Gå til innhold

bekymret når barnet er hos den andre forelderen

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er det med sånne opplysninger om den andre forelderen? f.eks om (far/mor) lider veldig psysik? 

Her trua faren med selvmord da jeg var 5-6 måneder på vei. Han har hatt oppfølging av ambulant akutt team og blitt innlagt i dps, Jeg tror han er bedre nå men er fortsatt i tvil om han burde ha så mye omsorg for lillemann på snart 2, Da det stod skrevet i papir at slik depresjon kan komme igjen. Men mye av dette blir på en måte (satt på siden), ingen kan sikre meg om barnet har det bra der eller om far forstår barnets behov, Han ble fort sliten før da barnet var 1-2 måneder og ikke sluttet og grine.

Og det verste er at jeg fikk nettop en stevning fra far om ønske om foreldreansvar og mer samvær. Har snakket med foreldrene hans men de forstår heller ikke at sønnen dis sliter psysik..

Kan jeg stille noe krav her om samvær? f.eks samvær med tilsyn?   

Anonymkode: a2120...95e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du har ingen krav 

At han var psykisk syk for 2 år siden betyr ikke at han har nedsatt omsorgsevne i dag 

Det er ikke sånn at alle som har vært psykisk syke engang bare får være sammen med barna sine med tilsyn altså. 

Det du kan gjøre er å få igang et godt samarbeid med han. Snakk med han, ring når barnet er på samvær osv så du holder litt oppsyn med hva de gjør og hvordan både far og barn har det 

Jo mer du krangler med han jo mindre kontakt kan dere ha, og da har du ihvertfall ikkenoe innsyn i samværet. 

For han vil få samvær så sant han fungerer greit. 

Anonymkode: 8251e...cc1

Skrevet

Altså, det kan skje ufattelig mye i folk sine liv som gjør at man opplever en depresjon og trenger hjelp! Jeg ble ekstremt deprimert da jeg ble alvorlig syk og ikke lenger kunne leve slik jeg var vant til, ikke kunne jeg jobbe. Jeg fikk også hjelp av akutt ambulerende team fordi jeg ikke var «syk» nok til å bli prioritert andre steder, som f.eks. dps. Alt som skulle til var hjelp til å snu den onde sirkelen jeg var kommet inn i, og bare måneder etterpå var alt som før.

Jeg fikk også beskjed om at når man først har opplevd en depresjon, så kan må oppleve det igjen senere. Det er noe de informerer alle om. Det betyr ikke at man får en ny depresjon! Uansett så vil alle mennesker oppleve en depresjon i større eller mindre grad ila livet, ink deg selv.

Det at du vil ta fra ham samvær med barnet/ønsker at han skal ha samvær under tilsyn vil faktisk bare gjøre det verre for ham. Du vet at han er bedre nå og han har ikke gjort noe galt under samvær. Han er far til barnet og har like mye rett til samvær som du. 

Jeg synes du skal la dette ligge til du har grunnlag for å stille krav om samvær. Det har du ikke nå utifra det du skriver her.

Anonymkode: 7d3d4...249

Skrevet

Vel. Jeg mener basert på egen erfaring at barn ALDRI bør være alene over flere dager med en forelder som sliter psykisk. Kan si hva du vil om at man tar seg sammen. Men dette påvirker ungene. Min mamma tror den dag i dag at vi ungene ikke merket noe. Jeg gidder ikke forklare henne ståa. 
Tenk på barna du. 

Anonymkode: e8bd4...205

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel. Jeg mener basert på egen erfaring at barn ALDRI bør være alene over flere dager med en forelder som sliter psykisk. Kan si hva du vil om at man tar seg sammen. Men dette påvirker ungene. Min mamma tror den dag i dag at vi ungene ikke merket noe. Jeg gidder ikke forklare henne ståa. 
Tenk på barna du. 

Det kan vare en stund med ingen problemer også plutselig faller de igjen i den depresjon standen igjen. Så kan stå i veien for omsorgen barna får, Så derfor er jeg litt der med og begrense samvær. Vil ikke utsette barnet for noe, Jeg skjønner at noen her kan reagere på det jeg skrev, Men at samtidig som folk ikke ser alvoret i det, Der far krever mye omsorg og plutselig innser de at de synes det er for mye.

Anonymkode: a2120...95e

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er far til barnet og har like mye rett til samvær som du. 

Rett til samvær?

Her er det barnas beste som bør stå i fokus, har man ikke det for øye, så bør man ikke ha samvær om man er aldri så frisk!

Anonymkode: d7be5...f4e

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenk på barna du. 

Enig.

Anonymkode: d7be5...f4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...