Gå til innhold

Dere som har førerkort og bil. Eier du eller mannen bilene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den jeg bruker til daglig står i mitt navn. Den mannen bruker til daglig står i mannens navn. Det ble bare naturlig at vi fordelte det slik. Forsikring osv. 

Anonymkode: a95d2...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå står ene på ham og andre på hans firma. Sist stod en på hver av oss. Det er egentlig helt tilfeldig, har vært omtrent 50-50 på de bilene vi har hatt.

Anonymkode: 4b50e...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene står på meg og den andre står på han. Vi gikk inn forholdet med hver vår bil og har de enda.

Anonymkode: a923c...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har brukt å ha en bil på oss hver, men sist gang vi byttet ut bil så havnet begge hos meg. Får være mannens tur neste gang :)

Anonymkode: c9f1d...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hver. Han betaler alt da. Jeg bryr meg nada om bil, han er bilentusiast.

Anonymkode: be72a...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge står på meg, og jeg betaler for begge. Jeg tjener mer enn han, og det blir sånn sett mest rettferdig at jeg betaler for begge to.

Forsikring og bom på begge går fra felles regningskonto.

Anonymkode: 98678...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge står på meg, men lånet er innbakt på begge, og si mannen tjener best , er det han som betaler...

Anonymkode: 5053d...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den jeg bruker til daglig står i mitt navn. Den mannen bruker til daglig står i mannens navn. Det ble bare naturlig at vi fordelte det slik. Forsikring osv. 

Anonymkode: a95d2...8f5

Samme her

Anonymkode: a2510...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge bilene og motorsykkelen står på han. Vi er gift så det spiller ingen rolle hvem de står på. Ingen billån, en ny bil og en litt eldre. Han betaler alt når det gjelder bilene og motorsykkelen uansett så gjør da ikke noe at de står på han. Da jeg kjøpte min første bil som 23 åring sto bilen selvaagt i mitt navn, men den ble etterhvert solgt. Da jeg giftet meg spilte det ingen rolle hvilke navn som sto på ny felles bil.

Anonymkode: 281f7...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bilene har vært mine siden han har firmabil, men han er mye eldre enn meg så de har stått på han pga forsikring. 

Anonymkode: dac1c...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare en bil. Vi bruker den omtrent like mye, og den står på meg (jeg betalte den).

Anonymkode: 7b261...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 1 bil og den står på han. Vi har felles økonomi så begge betaler på den. Har samme konto med 2 kort. Alt er begges...

Anonymkode: c6563...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står som hovedeier og han som medeier på begge nå. Ble sånn siden jeg har best forsikringsavtale og da ble forsikringen i mitt navn. På de to forrige bilene var det motsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Begge bilene og motorsykkelen står på han. Vi er gift så det spiller ingen rolle hvem de står på. Ingen billån, en ny bil og en litt eldre. Han betaler alt når det gjelder bilene og motorsykkelen uansett så gjør da ikke noe at de står på han. Da jeg kjøpte min første bil som 23 åring sto bilen selvaagt i mitt navn, men den ble etterhvert solgt. Da jeg giftet meg spilte det ingen rolle hvilke navn som sto på ny felles bil.

Anonymkode: 281f7...2e5

Jo det spiller en rolle. Om han skulle dø så kan du ikke kjøre noen av dem før de er omregistrert: https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/salgsmelding-og-omregistrering/dodsfall

Lurt å ha begges navn som eiere. 

Anonymkode: 8c911...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg eier bilen. Jeg betalte for den.

ikke noe lån.

mannen stor som eier jeg orker ikke styre med EU kontroll, servicer og alt annet som hører med. Jeg får heller aldri bøter for om de kommer kommer de i hans navn🤣

føler dette er en fin løsning. Han sørger for at den er kjørbar til enhver tid. Vi begge vet den er min. Men den står i hans navn så vet et eventuelt brudd kan han jo kreve den muligens, men det er greit for han betaler jo reparasjoner og service ol lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den står på meg fordi han hadde inkassogjeld første gang vi kjøpte bil. Har betalt den ned, men det har bare blitt til at vi har fortsatt å sette dem på meg. Men den er vår, vi har alt felles.

Anonymkode: 8113c...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...