shewolf Skrevet 1. april 2020 #1 Skrevet 1. april 2020 Merket dere noe før dere fant ut av det? Ser det er så mange på min termingruppe som melder seg ut fordi det ikke er liv på ultralyd Blir kjemperedd for at dette skal skje uten at jeg merker noe, tør ikke å spørre de som nettopp har oppdaget det, om de hadde noen symptomer.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2020 #2 Skrevet 1. april 2020 Ingen symptomer noen av de 4 gangene. Den 3. gangen fikk jeg også målt hCG men 2 dagers mellomrom og hadde fin stigning. Det viste seg senere at spiren på det tidspunktet de tok målingene var dødt Anonymkode: 482ed...b58
Anonym bruker Skrevet 1. april 2020 #3 Skrevet 1. april 2020 Merket egentlig ikke noe. Oppdaget i uke 11 hos meg(fosteret dødt fra uke 7). Kvalmen forsvant i uke 9, men det gjorde den i et tidligere svangerskap også uten at noe var galt, så tok ikke det som noe tegn på at noe var galt. Men selv om jeg ikke hadde fysiske tegn på at noe var galt, så hadde jeg allikevel en følelse av at det ikke var liv. Så jeg ble sånn sett ikke overraska på ultralyden i uke 11. Men når det er sagt så trenger ikke mangel på symptomer være tegn på at noe er galt. Jeg har hatt to svangerskap så og si uten symptomer i første trimester, og alt var helt fint. Så har jeg hatt to med kvalme natt og dag til uke 9, der ett gikk fint og ett gikk galt. Anonymkode: 8312c...5ec
Anonym bruker Skrevet 1. april 2020 #4 Skrevet 1. april 2020 Ja, jeg har mistet i MA 2 ganger. Den siste gangen nå nylig, for bare uker siden. Merket ingen symptomer på MA noen av gangene. Hadde skikkelig graviditetssymptomer og hcg steg slik den skulle😢😢 Anonymkode: 958e3...7c0
Anonym bruker Skrevet 1. april 2020 #5 Skrevet 1. april 2020 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen symptomer noen av de 4 gangene. Den 3. gangen fikk jeg også målt hCG men 2 dagers mellomrom og hadde fin stigning. Det viste seg senere at spiren på det tidspunktet de tok målingene var dødt Anonymkode: 482ed...b58 Nå kupper jeg tråden til Ts her, beklager Ts! Men må bare spør da jeg er i den situasjonen selv nå. Er du blitt utredet for habituell abort? Jeg er i utredning nå. Hvilke prøver ble tatt av deg? Vi har tatt blodprøver, mannen trenger ikke å levere sædprøve sier de og så skal jeg ha en sånn undersøkelse hvor livmoren min blir fylt med vann. Det er alt de kan tilby. Anonymkode: 958e3...7c0
shewolf Skrevet 1. april 2020 Forfatter #6 Skrevet 1. april 2020 Å nei.. dette hørtes skummelt ut. Jeg tok også HCG måling, som økte fint- men da kan man jo ikke stole på det heller da 😕 Skal på ultralyd om 4 uker, så det føles sykt lenge å vente nå.. Er så redd for at det ikke skal være liv.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2020 #7 Skrevet 1. april 2020 1 minutt siden, shewolf skrev: Å nei.. dette hørtes skummelt ut. Jeg tok også HCG måling, som økte fint- men da kan man jo ikke stole på det heller da 😕 Skal på ultralyd om 4 uker, så det føles sykt lenge å vente nå.. Er så redd for at det ikke skal være liv. Hvor langt er du på vei? Hcg er ikke noe man kan stole på nei, kun ul som kan gi et sikkert svar. Som hun andre her skrev over så økte også min hcg slik den skulle med dagers mellomrom. Gynekolog fant ingen hjertelyd hos meg, men ville for sikkerhetsskyld at jeg skulle måle hcg den fredagen og så ta ny på mandagen. Den hadde økt akkurat slik den skulle og jeg ble kalt inn til ny ul, men det var fortsatt ingen hjerteaktivitet og fosteret hadde samme målene som gangen før. Anonymkode: 958e3...7c0
Anonym bruker Skrevet 1. april 2020 #8 Skrevet 1. april 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå kupper jeg tråden til Ts her, beklager Ts! Men må bare spør da jeg er i den situasjonen selv nå. Er du blitt utredet for habituell abort? Jeg er i utredning nå. Hvilke prøver ble tatt av deg? Vi har tatt blodprøver, mannen trenger ikke å levere sædprøve sier de og så skal jeg ha en sånn undersøkelse hvor livmoren min blir fylt med vann. Det er alt de kan tilby. Anonymkode: 958e3...7c0 Jeg hadde utredning etter 3. MA. Det var i 2010 så en stund siden, og ting kan ha forandret seg siden den gang. Mannen leverte sperm-prøve, og jeg fikk ikke livmoren fylt med vann. Husker ikke hvilke blodprøver vi tok. Var en hvor de sjekket om vi var genetisk ukompatible, noe med mitt egglager og en hel haug andre. Fant ikke ut hvorfor vi mistet, det ble også spekulert i om vi egentlig skulle ha mistet første siden han var så ekstremt liten når han ble født, og morkaken var veldig liten. Jeg fikk en coctail av medisiner som ofte hjelper. Så fikk vi en til i slutten av 2011 En MA og en SA senere fikk vi de samme medisinene igjen og fikk tredjemann i begynnelsen av 2015 Etter det har vi ikke prøvd på flere Anonymkode: 482ed...b58
