Gå til innhold

Hvorfor blir han så høy?

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har en sønn på snart 18 år. Han var til lege i går og målte høyde der. Han er nå drøye 197 cm. Størrelse 47 i sko begynner også å bli litt trangt. Men vi skjønner ikke helt hvor dette kommer fra.

Verken min mann eller jeg er noe spesielt høye (1.70 og 1.76 cm), og den høyeste slektningen vi vet om var mannens bestefar som var 187 cm. Tvert i mot har vi begge mange lave mennesker i slekten vår, type kvinner på 150-160 cm og menn på 165-175 cm. Ingen har brukt mer enn 43 i sko heller.

Er det en form for mutasjon eller noe som gjør at sønnen vår er blitt så lang? Noen som vet? Og noen som vet når gutter normalt slutter å vokse? Det betyr selvfølgelig ikke noe, for å slippe teite kommentarer rundt det, men vi er litt nysgjerrig rett og slett. 

Anonymkode: d925c...34c

Hormonfeil.

Anonymkode: 21779...a73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jente som er 186, det er nesten verre . Er 178 selv og har alltid ønsket å være noen cm kortere,  husker jeg følte meg som en kjempe ved siden av de mye lavere veninnene mine.  Og sko størrelsen følger gjerne etter,  vanskelig å finne noe større enn 42 for damer 

Anonymkode: f3ce8...d1a

Skrevet

jeg og min mann er 176 og 189, så er jo lange begge 2.

våre sønner er :

13 åringen : 177

15 åringen : 183

17 åringen : 192

Anonymkode: 43029...c94

Skrevet

Jeg har en nevø som er 2 meter.  Han er enebarn, mor er 1,73 og far er 1,80. Resten av familiene er middels /lav høye. Mormor 1,67, morfar 1,78. Tanter og onkler er også rundt denne høyden. Vi vet heller ikke hvorfor han ble så høy. Når ingen andre i familien er i nærheten av hans høyde. I tenårene hadde han oppfølging av barnelege hvor de fulgte med veksten. De vurderte å stoppe veksten, men valgte å ikke gjøre det da de etter div konkluderte med at kom til å bli rundt 2 m. Han er nå 24 år og stoppet på 2 m så det stemte bra. Han har ingen diagnose, men etter at jeg så etter innslag på TV om turner syndrom er fastlege akkurat blitt kontaktet. Jeg vet altså ikke om han har turner syndrom men skal visst utredes.

Anonymkode: bdbcb...25e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...