Gå til innhold

Søle jobb etter søknadsfrist?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Så dessverre utlysning på en stilling som jeg er svært kvalifisert til, for sent. Fristen er gått ut med en uke... Er så irritert på meg selv for at jeg ikke fikk den med meg i tide!!!

Uansett, jeg ringte inn til ansvarlig for og forklarte situasjonen. Vedkommende var forståelsesfull forøvrig, men sa at alt gikk gjennom et program og det ikke er mulig å ettersende noe der. I tillegg er alt satt på vent pga. Corona-situasjonen. De skulle se på saken om flere uker, kanskje mai. Men hun skulle ha meg i bakhodet. 

Hva tenker dere? Skal jeg sende søknad direkte til ansvarlig? Har jeg noen rett/sjanse til å bli vurdert sammen med de andre søkerne i det hele tatt når jeg var så dum og ikke rakk fristen?

Anonymkode: 56377...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så dessverre utlysning på en stilling som jeg er svært kvalifisert til, for sent. Fristen er gått ut med en uke... Er så irritert på meg selv for at jeg ikke fikk den med meg i tide!!!

Uansett, jeg ringte inn til ansvarlig for og forklarte situasjonen. Vedkommende var forståelsesfull forøvrig, men sa at alt gikk gjennom et program og det ikke er mulig å ettersende noe der. I tillegg er alt satt på vent pga. Corona-situasjonen. De skulle se på saken om flere uker, kanskje mai. Men hun skulle ha meg i bakhodet. 

Hva tenker dere? Skal jeg sende søknad direkte til ansvarlig? Har jeg noen rett/sjanse til å bli vurdert sammen med de andre søkerne i det hele tatt når jeg var så dum og ikke rakk fristen?

Anonymkode: 56377...c6b

Jeg hadde gjort det, du har ingenting å tape på å gjøre det. Krysser fingrene for deg!

Anonymkode: 32234...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at du ikke har noe å tape. Bare forklare at i alt kaoset som har vært siste ukene med den nye situasjonen så har du på et eller annet vis oversett utlysningen. Men da bør du sende den asap, og vise til at du ringte og at det ikke gikk an å søke i det programmet, så du sender den direkte via post.

Lykke til :)

Anonymkode: f7e00...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Er akkurat det som har skjedd. Vanligvis følger jeg godt med alle steder de utlyser, men oppi alt kaoset som har vært i det siste har det gått meg hus forbi, dessverre. 

Tenker jeg sender en søknad. Noen som vet om det er noen lover som sier at jeg ikke har rett på å bli tilbudt jobb basert på for sen søknad?

Hi

Anonymkode: 56377...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Er akkurat det som har skjedd. Vanligvis følger jeg godt med alle steder de utlyser, men oppi alt kaoset som har vært i det siste har det gått meg hus forbi, dessverre. 

Tenker jeg sender en søknad. Noen som vet om det er noen lover som sier at jeg ikke har rett på å bli tilbudt jobb basert på for sen søknad?

Hi

Anonymkode: 56377...c6b

Jeg aner ikke, men om de mener det ikke er godt nok kvalifiserte så måtte de jo ha utlyst på nytt... Det er vel mulig det kan være noen regler i det offentlige (om det er en slik stilling), men jeg vet ikke.

Uansett, send en søknad :)

Anonymkode: f7e00...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så dessverre utlysning på en stilling som jeg er svært kvalifisert til, for sent. Fristen er gått ut med en uke... Er så irritert på meg selv for at jeg ikke fikk den med meg i tide!!!

Uansett, jeg ringte inn til ansvarlig for og forklarte situasjonen. Vedkommende var forståelsesfull forøvrig, men sa at alt gikk gjennom et program og det ikke er mulig å ettersende noe der. I tillegg er alt satt på vent pga. Corona-situasjonen. De skulle se på saken om flere uker, kanskje mai. Men hun skulle ha meg i bakhodet. 

Hva tenker dere? Skal jeg sende søknad direkte til ansvarlig? Har jeg noen rett/sjanse til å bli vurdert sammen med de andre søkerne i det hele tatt når jeg var så dum og ikke rakk fristen?

Anonymkode: 56377...c6b

Prøv!

Anonymkode: 9ee51...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt mulig at søknad og CV bare blir slettet hvis du se der det på mail. Jeg jobber i et rekrutteringsselskap, og vi må dessverre slette søknader og CV-er som kommer direkte. Ikke fordi vi vil, men pga GDPR er det helt håpløst å holde seg innenfor regelverket når det ikke kommer i CRM-systemet vårt.

Kjipt, men slik er det dessverre.

Anonymkode: c68aa...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er godt mulig at søknad og CV bare blir slettet hvis du se der det på mail. Jeg jobber i et rekrutteringsselskap, og vi må dessverre slette søknader og CV-er som kommer direkte. Ikke fordi vi vil, men pga GDPR er det helt håpløst å holde seg innenfor regelverket når det ikke kommer i CRM-systemet vårt.

Kjipt, men slik er det dessverre.

Anonymkode: c68aa...62e

Dette! 

Anonymkode: 8d0dd...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...