Anonym bruker Skrevet 1. april 2020 #9 Skrevet 1. april 2020 Jeg har ikke opplevd det selv, men søsteren min oppdaget MA på ultralyd i uke 12. Hadde graviditetssymptomer som kvalme hele veien og ble derfor overrasket over at fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 9. Anonymkode: fcaec...6dd
Anonym bruker Skrevet 1. april 2020 #10 Skrevet 1. april 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde utredning etter 3. MA. Det var i 2010 så en stund siden, og ting kan ha forandret seg siden den gang. Mannen leverte sperm-prøve, og jeg fikk ikke livmoren fylt med vann. Husker ikke hvilke blodprøver vi tok. Var en hvor de sjekket om vi var genetisk ukompatible, noe med mitt egglager og en hel haug andre. Fant ikke ut hvorfor vi mistet, det ble også spekulert i om vi egentlig skulle ha mistet første siden han var så ekstremt liten når han ble født, og morkaken var veldig liten. Jeg fikk en coctail av medisiner som ofte hjelper. Så fikk vi en til i slutten av 2011 En MA og en SA senere fikk vi de samme medisinene igjen og fikk tredjemann i begynnelsen av 2015 Etter det har vi ikke prøvd på flere Anonymkode: 482ed...b58 Tusen takk for svar❤️ Vi fikk beskjed om at mannen ikke trenger å avgi sædprøve da spermen finner veien til egget og klarer å befrukte det. Synes det er litt rart da jeg trodde at det var en del av utredningen ved habituell abort. Vi har også tatt DNA og kromosom-blodprøver, samt at jeg tok en hel del andre. Vi venter nå på svar på de. Husker du hvilke tabletter du fikk i prøveperiodene? Jeg tok blodfortynnende og progesterontilskudd (for sikkerhetsskyld) siste svangerskap nå, men det hjalp dessverre ikke. Anonymkode: 958e3...7c0
Anonym bruker Skrevet 1. april 2020 #11 Skrevet 1. april 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar❤️ Vi fikk beskjed om at mannen ikke trenger å avgi sædprøve da spermen finner veien til egget og klarer å befrukte det. Synes det er litt rart da jeg trodde at det var en del av utredningen ved habituell abort. Vi har også tatt DNA og kromosom-blodprøver, samt at jeg tok en hel del andre. Vi venter nå på svar på de. Husker du hvilke tabletter du fikk i prøveperiodene? Jeg tok blodfortynnende og progesterontilskudd (for sikkerhetsskyld) siste svangerskap nå, men det hjalp dessverre ikke. Anonymkode: 958e3...7c0 Fikk ikke noen i prøveperioden, men begynte på progresteron gel (satt vaginalt), blodfortynnende (pille) og antikoagulerende (sprøyter) jeg skulle begynne med så fort jeg fikk antydning til strek. Anonymkode: 482ed...b58
Anonym bruker Skrevet 1. april 2020 #12 Skrevet 1. april 2020 Hatt flere MA. Mistet symptomene alle gangene... så jeg skjønte hva som skjedde- grusomt likevel. Ble utredet for habituell abort i 2009 og fikk svar - våre MA var av genetiske årsaker. Men har fått tre friske fine barn i etterkant Ønsker deg masse lykke til HI 😍 Anonymkode: 1097c...99d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2020 #13 Skrevet 1. april 2020 Nei, merket ingenting. Det er det som er skummelt med MA, kroppen tror fortsatt at den er gravid, og den fortsetter ofte å produsere hcg og symptomene er de samme. UL i uke 7 viste at alt var bra. UL i uke 12 var fosteret dødt, hadde vært dødt siden uke 9. Prøv å ikke tenk for mye på det. Er du veldig bekymret, så få deg en ny privat UL. Jeg har hatt UL hver 14. dag (fra uke 7 til 15 ca) i 2 av mine svangerskap, og vært like nervøs før hver UL. Lykke til Anonymkode: e0dbb...a2d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2020 #14 Skrevet 1. april 2020 Jeg følte vel symptomene dabbet av. Ble ikke overrasket da det ble påvist på ultralyd. Anonymkode: 87baf...f9c
Anonym bruker Skrevet 1. april 2020 #15 Skrevet 1. april 2020 6 timer siden, shewolf skrev: Å nei.. dette hørtes skummelt ut. Jeg tok også HCG måling, som økte fint- men da kan man jo ikke stole på det heller da 😕 Skal på ultralyd om 4 uker, så det føles sykt lenge å vente nå.. Er så redd for at det ikke skal være liv. Du må prøve å slappe av, kjære deg. Jeg vet at det er lettere sagt enn gjort, men prøv å hold deg unna Internett og i hvert fall ikke still spørsmål som du gjør her🥰husk at de aller fleste graviditeter går det helt bra med! Jeg har hatt en MA, men har fire flotte barn. Så selv om du har mistet før betyr ikke det at det skjer igjen. Prøv å pust med magen og tenk minst mulig på ting som kan gå galt. Det vil helst gå bra❤️ Anonymkode: 12c27...e97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå