Gå til innhold

Hvatror dere skjer dersom den svenske strategien viser seg å være en katastrofe?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og at bremsingen av smitte fungerer i Norge? Hvis Sverige får italienske og spanske tilstander, mens den norske strategien fungerer? Kommer vi til å sende medisin personell over? Åpne norske sykehus for døende svensker? Eller sitte trygt og se på at katastrofen treffer nabolandet? Norge er allerede ansvarlig for utrykning til enkelte svenske skisteder (som skal holde åpne som planlagt i påsken).

https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/interndokument-stockholms-sykehus-fulle-i-neste-uke/3423947191.html

Anonymkode: 6a466...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke noe å avse, sånn som det ser ut nå, men skulle det mirakuløst gå KJEMPEfort over i Norge hjelper vi sikkert - men hva er egt poenget ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man forventer høyere dødstall i Norge nå, ettersom de første smittede var menn i 50-åra. 

Hva om resultatene for Norge og Sverige blir helt like?

Anonymkode: bb52b...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Man forventer høyere dødstall i Norge nå, ettersom de første smittede var menn i 50-åra. 

Hva om resultatene for Norge og Sverige blir helt like?

Anonymkode: bb52b...aab

Det blir interessant å se. Det blir nok mye å lære av dette i ettertid. Sånn sett er det spennende at Sverige våger å være annerledeslandet, så får vi håpe dødstallene (og belastningen på helsevesenet) blir så lave som mulig over alt. Det er jo ingen tvil om at belastningen på samfunnet forøvrig er større i Norge.

Anonymkode: 6a466...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir interessant å se. Det blir nok mye å lære av dette i ettertid. Sånn sett er det spennende at Sverige våger å være annerledeslandet, så får vi håpe dødstallene (og belastningen på helsevesenet) blir så lave som mulig over alt. Det er jo ingen tvil om at belastningen på samfunnet forøvrig er større i Norge.

Anonymkode: 6a466...1f9

Det er det absolutt tvil om! Se til Spania og Italia, og se hva som skjer når Corona får fotfeste.

Anonymkode: 84a5b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det absolutt tvil om! Se til Spania og Italia, og se hva som skjer når Corona får fotfeste.

Anonymkode: 84a5b...44f

Jeg formulerte meg dårlig. Tenkte selvfølgelig på at det ikke er noen tvil om at det norske samfunnet betaler en større pris per i dag, og totalt sett dersom sveriges fremgangsmåte viser seg å være riktig.

Anonymkode: 6a466...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg formulerte meg dårlig. Tenkte selvfølgelig på at det ikke er noen tvil om at det norske samfunnet betaler en større pris per i dag, og totalt sett dersom sveriges fremgangsmåte viser seg å være riktig.

Anonymkode: 6a466...1f9

Det er det vel, i Sverige blir jo alt stengt (mye lengre) om det blir italienske tilstander

Anonymkode: a15a5...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erna har kjøpt 1000 flotte «nødrespiratorer» som kan skippes til Sverige.. 

Makan til ubrukelig skrap!! Man kan like godt putte en bag eller to under en gyngestol og bagge to pasienter samtidig mens man strikker noen munnbind.. 

Anonymkode: 42775...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg formulerte meg dårlig. Tenkte selvfølgelig på at det ikke er noen tvil om at det norske samfunnet betaler en større pris per i dag, og totalt sett dersom sveriges fremgangsmåte viser seg å være riktig.

Anonymkode: 6a466...1f9

Ja, i dag ja, men hvordan tror du ser ut om Sverige får Italia tilstander, det kommer til å rasere økonomien det og

Anonymkode: 836a9...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Erna har kjøpt 1000 flotte «nødrespiratorer» som kan skippes til Sverige.. 

Makan til ubrukelig skrap!! Man kan like godt putte en bag eller to under en gyngestol og bagge to pasienter samtidig mens man strikker noen munnbind.. 

