Gå til innhold

Hva er din påskemeny?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Planlegger middager i påsken, og siden vi i år ikke kan feire noe med familie, trenger jeg litt tips på middager i påsken. Så hvordan ser din påskemeny ut? 😊

Anonymkode: 2301e...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke enda. Vi feirer alltid påske sammen med foreldrene mine og de disker opp de deiligste retter. Jeg er absolutt ingen gourmetkokk, så får se på det som en anledning til å lære meg og bli flink. Vi skal iallefall ha lammelår en dag, så vet jeg at ungene ønsker taco så det må vi ha. Ellers tenker jeg en dag med noe god fisk: ellers myyyye godteri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok minst en dag med pølser og pinnebrød på bål (i bålpanna i hagen).

Tenkte jeg skulle lage bankekjøtt en dag, sjesket på det plutselig og har ikke spist det siden svigermor lagde det for lenge lenge siden.

Ellers kommer vi ikke utenom taco en dag, ungene hadde blitt dødelig skuffet om vi ikke hadde det ;)

Kanskje jeg baker pitabrød en dag?

Kylling og stekte grønnsaker i fløtesaus med båndspagetti til kan vi ha, det er godt.

Jeg er ikke så glad i lam, men kanskje mannen vil prøve seg en dag....

Anonymkode: 429c0...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt ferdig meny enda, men spekemat med hjemmelaget potetsalat, foccacia og flatbrød blir servert både onsdagskvelden og påskeaften, hvis det ikke er grillvær påskeaften. Første påskedag er det pinnekjøtt. En dag biffsnadder av vilt med fløtegratinerte poteter og en dag hjorteløvbiff med ovnsstekte potetbåter. 

Før noen etterlyser fisk, så utgår det pga kraftig allergi🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lammestek en dag. Resten aner jeg ikke. Pøser på bål eller noe kanskje

Anonymkode: e6408...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lammelår på første påskedag ligger fast. 

Ellers blir det en dag med lasagne (barnas valg) og en dag med kyllingpai (mitt valg).

Og så blir det en dag med fiskeburger, en dag med toad in the hole og en grøtdag.

Ellers vet jeg ikke. 

Vi bruker å ha dessert på helligdagene. Må nok ta barna med på råd.

Anonymkode: ae6cc...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lammelår på første påskedag ligger fast. 

Ellers blir det en dag med lasagne (barnas valg) og en dag med kyllingpai (mitt valg).

Og så blir det en dag med fiskeburger, en dag med toad in the hole og en grøtdag.

Ellers vet jeg ikke. 

Vi bruker å ha dessert på helligdagene. Må nok ta barna med på råd.

Anonymkode: ae6cc...4b0

Toad in the hole, veldig nysgjerrig på hva det er! Skal det oversettes bokstavelig... 😁😄 

Anonymkode: 2301e...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Anonym bruker said:

Planlegger middager i påsken, og siden vi i år ikke kan feire noe med familie, trenger jeg litt tips på middager i påsken. Så hvordan ser din påskemeny ut? 😊

Anonymkode: 2301e...642

tar det vi har i fryseren :)

blir ikke noe spesielt i denne påsken, men noe god mat er jo greit

blir sikker kylling en dag, taco og pizza i alle fall

Anonymkode: 660ff...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det ribbe påskeaften. Bruker lammelår på hytta, men siden det ikke blir tur i år, så bytter vi litt om. 

 

Anonymkode: 4a2fb...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min vil at vi skal til foreldrene hans den ene dagen, de har invitert oss, jeg vil ikke på grunn av at jeg vil gjøre det rette å være hjemme. Er dere ikke enige, de har bare vært hjemme siden den torsdagen og det samme har vi men allikevel så vil jeg ikke.

Vi skal ha pølser i brød, pinnekjøtt, lammelår, høyrygg, en middag med kjøttdeig, og sikkert hjemmelaget lapskaus med pinnekjøttrester. Så har jeg kjøpt inn masse påskegodt 🙂

Anonymkode: ea4fa...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...