Gå til innhold

Lunsj i disse koronatider.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mor og far har hjemmekontor, skole og barnehage er stengte, de eldste har hjemmeskole.

Muligheten til å samles rundt lunsjbordet.
Hva serverer dere?

Hittil har det gått i:
- Toast med gulost, ketchup og skinke
- Brødskiver med vanlig pålegg + egg i diverse former (hardkokt, bløtkokt, røre med røkelaks)
- Tomatsuppe med makaroni (fra pose) + egg
- Risgrøt (ferdigkjøpt)
- Havregrøt med rosiner
- Pannekaker (ferdigkjøpte)

I morgen blir det blomkålsuppe (fra pose) med bacon.

I morgen skal jeg også sette opp ukesmeny og trenger inspirasjon til lunsj jeg kan lage nå i disse dager, og som ikke tar for lang tid å tilberede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt middagsrester, omelett, brød/rundstykker og pålegg, pastasalat. 

Skrevet
11 minutter siden, Musemor med tre søte små skrev:

Mor og far har hjemmekontor, skole og barnehage er stengte, de eldste har hjemmeskole.

Muligheten til å samles rundt lunsjbordet.
Hva serverer dere?

Hittil har det gått i:
- Toast med gulost, ketchup og skinke
- Brødskiver med vanlig pålegg + egg i diverse former (hardkokt, bløtkokt, røre med røkelaks)
- Tomatsuppe med makaroni (fra pose) + egg
- Risgrøt (ferdigkjøpt)
- Havregrøt med rosiner
- Pannekaker (ferdigkjøpte)

I morgen blir det blomkålsuppe (fra pose) med bacon.

I morgen skal jeg også sette opp ukesmeny og trenger inspirasjon til lunsj jeg kan lage nå i disse dager, og som ikke tar for lang tid å tilberede.

Halvstekte eller fryste rundstykker/bagels, evt bake selv/pose

Pytt i panne ferdigkjøpt eller med rester av poteter osv

Omelett med rester i feks potetbiter

Nuddelsuppe

Lage smoothie 

Rista brød

Lompe/pitabrød/polarbrød «pizza»

 

Anonymkode: c0aa7...925

Skrevet

Pastasalat i ulike varianter

Rundstykker

middagsrester

egg i alle fasonger

Supper

Anonymkode: b0a18...449

Skrevet

Gidder ikke ha middag to ganger om dagen selv om det er koronatid altså 😉

Her har vi spist brødskiver, frokostblanding, yoghurt, frukt også hadde vi vafler en dag. 

Anonymkode: dd3d1...2c5

Skrevet

Brødskiver. 

Anonymkode: 96bf8...2cc

Skrevet

Her går det i toast, knekkebrød, brødskiver, frukt, frokostblanding. Spiser ikke samtidig, men når det passer ❤️ 

Anonymkode: 5371d...efd

Skrevet

Siden vi er hjemme har vi bedre tid og trenger ikke ty til halvfabrikat. Til lunsj spiser vi omelett, salat, havregrøt, rundstykker, pizzasnurrer og supper.

Til middag spiser vi også bedre enn vanlig siden vi er hjemme og kan la ting koke/steke lenge.

Anonymkode: 87410...028

Skrevet

Jeg lager ikke to middager. 
 

Vi har bakt noe så da har det blitt hjemmelagde rundstykker og innbakte horn. Ellers går det i brød, havregrøt, smoothie, stekte egg/eggomlett osv. Er det middagsrester igjen så får de tilbud om det. 

Anonymkode: 7dcc4...a49

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Gidder ikke ha middag to ganger om dagen selv om det er koronatid altså 😉

Her har vi spist brødskiver, frokostblanding, yoghurt, frukt også hadde vi vafler en dag. 

Anonymkode: dd3d1...2c5

Så da spiser dere frukost to ganger om dagen isteden.

Anonymkode: cba84...279

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lager ikke to middager. 
 

Vi har bakt noe så da har det blitt hjemmelagde rundstykker og innbakte horn. Ellers går det i brød, havregrøt, smoothie, stekte egg/eggomlett osv. Er det middagsrester igjen så får de tilbud om det. 

