Gå til innhold

NHO desperat - hva mener du?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hva mener du med det? At det ikke er så farlig om barn som er syke fra før dør?

Anonymkode: e2eb7...8fa

Jeg mener at vi kan ikke stenge ned samfunnet pga unntakstilfeller. Det dør mange av influensa hvert år - har du noensinne brydd deg om det? Det dør unge av hjernehinnebetennelse hvert år; dette kommer i avisa, vi synes det er trist, men vi stenger ikke samfunnet for det. 
Det dør folk i trafikken: burde biler blitt forbudt?

Anonymkode: 6c6f1...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener at vi kan ikke stenge ned samfunnet pga unntakstilfeller. Det dør mange av influensa hvert år - har du noensinne brydd deg om det? Det dør unge av hjernehinnebetennelse hvert år; dette kommer i avisa, vi synes det er trist, men vi stenger ikke samfunnet for det. 
Det dør folk i trafikken: burde biler blitt forbudt?

Anonymkode: 6c6f1...5e7

Dette er fullstendig irrelevant. Les en av de mange rapportene fra de som kjenner dette på kroppen. Dette er helvete.

https://www.tv2.no/v/1554271/

Anonymkode: 85ec3...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er fullstendig irrelevant. Les en av de mange rapportene fra de som kjenner dette på kroppen. Dette er helvete.

https://www.tv2.no/v/1554271/

Anonymkode: 85ec3...4cc

Hvordan tror du det er for 8 åringen borti gata her der politi og ambulanse måtte komme i natt pga husbråk? Denne 8 åringen er ikke den eneste som bor i ett hjem med voksne som utøver vold mot hverandre.

Tidligere hadde de timene med skole og SFO som en tilflukt. Nå må de leve i den usikkerheten 24/7. Dette for å være solidarisk med de i risikogruppen som i hovedsak består av personer over 65 år. Og  hvem er det vi møter i hopetall hvis vi, Gud måtte forby, skulle måtte en tur innom senteret eller butikken. Der sitter de klynget sammen på kaffeer og restauranter. Du møter de i flokk i alle turstier samtidig som de skjeller ut ungdomen som har tatt seg en joggetur med kompisen. En meter roper de samtidig som de sperrer stien, en meter!!!

Kjenner denne solidariteten min begynner å bli litt tynnslitt. Men, jeg gjør mitt ytterste for å bite det i meg og forholder meg til FHI. Unngår unødig kontakt. Holder avstand. Har hjemmekontor. Handler sjeldent. Vasker hender og spriter både før og etter butikk. Ungene har hver sin venn som vi har gjensidig avtale med. 

Anonymkode: 333e1...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan tror du det er for 8 åringen borti gata her der politi og ambulanse måtte komme i natt pga husbråk? Denne 8 åringen er ikke den eneste som bor i ett hjem med voksne som utøver vold mot hverandre.

Tidligere hadde de timene med skole og SFO som en tilflukt. Nå må de leve i den usikkerheten 24/7. Dette for å være solidarisk med de i risikogruppen som i hovedsak består av personer over 65 år. Og  hvem er det vi møter i hopetall hvis vi, Gud måtte forby, skulle måtte en tur innom senteret eller butikken. Der sitter de klynget sammen på kaffeer og restauranter. Du møter de i flokk i alle turstier samtidig som de skjeller ut ungdomen som har tatt seg en joggetur med kompisen. En meter roper de samtidig som de sperrer stien, en meter!!!

Kjenner denne solidariteten min begynner å bli litt tynnslitt. Men, jeg gjør mitt ytterste for å bite det i meg og forholder meg til FHI. Unngår unødig kontakt. Holder avstand. Har hjemmekontor. Handler sjeldent. Vasker hender og spriter både før og etter butikk. Ungene har hver sin venn som vi har gjensidig avtale med. 

Anonymkode: 333e1...36e

Er det her sant?? Skjønner deg i så fall veldig godt. Jeg har knapt sett folk siden 12. Mars (kun vært i matbutikk der det ikke er noe kafé) og vi bor såpass øde til at det ikke er noen flokker på turstiene i nærområdet. 

Men jeg blir også flau over å lese om eldre folk som sutrer over at yngre folk jogger. Altså joggere blir utskjelt!🤯 det må da virkelig være lov å holde seg i form. Eller er det bedre at vi får enda flere overvektige og diabetikere? 

Anonymkode: 6c6f1...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan tror du det er for 8 åringen borti gata her der politi og ambulanse måtte komme i natt pga husbråk? Denne 8 åringen er ikke den eneste som bor i ett hjem med voksne som utøver vold mot hverandre.

