Anonym bruker Skrevet 30. mars 2020 #1 Skrevet 30. mars 2020 Har en søster som er alkoholiker. Hun har ingen innsikt i hva hun påfører barna og oss nærmeste for. Hun truer hele tiden med å ta livet sitt. Vi har hjulpet henne gjennom alt, i åresvis. Hun dreper sjelen min. Jeg makter ikke mer. Vurderer nå følgende, og sende henne en mld om at JEG velger å avslutte livet mitt, så deretter skru av mobilen. La hun få kjenne på hva vi går igjennom. Jeg skal selvfølgelig ikke gjøre det, men vil hun skal kjenne på følelsen og fortvilelsen. Anonymkode: 1def5...956
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2020 #2 Skrevet 30. mars 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har en søster som er alkoholiker. Hun har ingen innsikt i hva hun påfører barna og oss nærmeste for. Hun truer hele tiden med å ta livet sitt. Vi har hjulpet henne gjennom alt, i åresvis. Hun dreper sjelen min. Jeg makter ikke mer. Vurderer nå følgende, og sende henne en mld om at JEG velger å avslutte livet mitt, så deretter skru av mobilen. La hun få kjenne på hva vi går igjennom. Jeg skal selvfølgelig ikke gjøre det, men vil hun skal kjenne på følelsen og fortvilelsen. Anonymkode: 1def5...956 Er ikke fint å trolle om slikt . Anonymkode: b3da1...bbe
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2020 #3 Skrevet 30. mars 2020 Jeg skjønner deg godt. Jeg har tidligere jobbet i rusomsorgen i 10 år, og sett hvor jævlig pårørende har det til tider. Du har all min medfølelse. Jeg er tror dog ikke at at du vil oppnå det du ønsker. Dessverre. men det er definitivt lurt å sette foten ned og stille krav ift hvordan kontakt med dere pårørende skal foregå. Det er viktig å beskytte seg selv som pårørende, selv om det er lett å si og ikke så lett å gjennomføre. Anonymkode: 47e8a...497
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2020 #4 Skrevet 30. mars 2020 Jeg skjønner hva du mener, har en slik svoger selv. Altså det er broren til mannen, men han har valgt seg ut meg som en han kan prate med. Han ringte og truet med å ta livet sitt igjen og igjen, som regel midt på natta, i fylla. Til slutt begynte jeg ringe politiet hver gang, så hver gang han truet med å ta livet sitt til meg kom politiet for å se til han. Da sluttet han faktisk... Jeg sa til han at jeg som hadde små barn selv, og mer enn nok med den nattevåken de gav meg, ikke kunne komme kjørende til han, eller høre på hans fylleprat midt på natta. Så jeg måtte bare sende ropet hans om hjelp videre til noen som jobbet med det. Han forsto faktisk det, og sluttet ringe om natta. Så mitt råd til deg er at hver gang hun truer med selvmord setter du igang proff hjelp til henne. Enten det er reelt eller ikke så er hun jo fortvilet når det skjer, men det er ikke din jobb å redde henne.... Anonymkode: 961b8...625
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2020 #5 Skrevet 30. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner deg godt. Jeg har tidligere jobbet i rusomsorgen i 10 år, og sett hvor jævlig pårørende har det til tider. Du har all min medfølelse. Jeg er tror dog ikke at at du vil oppnå det du ønsker. Dessverre. men det er definitivt lurt å sette foten ned og stille krav ift hvordan kontakt med dere pårørende skal foregå. Det er viktig å beskytte seg selv som pårørende, selv om det er lett å si og ikke så lett å gjennomføre. Anonymkode: 47e8a...497 Takk for medfølelse. Jeg har lyst til å si til henne at det beste for alle ville vært om hun gjorde noe utav truslene. De dagene hun er edru veier ikke opp for all lidelsen hun påfører andre. Sønnen er 17 år i morgen. Jeg driter i hele korona, han skal sove her i natt og få gaver og kake på senga. Mora sitter på soverommet og drikker, og han i stuen. Nå er mannen min på vei for å hente han som så mange ganger. Og denne gangen ba jeg han pakke ned alt, nå skal han bo her hos oss. Det kommer til å bli selvmordstrusler i fleng, men nå er jeg der at, ja, er det noe tap? Anonymkode: 1def5...956
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2020 #6 Skrevet 30. mars 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner deg godt. Jeg har tidligere jobbet i rusomsorgen i 10 år, og sett hvor jævlig pårørende har det til tider. Du har all min medfølelse. Jeg er tror dog ikke at at du vil oppnå det du ønsker. Dessverre. men det er definitivt lurt å sette foten ned og stille krav ift hvordan kontakt med dere pårørende skal foregå. Det er viktig å beskytte seg selv som pårørende, selv om det er lett å si og ikke så lett å gjennomføre. Anonymkode: 47e8a...497 Har du noen råd for å takle rus i ett tidlig stadie? Har en 18 åringen som røyker hasj. Hvor ofte vet jeg ikke. Han sier av og til, men jeg er usikker. Har ikke merket mye til det. Han har ikke forandret personlighet, som mange gjør. Men jeg vil stoppe dette før det går for langt. Er det noen vits å true med at han må flytte hvis han forsetter? Har snakket med han, men jeg er dum som ikke skjønner at det å røyke hasj av og til er ikke farlig Anonymkode: c8e29...722
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2020 #7 Skrevet 30. mars 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for medfølelse. Jeg har lyst til å si til henne at det beste for alle ville vært om hun gjorde noe utav truslene. De dagene hun er edru veier ikke opp for all lidelsen hun påfører andre. Sønnen er 17 år i morgen. Jeg driter i hele korona, han skal sove her i natt og få gaver og kake på senga. Mora sitter på soverommet og drikker, og han i stuen. Nå er mannen min på vei for å hente han som så mange ganger. Og denne gangen ba jeg han pakke ned alt, nå skal han bo her hos oss. Det kommer til å bli selvmordstrusler i fleng, men nå er jeg der at, ja, er det noe tap? Anonymkode: 1def5...956 Ikke la ham flytte tilbake igjen heller - barn skulle ikke vokst opp med en så syk og alkoholisert mor! Og gjør slik en over skrev - hver gang det kommer trusler, varsle politiet. Hver eneste gang. Varsle barnevernet om at dere tar gutten til dere, og har din søster flere barn så må du koble inn bv for deres skyld også. Anonymkode: 7d2ad...bf4
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2020 #8 Skrevet 30. mars 2020 Er selv pårørende til alkoholiker og rusmisbruker, og vet nøyaktig hvordan du føler det. Synd og si det, men avogtil kommer tanken om at det hadde vært like greit om det bare gikk så galt.... Anonymkode: a5064...4a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå