Gå til innhold

Påskepynt.... når sår du karse ?


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

I dag har ungene funnet frem påskepynt og nå er det koselig påskestemning inne og ute. Vi skal også så karse og jeg ble plutselig usikker på hvor lenge før påske man bør gjøre det. Det spirer veldig fort gjør det ikke ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, jeg sår annenhver dag nå. Da har jeg alltid frisk og fin karse.

Anonymkode: 474ca...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Påskepynten ligger fortsatt i boden, men karse sådde vi før helgen :)

Da sår vi🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

I dag har ungene funnet frem påskepynt og nå er det koselig påskestemning inne og ute. Vi skal også så karse og jeg ble plutselig usikker på hvor lenge før påske man bør gjøre det. Det spirer veldig fort gjør det ikke ? 

Påskepynt? Ikke si dere feirer påske nå og så klager på at dere er lei påska skjærtorsdag og rydder ut igjen? Påsken begynner ikke på en stund. Vårpynt derimot; hestehov og blåveis, bjørkeris og gåsunger. Karse kan jo sås når som helst.

Anonymkode: 65f58...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All påskepynten vår er på hytta, det er jo der vi pleier å feire 😢

Anonymkode: e1474...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, aanonym skrev:

Hva har karse med påskepynt å gjøre?

Jeg har vokst opp med karse og påskepynt . Ungene har lagt flere påskekyllinger i leire med plass til å så karse i. Da jeg var liten lagde vi det i bunnen av melkekartonger . Vi limte gult tøy på melkekartongen🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Joda, jeg sår annenhver dag nå. Da har jeg alltid frisk og fin karse.

Anonymkode: 474ca...da0

I jord, eller på bomull? Hva bruker du den til?

Anonymkode: 59e7d...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Påskepynt? Ikke si dere feirer påske nå og så klager på at dere er lei påska skjærtorsdag og rydder ut igjen? Påsken begynner ikke på en stund. Vårpynt derimot; hestehov og blåveis, bjørkeris og gåsunger. Karse kan jo sås når som helst.

Anonymkode: 65f58...301

Du og du, så godt det er å få presisert hvilke Offisielle Påskepyntregler som gjelder, og ikke minst hvordan de skiller seg fra de Offisielle Vårpyntreglene. 

Men i den forbindelse har jeg et spørsmål: jeg har gått på en lei påskeliljesmell denne uka. Jeg kjøpte både avskårne påskeliljer OG potter med påskeliljer i. Kan dette regnes som vårpynt, eller går det under påskepynt og må kastes? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ostepop123 skrev:

Du og du, så godt det er å få presisert hvilke Offisielle Påskepyntregler som gjelder, og ikke minst hvordan de skiller seg fra de Offisielle Vårpyntreglene. 

Men i den forbindelse har jeg et spørsmål: jeg har gått på en lei påskeliljesmell denne uka. Jeg kjøpte både avskårne påskeliljer OG potter med påskeliljer i. Kan dette regnes som vårpynt, eller går det under påskepynt og må kastes? 

 

...og jeg som kjøpte gule tulipaner i dag, tabbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

All påskepynten vår er på hytta, det er jo der vi pleier å feire 😢

Anonymkode: e1474...270

Tenner et lys 🙃

Anonymkode: f2d8b...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ostepop123 skrev:

Du og du, så godt det er å få presisert hvilke Offisielle Påskepyntregler som gjelder, og ikke minst hvordan de skiller seg fra de Offisielle Vårpyntreglene. 

Men i den forbindelse har jeg et spørsmål: jeg har gått på en lei påskeliljesmell denne uka. Jeg kjøpte både avskårne påskeliljer OG potter med påskeliljer i. Kan dette regnes som vårpynt, eller går det under påskepynt og må kastes? 

 

Plantasjen har nok også vært i tidligste laget i år. Flommet over av påskeblomster🌸🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg har vokst opp med karse og påskepynt . Ungene har lagt flere påskekyllinger i leire med plass til å så karse i. Da jeg var liten lagde vi det i bunnen av melkekartonger . Vi limte gult tøy på melkekartongen🙂

Jeg også er vokst opp med at det hører sammen, så jeg skal grave fram fra boden nå så det kan være klart med karse til helga i div gulmalte og dekorerte melkekartonger og sånt fra ungene. Heldigvis har jeg påskepynt både her og på hyttene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frk Nilsen skrev:

...og jeg som kjøpte gule tulipaner i dag, tabbe.