Tidligere hadde de timene med skole og SFO som en tilflukt. Nå må de leve i den usikkerheten 24/7. Dette for å være solidarisk med de i risikogruppen som i hovedsak består av personer over 65 år. Og  hvem er det vi møter i hopetall hvis vi, Gud måtte forby, skulle måtte en tur innom senteret eller butikken. Der sitter de klynget sammen på kaffeer og restauranter. Du møter de i flokk i alle turstier samtidig som de skjeller ut ungdomen som har tatt seg en joggetur med kompisen. En meter roper de samtidig som de sperrer stien, en meter!!!

Kjenner denne solidariteten min begynner å bli litt tynnslitt. Men, jeg gjør mitt ytterste for å bite det i meg og forholder meg til FHI. Unngår unødig kontakt. Holder avstand. Har hjemmekontor. Handler sjeldent. Vasker hender og spriter både før og etter butikk. Ungene har hver sin venn som vi har gjensidig avtale med. 

Anonymkode: 333e1...36e

Du tror fortsatt at dette bare gjelder «de andre»

Hva hvis du eller din mann, eller en ungdom i familien er en av de mange unge friske som blir alvorlig syk, ute av stand til å puste? Er det ikke da kjekt med et helsevesen som har kapasitet?

Eller hva hvis du blir alvorlig skadet, får hjerteinfarkt eller hjerneblødning? Allergisk sjokk, eller sepsis?

De tiltakene vi nå gjør er ikke i solidaritet med «dem» det er i solidaritet med oss alle

Anonymkode: a45b3...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de tenker bare penger, eller rettere sagt,- penger i egen lomme. Noen er det nok som er seg selv nærmest,- men de som jobber i NHO er nok litt mer objektive i sine uttalelser enn enkeltpersoner som eier egne bedrifter og har folk ansatt. Det er folk som velger å jobbe i en organisasjon som samarbeider med tilhørende arbeidstakerorganisasjon for å få til et best mulig resultat for BEGGE parter,- på lang sikt. På samme  måte som arbeidere som jobber i arbeidstakerorganisasjoner,- jobber for arbeidernes rettigheter,- men SAMMEN med arbeidsgiverorganisasjoner. De vet jo at det er null vits i å få så høy lønn eller dyre goder at arbeidsgivere går konkurs og man står uten jobb,- eller andre vei,- gjøre forhold til arbeidere så dårlig at folk slutter, gjerne de beste først fordi de får bedre tilbud andre steder. Men joda, begge parter vil gjerne ha mest mulig i sin favør og gi minst mulig andre veien,- og det er den gylne middelvei som gjør begge partner like fornøyd,- OG misfornøyd man må finne.

 

Tror at de som uttaler seg på NHO sin vegne ser farene ved å åpne opp landet for tidlig. De vet at det i så tilfelle kan gi enda strengere tiltak over VELDIG lang tid hvis så skjer. De jobber selvsagt for at åpning må skje så tidlig som over hodet mulig,- men ikke FOR tidlig. Og da er det jo ikke rart at disse velger støtte seg til de eksperter som mener at det tidspunktet snart er der. Mens andre som tjener på denne krisen pr.d.d, enten i form av kroner og ører eller på andre måter er berørt, for eksempel at man jobber med syke eller man har mange rundt seg i risikogruppen eller er der selv,- de vil støtte seg til de eksperter som mener vi bør holde på så lenge som mulig mer krisetiltakene,- selv om smittetallet beveger seg mot null. De som gjenre vil stenge ned landet til VERDEN har smittetall under 1,- og gjerne fortsette ENDA litt til. For å sette det på spissen

Vi har vel flere eksperter på begge sider i denne saken og alle uttaler seg ut fra sin kunnskap og jobb og har gode begrunnelser på hvorfor de tror og mener det ene og det andre,- mens vi vanlige dødelige med helt annen utdanning kan velge hvem vi skal tro på,- og vi kan synse og mene uten at det får konsekvenser for resten av landet... Hvem som til slutt få rett får vi KANSKJE vite til slutt,- men i mellomtiden så sitter det folk på toppen som faktisk MÅ ta et valg om hvem de skal tro på, og deres valg VIL kunne få konsekvenser for hele landet på lang sikt.

Til syvende og siste så vil vi vel alle at vi ender opp med tiltak som gir oss minst mulig negative følger på lang sikt? Vi vil gjerne ha livene våre tilbake og kunne leve akkurat som før,- eller?  At noen kommer til å endre vaner,- altså reise innenlands på ferie, kjøpe mer lokal, i vhertfall NORSK mat, kanskje barna blir med på litt færre aktiviteter, for vi ser at hver ettermiddag TRENGER ikke være fyllt opp, osv,- det skjer nok,- men dette er noe man vil ha som et VALG;- ikke noe man vil skal være TVUNGET frem fordi vi ikke har andre valg pga stengte grenser, begrenset utvalg varer eller dårlig privatøkonomi....  

