Gå til innhold

Hilse på besteforeldre litt unna


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Besteforeldrene bor en time kjøretur unna, kan vi treffe dem (med trygg avstand mellom familiene selvsagt). De er ikke i risikogruppen og er «unge», det er mest om vi kan kjøre dit jeg lurer på. 

Anonymkode: 40cad...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du ikke kunne kjøre i bil dit? 

Sitter folk seriøst inne hele jævla tida? 

Jeg kjørte to timer for å hente noe i går. Var ikke i kontakt med noen, pakken var lagt frem ute og vi tok en kaffe i sola. Null problem, mer enn to meter i mellom oss og det gikk så fint så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke reise noe sted uten at det er helt nødvendig.

Vi skal ikke besøke noen.

Vi skal ta spessielt hensyn og holde ekstra avstand til besteforeldre og andre gamle.

Hvordan synes du det samsvarer med å reise en time for å besøke besteforeldre?

Anonymkode: c8f56...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal ikke reise noe sted uten at det er helt nødvendig.

Vi skal ikke besøke noen.

Vi skal ta spessielt hensyn og holde ekstra avstand til besteforeldre og andre gamle.

Hvordan synes du det samsvarer med å reise en time for å besøke besteforeldre?

Anonymkode: c8f56...dea

Besteforeldrene er her da 46 og 48 år (og vil nok ikke kategorisere seg under «andre gamle».  Vi skal ikke «på besøk» men treffes ute på tomta, med avstand. Jeg reiser denne strekningen til/fra jobb hver dag, men skal ha fri en dag, (ellers hadde jeg reist strekningen for å være på jobb, så ville uansett ha vært i området, og tenkte da om det var greit for barna å få se besteforeldrene. 
Naboen her ser barnebarna hver dag, familien går på gangstien med de hundrevis av andre som må ut i turområdet hele tiden plutselig, så dert er mindre smitte om vi sitter i bilen ned til besteforeldre enn med naboen hvor alle går oppi hverandre. Er det virkelig så galt?

Anonymkode: 40cad...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Besteforeldrene er her da 46 og 48 år (og vil nok ikke kategorisere seg under «andre gamle».  Vi skal ikke «på besøk» men treffes ute på tomta, med avstand. Jeg reiser denne strekningen til/fra jobb hver dag, men skal ha fri en dag, (ellers hadde jeg reist strekningen for å være på jobb, så ville uansett ha vært i området, og tenkte da om det var greit for barna å få se besteforeldrene. 
Naboen her ser barnebarna hver dag, familien går på gangstien med de hundrevis av andre som må ut i turområdet hele tiden plutselig, så dert er mindre smitte om vi sitter i bilen ned til besteforeldre enn med naboen hvor alle går oppi hverandre. Er det virkelig så galt?

Anonymkode: 40cad...d2d

Nei. Naturligvis ikke.

Anonymkode: d07e4...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Besteforeldrene er her da 46 og 48 år (og vil nok ikke kategorisere seg under «andre gamle».  Vi skal ikke «på besøk» men treffes ute på tomta, med avstand. Jeg reiser denne strekningen til/fra jobb hver dag, men skal ha fri en dag, (ellers hadde jeg reist strekningen for å være på jobb, så ville uansett ha vært i området, og tenkte da om det var greit for barna å få se besteforeldrene. 
Naboen her ser barnebarna hver dag, familien går på gangstien med de hundrevis av andre som må ut i turområdet hele tiden plutselig, så dert er mindre smitte om vi sitter i bilen ned til besteforeldre enn med naboen hvor alle går oppi hverandre. Er det virkelig så galt?

Anonymkode: 40cad...d2d

Det er helt innafor. Får da være måte på å være hysterisk. 

Anonymkode: b7e33...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Besteforeldrene er her da 46 og 48 år (og vil nok ikke kategorisere seg under «andre gamle».  Vi skal ikke «på besøk» men treffes ute på tomta, med avstand. Jeg reiser denne strekningen til/fra jobb hver dag, men skal ha fri en dag, (ellers hadde jeg reist strekningen for å være på jobb, så ville uansett ha vært i området, og tenkte da om det var greit for barna å få se besteforeldrene. 
Naboen her ser barnebarna hver dag, familien går på gangstien med de hundrevis av andre som må ut i turområdet hele tiden plutselig, så dert er mindre smitte om vi sitter i bilen ned til besteforeldre enn med naboen hvor alle går oppi hverandre. Er det virkelig så galt?

Anonymkode: 40cad...d2d

Hvorfor spør du når du er Ikker på at det er uproblematisk?

Anonymkode: c8f56...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Besteforeldrene bor en time kjøretur unna, kan vi treffe dem (med trygg avstand mellom familiene selvsagt). De er ikke i risikogruppen og er «unge», det er mest om vi kan kjøre dit jeg lurer på. 