Anonymkode: 42775...846

Det var nesten så jeg trodde det var tull, reneste Reodor Felgen opplegg

Anonymkode: 836a9...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Erna har kjøpt 1000 flotte «nødrespiratorer» som kan skippes til Sverige.. 

Makan til ubrukelig skrap!! Man kan like godt putte en bag eller to under en gyngestol og bagge to pasienter samtidig mens man strikker noen munnbind.. 

Anonymkode: 42775...846

Huff, ja, det er håpløst når landets leder står frem og sier at dette vil doble respiratorkapasiteten... Det vil jo ikke det.

Disse kan ikke brukes på de sykeste koronapasientene. Ergo er det kun en svært midlertidig nødløsning for andre pasienter som egentlig trenger respiratorhjelp, men som da får dårligere behandling enn de ellers ville fått.

Men for all del, blir situasjonen virkelig ille så kan det kanskje redde noen liv. Men erstatte fullstendige respiratorer, det kan disse ikke.

Anonymkode: 99c4e...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer til å sende dem de 1000 nødrespiratorene som de så fint annonserte som gladmelding og ønske de lykke til 🙄

Nei, jeg tror de stiller opp slik som Tyskland stiller opp for Frankriket og Italia. 

Anonymkode: ef29d...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir svenskene helt satt ut av dette så mener jeg det er på høy tide at vi setter inn forsvaret og befrir Øst-Trøndelag.

Anonymkode: 584d1...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir svenskene helt satt ut av dette så mener jeg det er på høy tide at vi setter inn forsvaret og befrir Øst-Trøndelag.

Anonymkode: 584d1...819

😅 

Anonymkode: 6a466...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er det vel, i Sverige blir jo alt stengt (mye lengre) om det blir italienske tilstander

Anonymkode: a15a5...f5e

Hvorfor i alle dager skulle Sverige få italienske tilstander? 

Så vidt jeg har forstått har Italia de tilstandene de har fordi de bor veldig tett, ofte flere generasjoner sammen. Fordi de har en stor andel eldre i befolkningen og fordi mange av de som utvikler bakteriell lungebetennelse ikke kan hjelpes fordi de har så mye resistente bakterier. Og fordi de kysser og klemmer så mye. 

Ingen av disse tingene gjelder vel Sverige? 

Anonymkode: b5260...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager skulle Sverige få italienske tilstander? 

Så vidt jeg har forstått har Italia de tilstandene de har fordi de bor veldig tett, ofte flere generasjoner sammen. Fordi de har en stor andel eldre i befolkningen og fordi mange av de som utvikler bakteriell lungebetennelse ikke kan hjelpes fordi de har så mye resistente bakterier. Og fordi de kysser og klemmer så mye. 

Ingen av disse tingene gjelder vel Sverige? 

Anonymkode: b5260...e4d

Nå innfører Sverige flere og flere tiltak for å hindre smitte, men de er flere uker for sent ute. 
Sykehuskapasiteten i Stockholm er allerede sprengt, de må bygge feltsykehus og ber resten av landet om hjelp. 

 

Anonymkode: 42775...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager skulle Sverige få italienske tilstander? 

Så vidt jeg har forstått har Italia de tilstandene de har fordi de bor veldig tett, ofte flere generasjoner sammen. Fordi de har en stor andel eldre i befolkningen og fordi mange av de som utvikler bakteriell lungebetennelse ikke kan hjelpes fordi de har så mye resistente bakterier. Og fordi de kysser og klemmer så mye. 

Ingen av disse tingene gjelder vel Sverige? 

Anonymkode: b5260...e4d

Fordi de allerede er godt på vei. De er tettere befolket enn oss, og henger fortsatt sammen ute i flokk.

Anonymkode: 9a0a8...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå innfører Sverige flere og flere tiltak for å hindre smitte, men de er flere uker for sent ute. 
Sykehuskapasiteten i Stockholm er allerede sprengt, de må bygge feltsykehus og ber resten av landet om hjelp. 
 