Anonymkode: d9ad5...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det her sant?? Skjønner deg i så fall veldig godt. Jeg har knapt sett folk siden 12. Mars (kun vært i matbutikk der det ikke er noe kafé) og vi bor såpass øde til at det ikke er noen flokker på turstiene i nærområdet. 

Men jeg blir også flau over å lese om eldre folk som sutrer over at yngre folk jogger. Altså joggere blir utskjelt!🤯 det må da virkelig være lov å holde seg i form. Eller er det bedre at vi får enda flere overvektige og diabetikere? 

Anonymkode: 6c6f1...5e7

Hvilke eldre folk har sutret over jogging?

Anonymkode: e2eb7...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvparten av alle voksne kan jo gå på jobb. Må da holde det. Er stort sett mange hjemmeværende uansett. Men likevel alltid hundre prosent oppmøte i barnehagen hele åpningstiden. Her i huset kan mannen jobbe som vanlig jeg og. Ungene er store. Den med den viktigste jobben kan da jobbe i hver husholdning . Åpner vi barnehagen strømmer det inn med unger fra late foreldre ! De gidder ikke spise frokost med ungene sine en gang, selv om de er hjemme 

Anonymkode: 0c302...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan tror du det er for 8 åringen borti gata her der politi og ambulanse måtte komme i natt pga husbråk? Denne 8 åringen er ikke den eneste som bor i ett hjem med voksne som utøver vold mot hverandre.

Tidligere hadde de timene med skole og SFO som en tilflukt. Nå må de leve i den usikkerheten 24/7. Dette for å være solidarisk med de i risikogruppen som i hovedsak består av personer over 65 år. Og  hvem er det vi møter i hopetall hvis vi, Gud måtte forby, skulle måtte en tur innom senteret eller butikken. Der sitter de klynget sammen på kaffeer og restauranter. Du møter de i flokk i alle turstier samtidig som de skjeller ut ungdomen som har tatt seg en joggetur med kompisen. En meter roper de samtidig som de sperrer stien, en meter!!!

Kjenner denne solidariteten min begynner å bli litt tynnslitt. Men, jeg gjør mitt ytterste for å bite det i meg og forholder meg til FHI. Unngår unødig kontakt. Holder avstand. Har hjemmekontor. Handler sjeldent. Vasker hender og spriter både før og etter butikk. Ungene har hver sin venn som vi har gjensidig avtale med. 

Anonymkode: 333e1...36e

Jeg blir helt overgitt over at folk ikke skjønner at det handler ikke bare om å skjerme de eldre, men og yngre folk i risikogrupper. Hvor mange av de her eldre som du snakker om her har du personlig sett da?

Anonymkode: e2eb7...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Halvparten av alle voksne kan jo gå på jobb. Må da holde det. Er stort sett mange hjemmeværende uansett. Men likevel alltid hundre prosent oppmøte i barnehagen hele åpningstiden. Her i huset kan mannen jobbe som vanlig jeg og. Ungene er store. Den med den viktigste jobben kan da jobbe i hver husholdning . Åpner vi barnehagen strømmer det inn med unger fra late foreldre ! De gidder ikke spise frokost med ungene sine en gang, selv om de er hjemme 

Anonymkode: 0c302...e6e

Vet du hva som er den største årsaken til velferden i Norge og den veksten som har vært her? Det er ikke oljen som mange tror. Det er at kvinner er i arbeid. Hvem skal vurdere hvilken jobb som er viktigst? Hva med de som har like viktige jobber? 
Det er nesten så jeg tror du troller, kan ikke tro at du er så uvitende at du tror at majoriteten av Norges befolkning så går mødrene hjemme uansett.. 

Anonymkode: 6c6f1...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir helt overgitt over at folk ikke skjønner at det handler ikke bare om å skjerme de eldre, men og yngre folk i risikogrupper. Hvor mange av de her eldre som du snakker om her har du personlig sett da?

Anonymkode: e2eb7...8fa

Hvis du ser på tall fra andre land, så er det ingen som helst tvil om at det er alder som er den største risikofaktorer. Med andre ord, så dør de svært gamle og svake litt tidligere enn de ellers ville gjort. De aller fleste yngre mennesker vil klare seg med rett behandling, og vi er på ingen måte i nærheten av å ha sprengt kapasiteten vår i Norge. 
 

Og ja, så er det unntak, som de med alvorlig kreft. Men da må vi skjerme dem, ikke stoppe hele samfunnet. 

Anonymkode: 6c6f1...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis du ser på tall fra andre land, så er det ingen som helst tvil om at det er alder som er den største risikofaktorer. Med andre ord, så dør de svært gamle og svake litt tidligere enn de ellers ville gjort. De aller fleste yngre mennesker vil klare seg med rett behandling, og vi er på ingen måte i nærheten av å ha sprengt kapasiteten vår i Norge. 
 

Og ja, så er det unntak, som de med alvorlig kreft. Men da må vi skjerme dem, ikke stoppe hele samfunnet. 

Anonymkode: 6c6f1...5e7

Nå er det nå sånn at det er mange flere som er kategorisert i de risikogruppene, uansett om du liker det eller ei, og det er for alle de dette gjøres. Slutt å rett frustrasjonen din mot en av gruppene.

Anonymkode: e2eb7...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ser på tall fra andre land, så er det ingen som helst tvil om at det er alder som er den største risikofaktorer. Med andre ord, så dør de svært gamle og svake litt tidligere enn de ellers ville gjort. De aller fleste yngre mennesker vil klare seg med rett behandling, og vi er på ingen måte i nærheten av å ha sprengt kapasiteten vår i Norge. 
 

Og ja, så er det unntak, som de med alvorlig kreft. Men da må vi skjerme dem, ikke stoppe hele samfunnet. 

Anonymkode: 6c6f1...5e7

Det stenges og ned for å ikke ovebelaste helsevesenet, for det vil stoppe opp hvis viruset får fritt frem

Anonymkode: e2eb7...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du tror fortsatt at dette bare gjelder «de andre»

Hva hvis du eller din mann, eller en ungdom i familien er en av de mange unge friske som blir alvorlig syk, ute av stand til å puste? Er det ikke da kjekt med et helsevesen som har kapasitet?

Eller hva hvis du blir alvorlig skadet, får hjerteinfarkt eller hjerneblødning? Allergisk sjokk, eller sepsis?

De tiltakene vi nå gjør er ikke i solidaritet med «dem» det er i solidaritet med oss alle

Anonymkode: a45b3...d5a

Jeg følger alle tiltakene akkurat pga de tingene du nevner. Men, kjenner like fullt at jeg provoseres når jeg ser en så stor andel av de som er i risikogruppen gir så fullstendig f... 

Anonymkode: 333e1...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg følger alle tiltakene akkurat pga de tingene du nevner. Men, kjenner like fullt at jeg provoseres når jeg ser en så stor andel av de som er i risikogruppen gir så fullstendig f... 

Anonymkode: 333e1...36e

Er du like sint på de som er i risikogruppe, som er på jobb?

Anonymkode: e2eb7...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er du like sint på de som er i risikogruppe, som er på jobb?

Anonymkode: e2eb7...8fa

Merkelig nok så klarer jeg å se forskjell i viktigheten mellom å sitte å spise napoleonskake sammen med med resten av pensjonistklubben og å gå på jobb for å gi et samfunnsnyttig bidrag. 

Men, skjønner at dette ikke gjelder alle. Så svarer mitt på spørsmålet ditt er nei. Forøvrig er ikke jeg sint på noen, jeg er bare provosert og oppgitt over egoismen til enkelte folkegrupper...

Anonymkode: 333e1...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig nok så klarer jeg å se forskjell i viktigheten mellom å sitte å spise napoleonskake sammen med med resten av pensjonistklubben og å gå på jobb for å gi et samfunnsnyttig bidrag. 

Men, skjønner at dette ikke gjelder alle. Så svarer mitt på spørsmålet ditt er nei. Forøvrig er ikke jeg sint på noen, jeg er bare provosert og oppgitt over egoismen til enkelte folkegrupper...

Anonymkode: 333e1...36e

Hvor mange av de napoleonspisende pensjonistene har du sett da?

Anonymkode: e2eb7...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange av de napoleonspisende pensjonistene har du sett da?

Anonymkode: e2eb7...8fa

Jeg telte ikke hvor mange som satt hos hos bakeren på storsenteret når jeg måtte forbi i går for å hente ny ladning migrenemedisin. Men, antar det satt ca 15 stk. Nå spiste ikke alle napoleonskake. 

Men, antar du fører statistikk siden du spør. Så ved neste anledning jeg må innom senteret så skal jeg ta med penn og papir for å føre opp antall og hva de spiser. Jeg kan også få ned en kjapp beskrivelse av hver av de så du kan klare å skille om det er samme personene som sitter der eller om de varierer. 

Håper dette kan hjelpe. 

Anonymkode: 333e1...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...