Anonymkode: 7dcc4...a49

Akkurat samme her! 

Anonymkode: e4c70...235

Skrevet

Her serveres det ingenting, og lunsjen består av det samme som før, bare ferskere. 

Skrevet

For et styr dere lager!

Alle jeg kjenner er dønn slitne i disse tider, barnefamilier med foreldre som jobber dobbelt til langt på natt, henge i stroppen med videomøter og systemer som klapper sammen, samtidig som de skal undervise og underholde utålmodige unger og finne på kreative møter mellom unger og besteforeldre.

Og så skal man liksom lage eget måltid til lunsj...fremfor å bare sende hele familien inn på kjøkkenet for å smøre sine egne skiver?

Eneste jeg kommer på som jeg ville brukt tiden på, er å fyre opp grillen, sitte ute i solen og spise pølser og lompe. 

Anonymkode: 1d041...200

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For et styr dere lager!

Alle jeg kjenner er dønn slitne i disse tider, barnefamilier med foreldre som jobber dobbelt til langt på natt, henge i stroppen med videomøter og systemer som klapper sammen, samtidig som de skal undervise og underholde utålmodige unger og finne på kreative møter mellom unger og besteforeldre.

Og så skal man liksom lage eget måltid til lunsj...fremfor å bare sende hele familien inn på kjøkkenet for å smøre sine egne skiver?

Eneste jeg kommer på som jeg ville brukt tiden på, er å fyre opp grillen, sitte ute i solen og spise pølser og lompe. 

Anonymkode: 1d041...200

Enig i det! Men samtidig er det mye god underholdning i å bake og lage mat, så den som har «barneskiftet» tar seg av det. Det er også godt å samles rundt måltider når verden står på hodet. Hos oss spiser vi kun middag sammen, da, for én voksen er på jobb til enhver tid mellom 06 og 22.

Anonymkode: e4c70...235

Skrevet

Ungene fått dilla på pitabrød så de har spist det mye med kokt skinke, salat, kokt egg og annet. 

Anonymkode: 6e733...af7

Skrevet

Brødskiver, knekkebrød, med vanlig pålegg eller kanskje skeier vi ut med noe egg om noen av oss gidder. Middagsrester om det passer sånn. Men på fredager har vi pizza - riktignok frossenpizza, for vi orker ikke å lage sjøl.  Men både mannen og jeg jobber en plass med kantine hvor det serveres pizza hver fredag, å den tradisjonen tar vi med oss inn i denne tida også. 

Anonymkode: e9e36...6b7

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men både mannen og jeg jobber en plass med kantine hvor det serveres pizza hver fredag, å den tradisjonen tar vi med oss inn i denne tida også. 

Anonymkode: e9e36...6b7

He he he...

Tenkte på det, i går, da jeg svarte, at her blir det krasj mellom voksne som er vant med bugnende kantiner med varmmat, buffet, lekre smørbrød og dessert, og unger som er vant med tørre brødskiver, svett ost, grønnsaker og melk 😂

Anonymkode: 1d041...200

Skrevet

Her går det stort sett i brødskiver, som er det jeg har i nistepakka til vanlig. I dag spiste tenåringen ferskt brød rett fra stekeovnen, mens jeg varmet meg noen middagsrester fra i går. Jeg jobber og jobber, er dønn sliten og hjemmelaget mat fra bunnen av til lunsj er det siste jeg orker å prioritere. 

Skrevet

Her har det gått i havregraut, tomatsuppe, grove pannekaker, ostesmørbrød og ein og anna middagsrest. 

Skrevet

Like å ha salat i kjøleskapet, har en salatslynge som vi har salat, paprika, agurk. Koker opp couscous som krydres med karri. Så er det bare å slenge sammen når en er sulten, legge til litt fetaost og mais. 😋

Anonymkode: 3d7b0...490

Skrevet

Her har det gått i middagsrester, rundstykker, speilegg, eggerøre, omelett, stekte fiskekaker på brødskive, bananlapper og pastasalat. Ting som stort sett har gått kjapt å lage til, men litt mer enn brødskive med leverpostei. 

Anonymkode: af3c5...dd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...