Gå til innhold

Hæ? Skattemelding i gammelt format? Why?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

...

Anonymkode: e4665...090

Hva mener du?

Anonymkode: d0c91...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem får den nye skattemeldingen?

Skatteetaten har slått fast at rundt av halvparten av befolkningen får den nye skattemeldingen.

Dette vil være:

  • Lønnsmottakere
  • Pensjonister

 

De som ikke får den nye skattemeldingen - men som må bruke den "vanlige" i noen år til er:

  • Næringsdrivende
  • Familier til næringsdrivende
  • Såkalte "grensegjengere" - særlig langtransportsjåfører og flygende personell
  • De som bor på Svalbard og Jan Mayen
  • De som eier og leier ut næringseiendom og eiendom til jord- og skogbruk
  • Og noen andre spesielle tilfeller

 

https://www.huseierne.no/nyheter/skattemeldingen-blir-ny-i-2020---skattepengene-kommer-tidligere/

Anonymkode: cdc02...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem får den nye skattemeldingen?

Skatteetaten har slått fast at rundt av halvparten av befolkningen får den nye skattemeldingen.

Dette vil være:

  • Lønnsmottakere
  • Pensjonister

 

De som ikke får den nye skattemeldingen - men som må bruke den "vanlige" i noen år til er:

  • Næringsdrivende
  • Familier til næringsdrivende
  • Såkalte "grensegjengere" - særlig langtransportsjåfører og flygende personell
  • De som bor på Svalbard og Jan Mayen
  • De som eier og leier ut næringseiendom og eiendom til jord- og skogbruk
  • Og noen andre spesielle tilfeller

 

https://www.huseierne.no/nyheter/skattemeldingen-blir-ny-i-2020---skattepengene-kommer-tidligere/

Anonymkode: cdc02...9c7

Jeg fikk den gamle i dag. Men jeg hører ikke til noen av gruppene som nevnes. Er en helt vanlig lønnsmottaker 

Anonymkode: 6d63d...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk den gamle i dag. Men jeg hører ikke til noen av gruppene som nevnes. Er en helt vanlig lønnsmottaker 

Anonymkode: 6d63d...a38

Kanskje du tilhører noen av de her gruppene da?

Noen får fortsatt skattemeldingen i gammelt format

Selv om de fleste lønnstakere og pensjonister får den nye skattemeldingen, vil det fortsatt være en del av oss som mottar skattemeldingen i gammelt format. Dette gjelder for eksempel næringsdrivende og deres ektefeller.

Blant lønnstakere og pensjonister er det i første rekke de som fortsatt mottar papirutgaven som også i år mottar gammel versjon. I tillegg vil de som har fått etterbetalt ytelse fra for eksempel NAV få den gamle utgaven. Det samme gjelder dagmammaer som passer barn i barnet hjem, de som har mottatt lønn for arbeid på Svalbard eller Jan Mayen, sjøfolk og lønnstakere med nettolønn. Skattytere bosatt på institusjon må også forholde seg til den gamle typen skattemelding. Alle disse må vente til tidligst 20. juni før skatteoppgjøret blir klart og tilgodehavende utbetales.

Disse vil få skattemeldingen i gammelt format fra 31. mars, enten digitalt eller på papir i postkassen.

https://www.regnskapnorge.no/faget/artikler/skatt/skattemeldingen-i-2020-er-helt-ny/

Anonymkode: cdc02...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk den nye i forrige uke, men jeg fikk også den gamle i dag. Fått begge. 

Anonymkode: 288cd...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.3.2020 den 0.42, Anonym bruker skrev:

Kanskje du tilhører noen av de her gruppene da?

Noen får fortsatt skattemeldingen i gammelt format

Selv om de fleste lønnstakere og pensjonister får den nye skattemeldingen, vil det fortsatt være en del av oss som mottar skattemeldingen i gammelt format. Dette gjelder for eksempel næringsdrivende og deres ektefeller.

Blant lønnstakere og pensjonister er det i første rekke de som fortsatt mottar papirutgaven som også i år mottar gammel versjon. I tillegg vil de som har fått etterbetalt ytelse fra for eksempel NAV få den gamle utgaven. Det samme gjelder dagmammaer som passer barn i barnet hjem, de som har mottatt lønn for arbeid på Svalbard eller Jan Mayen, sjøfolk og lønnstakere med nettolønn. Skattytere bosatt på institusjon må også forholde seg til den gamle typen skattemelding. Alle disse må vente til tidligst 20. juni før skatteoppgjøret blir klart og tilgodehavende utbetales.

Disse vil få skattemeldingen i gammelt format fra 31. mars, enten digitalt eller på papir i postkassen.

https://www.regnskapnorge.no/faget/artikler/skatt/skattemeldingen-i-2020-er-helt-ny/

Anonymkode: cdc02...9c7

Nei, hører helle ikke under noen av de. Min samboer har et enmannsforetak, men vi er ikke gift så da skal ikke det ha noe å si. Jaja, hadde penger til gode så spiller ingen rolle om det var den gamle eller den nye jeg fikk.  

Anonymkode: 6d63d...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...