Anonymkode: 42775...846

Jeg er glad vi bor i et land som setter pris på menneskeliv, heller enn et land der penger er viktigere enn alt annet.

59 NYE CORONADØDSFALL I SVERIGE
Ytterligere 59 mennesker har dødd som følge av coronaviruset i Sverige, melder Aftonbladet.

I alt har 239 dødd som følge av virusutbruddet i landet. Klart flest døde er det i Stockholmsregionen der 148 har mistet livet.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/videos/194872

Anonymkode: 584d1...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er glad vi bor i et land som setter pris på menneskeliv, heller enn et land der penger er viktigere enn alt annet.

59 NYE CORONADØDSFALL I SVERIGE
Ytterligere 59 mennesker har dødd som følge av coronaviruset i Sverige, melder Aftonbladet.

I alt har 239 dødd som følge av virusutbruddet i landet. Klart flest døde er det i Stockholmsregionen der 148 har mistet livet.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/videos/194872

Anonymkode: 584d1...819

Helt enig. Og hvis poenget med denne slakke holdningen er økonomi, så er det jo fullstendig misforstått og feilslått! Et lands økonomi er avhengi av andres lands økonomi. De sparer ikke en krone på å være de eneste med åpne grenser og skoler, og arbeidsledigheten skyter i taket også der. Konkurser i fleng.

Også står de bakerst i køen for å skaffe respiratorer, smittevernsutstyr og personell. 

Anonymkode: 42775...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er glad vi bor i et land som setter pris på menneskeliv, heller enn et land der penger er viktigere enn alt annet.

59 NYE CORONADØDSFALL I SVERIGE
Ytterligere 59 mennesker har dødd som følge av coronaviruset i Sverige, melder Aftonbladet.

I alt har 239 dødd som følge av virusutbruddet i landet. Klart flest døde er det i Stockholmsregionen der 148 har mistet livet.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/videos/194872

Anonymkode: 584d1...819

Om du leser artikkelen videre, så er de aller fleste som er døde eldre eldre. Altså de som ligger på sykehjem. Du kan si hva du vil om at et liv er et liv, men disse menneskene hadde uansett svært kort tid igjen å leve selv om de ikke hadde blitt syke av corona.

Anonymkode: d4622...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du leser artikkelen videre, så er de aller fleste som er døde eldre eldre. Altså de som ligger på sykehjem. Du kan si hva du vil om at et liv er et liv, men disse menneskene hadde uansett svært kort tid igjen å leve selv om de ikke hadde blitt syke av corona.

Anonymkode: d4622...802

Enda ja

Anonymkode: 836a9...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir svenskene helt satt ut av dette så mener jeg det er på høy tide at vi setter inn forsvaret og befrir Øst-Trøndelag.

Anonymkode: 584d1...819

Hahaha!👍🏻👍🏻

Anonymkode: acdb6...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Om du leser artikkelen videre, så er de aller fleste som er døde eldre eldre. Altså de som ligger på sykehjem. Du kan si hva du vil om at et liv er et liv, men disse menneskene hadde uansett svært kort tid igjen å leve selv om de ikke hadde blitt syke av corona.

Anonymkode: d4622...802

På intensivavdelingene ligger de unge pasientene, Sverige har mistet pasienter i 30 årene og yngere.  De har gravide pasienter på respirator. 

Anonymkode: 42775...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

På intensivavdelingene ligger de unge pasientene, Sverige har mistet pasienter i 30 årene og yngere.  De har gravide pasienter på respirator. 

Anonymkode: 42775...846

Gi meg gjerne link til tall og fakta. Som skrevet tidligere: det er alltid unntak! Vi er bare ikke vant til å lese om folk som blir lagt inn på sykehus og dør. 
 

 

Anonymkode: d4622...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...