Anonym bruker Skrevet 1. april 2020 #1 Skrevet 1. april 2020 Står på skattemelding at jeg skal legge til hvis jeg har samboer og vi har felles barn eller gjeld. Vi har felles barn men ikke felles gjeld. Har dette noe å si om summen på tilgode skatten å gjøre? Anonymkode: 9c434...3b3
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 1. april 2020 #2 Skrevet 1. april 2020 Henger meg på denne. Vi har også felles barn, men ikke felles gjeld. Vil det ha noe for seg å legge han til?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2020 #3 Skrevet 1. april 2020 Krysser dere av for felles gjeld vil skattefordelen ved betalte renter bli likt fordelt. Det vil si at den som har betalt på lånet vil gi fra seg halve skattefordelen til samboer. Har en av dere så mye formue at det utløser formueskatt, lønner det seg å fordele gjeld likt. Her havner lånet alltid på samboer da jeg står som medlåntaker. Vi må derfor alltid rette opp og fordele likt ellers får jeg formueskatt. Anonymkode: e97b8...f59
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 1. april 2020 #4 Skrevet 1. april 2020 Men hva med oss som ikke har felles gjeld, bare felles barn?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2020 #5 Skrevet 1. april 2020 Jeg lurer på det motsatte..hvordan fjerne eks samboer fra selvangivelsen? Jeg skjønner ikke dette. Anonymkode: fd8d1...f9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå