Gå til innhold

Barnemark, Igjen!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei jente på 4 år som hele tiden får barnemark, og den går opp i kjeden hennes hver gang. Hu har mye ubehag og smerter med dette. Ingen andre har symptomer men vi behandler oss hver gang. 

Ja da, klippe negler, koke tøy, vaske rundt hjemme, og ta medisiner hele gjengen. 

Men hva vasker jeg egentlig huset med? 

Kanskje jeg kan ha vasket med feil vaskemiddel så det ikke har tatt eggene? 

Drittlei barnemark!!! 

Anonymkode: d3bc2...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har aldri vasket huset? Skiftet sengetøy og gitt vermox. Hun bør ikke få leke i sandkasser. Min hadde mark noen ganger i barnehagen, men aldri på skolen. Det er jo en trøst 😊 Der leker de ikke på samme måte.

Anonymkode: 45e57...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har aldri vasket huset? Skiftet sengetøy og gitt vermox. Hun bør ikke få leke i sandkasser. Min hadde mark noen ganger i barnehagen, men aldri på skolen. Det er jo en trøst 😊 Der leker de ikke på samme måte.

Anonymkode: 45e57...df9

Hun har hatt det 10 ganger på 2 år. Vi har gitt alle typene som er reseptfrie. Vi har kjørt på med dobble runder med medisiner på alle sammen. Jeg klipper negler. Koker klær. Vasker bak med såpe morgen og kveld. Skifter undertøy morgen og kveld og håndklær hver uke. Tatt avføringsprøver.

Hun hater sandkassa.. 

Nå har jeg endelig fått en sterkere medisin på resept til oss alle. Og jeg holder på å vaske alle flater med desinfiserings middel... Håper vi endelig kan få bukt med dritten! 

Anonymkode: d3bc2...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det med datteren vår også, og etter vermox-kur nr 3 eller 4, fikk hun en på resept. Den blir faktisk også brukt på dyr! Husker ikke hva den het, men den tok i allefall knekken på f...skapet. hun var 5-6 år gammel.

Ring legen og få noe som er sterkere enn vermox. 

Anonymkode: 779b6...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2020 den 9.47, Anonym bruker skrev:

Har dere dyr? Eggene er ofte i pelsen på hunder og katter. 

Anonymkode: 56620...c16

Ingen dyr pga allergi. 

Hi

Anonymkode: d3bc2...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.4.2020 den 10.46, Anonym bruker skrev:

Sånn var det med datteren vår også, og etter vermox-kur nr 3 eller 4, fikk hun en på resept. Den blir faktisk også brukt på dyr! Husker ikke hva den het, men den tok i allefall knekken på f...skapet. hun var 5-6 år gammel.

Ring legen og få noe som er sterkere enn vermox. 

Anonymkode: 779b6...479

Jeg har ringt og fått resepten...men det er tomt på alle lager 😞

Hi

Anonymkode: d3bc2...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det zentel dere har fått? Vi sliter med det samme, men får ikke zentel fordi legen vår mener det er mange bivirkninger med den.

Anonymkode: a4681...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det zentel dere har fått? Vi sliter med det samme, men får ikke zentel fordi legen vår mener det er mange bivirkninger med den.

Anonymkode: a4681...85c

Ja det er den vi har fått resept på. Fikk det uten oppmøte til og med. Jeg sa jeg hadde lest om den på nett og hu skrev den ut ned en gang. 

Hi

Anonymkode: d3bc2...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen i nærmiljøet som smitter dere da? Er venner og familie informert? Det er vanlig å ha barnemark uten å ha kløe, så gjensmitte mistenker jeg er grunnen til at vi har det ofte. 

Anonymkode: 1cba0...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2020 den 9.24, Anonym bruker skrev:

Hun har hatt det 10 ganger på 2 år. Vi har gitt alle typene som er reseptfrie. Vi har kjørt på med dobble runder med medisiner på alle sammen. Jeg klipper negler. Koker klær. Vasker bak med såpe morgen og kveld. Skifter undertøy morgen og kveld og håndklær hver uke. Tatt avføringsprøver.

Hun hater sandkassa.. 

Nå har jeg endelig fått en sterkere medisin på resept til oss alle. Og jeg holder på å vaske alle flater med desinfiserings middel... Håper vi endelig kan få bukt med dritten! 

Anonymkode: d3bc2...845

Hvorfor ikke hver dag for en periode? Hun kan jo gjensmitte seg selv?

Anonymkode: a5b9b...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2020 den 17.33, Anonym bruker skrev:

Noen i nærmiljøet som smitter dere da? Er venner og familie informert? Det er vanlig å ha barnemark uten å ha kløe, så gjensmitte mistenker jeg er grunnen til at vi har det ofte. 

Anonymkode: 1cba0...37f

Vi har informert familien vår og barnehagen hver gang. 

 

Hi

Anonymkode: d3bc2...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.4.2020 den 18.02, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke hver dag for en periode? Hun kan jo gjensmitte seg selv?

Anonymkode: a5b9b...b8e

Vi koker hele tiden undertøy, håndklær og sengetøy, til alle i familien. Jeg maser om håndvasken og korte negler konstant. Vasker nedentil morgen og kveld i dusjen. Hennes håndklær skiftes hver eneste dag hele tiden. 

Jeg tror det er fordi hun har påvist ekstra lange tarmer. Vacin og vermox dreper kun marken. Ikke larver og egg. Med lange tarmer så tenker jeg at hun kanskje kan resmitte seg selv på et vis. At larvene og eggene igjen blir til mark. Legen var usikker. For da vi tok 3 hele kurer etter hverandre og testet avføringen, så fant de ikke mark. Men sjekket de etter larver og egg? Aner ikke.. Hun fikk det 2 mnd etterpå uansett. 

Hi

Anonymkode: d3bc2...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2020 den 19.17, Anonym bruker skrev:

Skiftet madrass, dyne og pute? Hva med kosedyr? 

Anonymkode: b9339...efe

Hennes sengetøy skiftes og kokes hver uke. Hun bruker truse og pysjbukse. Skifter truse morgen og kveld. Pysjbuksen kokes en gang i uken. Hun bruker ikke kosedyr, teppe eller leker i sengen. 

Jeg har ikke skiftet madrass, men snudd den i 1 måned. 

Hi

Anonymkode: d3bc2...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg gav Vermox fast til min datter en periode, én tablett hver måned. Og hvis hun skulle reise bort, overnatte hos venner, ferie, feire jul (!) fikk hun alltdi en Vermox noen dager før sånn at ikke hele opplevelsen skulle bli ødelagt. Hun fikk også mark i skjeden, gråt og tok nattesøvnen fra hele familien. Nå er hun 18, og det er mange år siden sist, men tror faktisk det holdt på til hun var 14.

Jeg var ikke akkurat lik som barn, ble nesten traumatisert av det. 

Anonymkode: 89b4d...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må innrømme at jeg gav Vermox fast til min datter en periode, én tablett hver måned. Og hvis hun skulle reise bort, overnatte hos venner, ferie, feire jul (!) fikk hun alltdi en Vermox noen dager før sånn at ikke hele opplevelsen skulle bli ødelagt. Hun fikk også mark i skjeden, gråt og tok nattesøvnen fra hele familien. Nå er hun 18, og det er mange år siden sist, men tror faktisk det holdt på til hun var 14.

Jeg var ikke akkurat lik som barn, ble nesten traumatisert av det. 

Anonymkode: 89b4d...893

Hu mi har gul utflod støtt. Da vet jeg at hun har fått det tilbake. Det stiker ognhun er sår nedentil ofte. Jævla markehelvete!! 

Hi

Anonymkode: d3bc2...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...