bella99 Skrevet 31. mars 2020 #1 Skrevet 31. mars 2020 Hei. Jeg fikk gallestein mens jeg gikk gravid og sliter med det enda. Har fått henvisning til operasjon siden jeg har kjempe anfall flere ganger i uka. Syns det er veldig slitsomt og skummelt når jeg har en liten baby på 7 uker som skal passes på og trenger meg 100%. Jeg trenger tips til hva som hjelper mot smerten både medisin og andre kjerringråd, skjønner at det varierer fra person til person men har prøvd så mye og kommer ingen vei.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2020 #2 Skrevet 31. mars 2020 Dette er bare kjerringråd, men fra to jeg vet som sverger til det. Det ene er ananas. Hun spiser ananas eller drikker et glass ananasjuice inntil alt hun spiser som inneholder fett. Hun andre sverger til fersk sitronsaft. Så fort hun merker vondt, så kryster hun en halv sitron og drikker det på styrten. Ellers er det vel helst å spise fettfritt, ta voltaren når anfallet starter og om det blir for ille, dra på legevakt og få noe sterkere eller krampestillende. Du har all min sympati. Håper du får operasjon snart. Anonymkode: 4072b...f00
bella99 Skrevet 31. mars 2020 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2020 Har ikke vært så vellykket med medisiner, vært hos legen og legevakta når jeg har hatt anfall og fått sprøyte men ingenting har fungert. Som regel blir jeg bare kvalm og sløv, men smerten sitter hele tiden. Pleier å hjelpe litt hvis jeg kaster opp, men fortsatt vondt lenge under hvert anfall.. men tusen takk for tips, skal absolutt prøve det! ❤️
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2020 #4 Skrevet 31. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dette er bare kjerringråd, men fra to jeg vet som sverger til det. Det ene er ananas. Hun spiser ananas eller drikker et glass ananasjuice inntil alt hun spiser som inneholder fett. Hun andre sverger til fersk sitronsaft. Så fort hun merker vondt, så kryster hun en halv sitron og drikker det på styrten. Ellers er det vel helst å spise fettfritt, ta voltaren når anfallet starter og om det blir for ille, dra på legevakt og få noe sterkere eller krampestillende. Du har all min sympati. Håper du får operasjon snart. Anonymkode: 4072b...f00 Hjelper reseptfri voltaren? Jeg har også begynt å få anfall nå men i disse koronatider er det ikke mye hjelp å få hverken av fastlege eller legevakt😱 Anonymkode: 5039c...c91
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2020 #5 Skrevet 31. mars 2020 Har ikke påvist gallestein, men gallen tåler veldig dårlig fett. Spiser jeg for mye fet mat/chips etc ender jeg opp i fosterstilling på badegulvet før det kommer ut igjen i begge ender....utrolig vondt!!! Beste rådet jeg har er å spise mye frukt, grønt og grove kornsorter -ting som gallen din tåler godt og holde deg laaaangt unna fett. Anonymkode: 4029f...419
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2020 #6 Skrevet 31. mars 2020 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ikke påvist gallestein, men gallen tåler veldig dårlig fett. Spiser jeg for mye fet mat/chips etc ender jeg opp i fosterstilling på badegulvet før det kommer ut igjen i begge ender....utrolig vondt!!! Beste rådet jeg har er å spise mye frukt, grønt og grove kornsorter -ting som gallen din tåler godt og holde deg laaaangt unna fett. Anonymkode: 4029f...419 har hørt at det er en myte. Anonymkode: ae8da...42f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå