Tok meg selv i å lure på om hun kanskje var smittet og gjorde det med vilje. Man kan få både merkelige tanker og drømmer i disse tider ;)

Jeg gleder meg til vi igjen kan være spontane, slå av en liten prat i køen på butikken og med folk på tur, gi en spontan klem. Og ååååh, som jeg lengter etter å komme på date med han jeg liker....

Anonymkode: ae3fb...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare det, men når jeg filmer og serier, så blir jeg helst sånn "neimen, dere kan jo ikke stå så tett sammen, hallo, vet dere ikke det?!" før jeg kommer på at korona og tiltakene faktisk er veldig ferske 😂

Anonymkode: 346c8...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bare det, men når jeg filmer og serier, så blir jeg helst sånn "neimen, dere kan jo ikke stå så tett sammen, hallo, vet dere ikke det?!" før jeg kommer på at korona og tiltakene faktisk er veldig ferske 😂

Anonymkode: 346c8...971

Det gjør jeg også! Jeg reagerer på at folk klemmer på tv :D Godt det ikke bare er meg.

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i butikk, og vi ansatte må være kjempeforsiktige, for om noen av oss kremter, er det kunder som ringer inn bekymring til hovedkontoret😬

Veldig slitsomt, da jeg er veldig allergisk mot påskeliljer, og begynner å kile i nesa og klø i halsen hver gang det kommer på båndet.

Anonymkode: a241c...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? 
Men hoste, det gjør de! Først hoste utover håndsåpene...

Så en annen gammal kjerring som hoster utover grønnsakene. 

 

Men de hadde på seg engangshansker da, så det går sikkert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber i butikk, og vi ansatte må være kjempeforsiktige, for om noen av oss kremter, er det kunder som ringer inn bekymring til hovedkontoret😬

Veldig slitsomt, da jeg er veldig allergisk mot påskeliljer, og begynner å kile i nesa og klø i halsen hver gang det kommer på båndet.

Anonymkode: a241c...f72

Lag button: "Jeg er allergiker. Ja, det kan hende at jeg nyser".

Anonymkode: c5696...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2020 den 18.34, Anonym bruker skrev:

Lag button: "Jeg er allergiker. Ja, det kan hende at jeg nyser".

Anonymkode: c5696...254

Ja, kanskje det hadde vært tingen😂😂

Anonymkode: a241c...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder igjen hoste i butikken. Må småhoste litt når jeg kommer i bilen. Er ikke syk. Men er allergisk og har astma. Føler alltid at det kribler i halsen og klør i halsen. 

Anonymkode: c445a...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble operert to uker siden. 

Var innom apoteket dagen etter for å kjøpe paracet. Var enda noe sår i halsen etter intubering. 

Jeg kremtet... Du verden, folk stirret som om jeg hadde bannet i kirka. 

Anonymkode: 4d2e5...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på bakeri i går, da hostet hun bak kassa i albuen rett ved siden av bakevarene. Litt spessielt i denne tia....

Anonymkode: 9e330...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...