Gå til innhold

Det er ikke mitt problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om folk som sier det?

for eksempel om man vil delta frivillig fordi det ikke blir nok folk et sted til å gjøre en nødvendig jobb.

eller hun sier at hun kunne vært en elskerinne, fordi at konen blir bedratt er ikke hennes problem?

eller...at foreldrene hennes har mye penger og gir henne, så hun trenger ikke tenke på de som ikke har den muligheten 🤔

er de egoistiske eller realistiske?

Anonymkode: 49811...f33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsentrerte. 

Anonymkode: 898d0...13b

Skrevet

Egoistiske

Anonymkode: 2f795...f13

Skrevet

Både og.

Når det gjelder de eksemplene du kommer med der, særlig det midterste, vil jeg si at man er selvsentrert og ego, hvis man unndrar seg omtanke for andre. Man har et ansvar for fellesskapet også, ikke bare for seg selv.

Men det finnes jo en del som pusher en til å skulle føle ansvar for ting man virkelig ikke har ansvar for, og da tenker jeg det kan være rett og rimelig å si fra at det er faktisk ikke mitt ansvar.

Hun som får masse penger fra foreldrene har f.eks. ikke noe større ansvar enn andre til å spandere oftere. De som har bil har ikke noe større ansvar til å kjøre rundt på folk enn de som ikke har det. De som har stort hus har ikke noe større ansvar for å invitere på fest enn de som bor i leilighet. 

Anonymkode: 23dff...007

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva tenker dere om folk som sier det?

for eksempel om man vil delta frivillig fordi det ikke blir nok folk et sted til å gjøre en nødvendig jobb.

eller hun sier at hun kunne vært en elskerinne, fordi at konen blir bedratt er ikke hennes problem?

eller...at foreldrene hennes har mye penger og gir henne, så hun trenger ikke tenke på de som ikke har den muligheten 🤔

er de egoistiske eller realistiske?

Anonymkode: 49811...f33

Realistiske. Jeg vet ikke helt hvordan du hadde tenkt at det skulle være hennes "problem" at ikke alle foreldre kan gi like mye penger til alle barn. Det er jo sånn verden er. jeg jobber for utjevning og rettferdig fordeling, og er politisk engasjert og alt det der. Men jeg klarer virkelig ikke å se at det skal løses på individnivå. Mener du at hun skulle gi pengene videre til noen uten rike foreldre?

Å være elskerinne er neppe en rolle noen går rundt og ønsker seg. Man kan gjerne synes mer synd på konen, som blir ført bak lyset, men alt i alt er det jo mannen som driter seg ut og oppfører seg dårlig mot begge.

Frivillig arbeid er en flott tradisjon, men det ligger vel i ordet at det er nettopp … "frivillig".

Anonymkode: 4f730...d59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...