Anonymkode: 40cad...d2d

Selvfølgelig kan du det

Anonymkode: 14375...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal ikke reise noe sted uten at det er helt nødvendig.

Vi skal ikke besøke noen.

Vi skal ta spessielt hensyn og holde ekstra avstand til besteforeldre og andre gamle.

Hvordan synes du det samsvarer med å reise en time for å besøke besteforeldre?

Anonymkode: c8f56...dea

Betseforeldre er ikke automatisk gamle altså. Her er det snakk om besteforeldre på 46 og 48 år-

Anonymkode: 14375...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen vil at vi skal besøke foreldrene hans den ene dagen i påsken, de har invitert oss på middag, jeg vil ikke, selv om både oss og de har vært hjemme siden den torsdagen, og vi alle har vært og er friske.Synes det er litt unødvendig når de anbefaler ALLE å holde seg hjemme. De er i 50 årene og har stor stue og stort spisebord med stor plass. 

Anonymkode: d7b30...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ungene små hadde jeg ikke gjort det. Pga at ungene kanskje syns det er vanskelig når de ikke kan besøke besteforeldrene slik de pleier. Enklere å bare si til de at vi ikke kan dra på besøk syns jeg.

Mine unger er tenåringer, de ble sure når mormor kom på søndag. Hun leverte påskeegg på trappa og sto langt unna mens hun pratet litt. Ungene syns det ble helt feil å få besøk når de ikke kunne ha besøk som vi pleier. 

Anonymkode: 73603...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså betegnelsen besteforeldre betyr ikke automatisk at man er 80 år og med dårlig helse. 

Jeg er 49 år, bestemor til en på fire og mamma til en på syv. Selvsagt har jeg kontakt med barnebarnet. Foreldrene jobber på sykehus, så i stede for å sende barnet i barnehagen så komme han til oss. Koselig og uproblematisk. 

Besøk besteforeldrene du, selvsagt med god avstand. 

Anonymkode: ecec4...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som nok er litt over snittet hysterisk. Men akkurat dette med å kjøre til besteforeldre/hvem som helst andre et stykke unna har jeg tenkt at har med helsevesenet å gjøre? At det er dumt å krasje på vei til dit man skal/bli syk/skadet der man er og så må man bruke opp en plass på et sykehus som ikke har kapasitet til sine egne innbyggere en gang. Mulig jeg har tenkt helt feil, altså.

 

Men jeg ser ikke problemet med å besøke noen ute om man kan holde 1-2 meter avstand sånn utenom det.

Anonymkode: 36626...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er en av de som nok er litt over snittet hysterisk. Men akkurat dette med å kjøre til besteforeldre/hvem som helst andre et stykke unna har jeg tenkt at har med helsevesenet å gjøre? At det er dumt å krasje på vei til dit man skal/bli syk/skadet der man er og så må man bruke opp en plass på et sykehus som ikke har kapasitet til sine egne innbyggere en gang. Mulig jeg har tenkt helt feil, altså.

 

Men jeg ser ikke problemet med å besøke noen ute om man kan holde 1-2 meter avstand sånn utenom det.

Anonymkode: 36626...fe9

Det er jo ikke sikkert at de tilhører forskjellige sykehus, det er ikke sikkert de bor i forskjellige kommuner engang

Anonymkode: 14375...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke sikkert at de tilhører forskjellige sykehus, det er ikke sikkert de bor i forskjellige kommuner engang

Anonymkode: 14375...802

Nei, men de kan jo tilhøre forskjellige legevakter? Det er vel det samme med hytteforbudet, kun i egen hjemmekommune pga det. For selv de som har hytte kun en time unna, som tilhører samme sykehus som de ellers ville tilhørt har også fordbud så lenge det ikke er i hjemkommunen? 

Anonymkode: 36626...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men de kan jo tilhøre forskjellige legevakter? Det er vel det samme med hytteforbudet, kun i egen hjemmekommune pga det. For selv de som har hytte kun en time unna, som tilhører samme sykehus som de ellers ville tilhørt har også fordbud så lenge det ikke er i hjemkommunen? 

Anonymkode: 36626...fe9

Jeg skrev jo at det ikke er sikkert de bor i forskjellige kommuner og. Jeg vet ikke hvordan det er andre steder i landet, men her er legevakten på sykehuset, som er i nabokommunen.

Anonymkode: 14375...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mannen vil at vi skal besøke foreldrene hans den ene dagen i påsken, de har invitert oss på middag, jeg vil ikke, selv om både oss og de har vært hjemme siden den torsdagen, og vi alle har vært og er friske.Synes det er litt unødvendig når de anbefaler ALLE å holde seg hjemme. De er i 50 årene og har stor stue og stort spisebord med stor plass. 

Anonymkode: d7b30...fcf

Vi har møtt besteforeldrene med 2 meter avstand ute. Ville aldri gått inn. 

Anonymkode: 8836f...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...