Gå til innhold

Jeg begynner i ny jobb på onsdag....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

... og nå har jeg fått vondt i halsen, er slapp og hodepine. Planen er at jeg skal komme dit, få PC og diverse og rett på hjemmekontor. Jeg KAN ikke møte opp med en evt smitte, det er i regjeringskvartalet... 

hva gjør jeg?? Kan ikke be om egenmelding, skal jeg spørre om jeg kan utsette oppstart til over påske (uten lønn)? Vi har god råd, så det har ikke så mye å si sånn sett. 

Anonymkode: b283e...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

... og nå har jeg fått vondt i halsen, er slapp og hodepine. Planen er at jeg skal komme dit, få PC og diverse og rett på hjemmekontor. Jeg KAN ikke møte opp med en evt smitte, det er i regjeringskvartalet... 

hva gjør jeg?? Kan ikke be om egenmelding, skal jeg spørre om jeg kan utsette oppstart til over påske (uten lønn)? Vi har god råd, så det har ikke så mye å si sånn sett. 

Anonymkode: b283e...6c5

Bruk sykemelding. Det gir deg rett til sykefravær, men ikke til lønn.

Anonymkode: 695a3...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring arbeidsgiver, så finner dere ut hva som er best for begge parter. Min mann fikk levert utstyret han trenger til hjemmekontor på døren (det ble lagt utenfor). Tenker de fleste arbeidsgivere er løsningsorienterte i denne situasjonen. 

Anonymkode: a922a...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finnes det vel flere alternativer;

Be noen om å hente det du trenger til hjemmekontor.

Be noen fra nye jobben din levere det du trenger hjemme hos deg. 

Sykemelding

Ring å snakk med sjefen din om hvordan dere gjør det.

Anonymkode: b0235...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

... og nå har jeg fått vondt i halsen, er slapp og hodepine. Planen er at jeg skal komme dit, få PC og diverse og rett på hjemmekontor. Jeg KAN ikke møte opp med en evt smitte, det er i regjeringskvartalet... 

hva gjør jeg?? Kan ikke be om egenmelding, skal jeg spørre om jeg kan utsette oppstart til over påske (uten lønn)? Vi har god råd, så det har ikke så mye å si sånn sett. 

Anonymkode: b283e...6c5

Du ringer dem, forklarer situasjonen og spør om det er mulig å sende utstyret.

Anonymkode: 7f3b1...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste arbeidsgivere, og spesielt i staten, er veldig strenge på de offentlige tiltakene nå, så ring til arbeidsgiver og forklar situasjonen! Så finner dere sammen en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynner også i ny jobb på onsdag. Skal møte opp å få utstyr og ha full dag på kontoret før hjemmekontor deretter. Har ikke andre muligheter ettersom jeg er alene med småbarn.  

Anonymkode: 29874...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring din nye arbeidsgiver og hør, det kan hende de har rutiner som kan hjelpe

Anonymkode: 9e198...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...