Nå kommer nok snart koronapolitiet og tar deg og, siden du har vært i butikken og kjøpt blomster, fy å fy

Anonymkode: 59e7d...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Jeg også er vokst opp med at det hører sammen, så jeg skal grave fram fra boden nå så det kan være klart med karse til helga i div gulmalte og dekorerte melkekartonger og sånt fra ungene. Heldigvis har jeg påskepynt både her og på hyttene...

Jeg har en helskjønn enøyd kylling/høne/kalkun som er gul med oransje prikker i leire lagd av minstemann da han var 3💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ostepop123 skrev:

Du og du, så godt det er å få presisert hvilke Offisielle Påskepyntregler som gjelder, og ikke minst hvordan de skiller seg fra de Offisielle Vårpyntreglene. 

Men i den forbindelse har jeg et spørsmål: jeg har gått på en lei påskeliljesmell denne uka. Jeg kjøpte både avskårne påskeliljer OG potter med påskeliljer i. Kan dette regnes som vårpynt, eller går det under påskepynt og må kastes? 

 

Altså som eier av i øyeblikket tretten potter m påskeliljer på uteplassen trøster jeg meg med at de blomstrer på nøyaktig samme tidspunkt som de som vokser fritt ute i kroken ved siden av her, så jeg vil dermed slå et slag for at påskeliljer kategoriseres som langpåskepynt. I den farten de går nå så vil de antakelig også holde akkurat til over påsken. Og da er jeg lei gult uamsett.

Derimot må man ikke blande inn begrepet narsiss her, siden det også omfatter pinseliljer, og de er fremdeles langt unna, med kun ca to cm grønt over bakken. Jeg setter pris på religiøst våkne blomsterløker som veit når de er ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ostepop123 skrev:

Du og du, så godt det er å få presisert hvilke Offisielle Påskepyntregler som gjelder, og ikke minst hvordan de skiller seg fra de Offisielle Vårpyntreglene. 

Men i den forbindelse har jeg et spørsmål: jeg har gått på en lei påskeliljesmell denne uka. Jeg kjøpte både avskårne påskeliljer OG potter med påskeliljer i. Kan dette regnes som vårpynt, eller går det under påskepynt og må kastes? 

 

Kast det!

Anonymkode: 65f58...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg har en helskjønn enøyd kylling/høne/kalkun som er gul med oransje prikker i leire lagd av minstemann da han var 3💕

Nå kjenner jeg at jeg gleder meg til å ta fram pynten. Det ungene lagde er i større grad her hjemme enn på hytta siden det tildels litt skjørt i sammenføyningene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Nå kjenner jeg at jeg gleder meg til å ta fram pynten. Det ungene lagde er i større grad her hjemme enn på hytta siden det tildels litt skjørt i sammenføyningene..

Jeg har forøvrig også påskeegget jeg fikk av bestefar i 89! . I plast! Herlig nostalgi . Fylles med nonstop hver påske og tas frem hver kveld til påskekrimmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg har forøvrig også påskeegget jeg fikk av bestefar i 89! . I plast! Herlig nostalgi . Fylles med nonstop hver påske og tas frem hver kveld til påskekrimmen

Sånt er jo bare nydelig. Jeg tar fram de samme eggene hvert år (enten de som er her hjemme eller de på hytta), men ingen av dem har sånn alder å skryte av.

Forøvrig er det altså ikke bare påskeegg til barn hos deg heller, skjønner jeg - pass deg, om du sier det høyt så får din private grettenanonym antakelig spontan tynntarmskreft av sinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sug lut skrev:

Sånt er jo bare nydelig. Jeg tar fram de samme eggene hvert år (enten de som er her hjemme eller de på hytta), men ingen av dem har sånn alder å skryte av.

Forøvrig er det altså ikke bare påskeegg til barn hos deg heller, skjønner jeg - pass deg, om du sier det høyt så får din private grettenanonym antakelig spontan tynntarmskreft av sinne.

Jeg har står for plastikkegget mitt 💙💙💙. Jeg koser meg med vin til krimmen og . Vin og nonstop 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, sug lut skrev:

Sånt er jo bare nydelig. Jeg tar fram de samme eggene hvert år (enten de som er her hjemme eller de på hytta), men ingen av dem har sånn alder å skryte av.

Forøvrig er det altså ikke bare påskeegg til barn hos deg heller, skjønner jeg - pass deg, om du sier det høyt så får din private grettenanonym antakelig spontan tynntarmskreft av sinne.

Påskeegg er jo det viktigste i påsken!

Anonymkode: 65f58...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...