Gå til innhold

Bivoks - hva bruker dere det til?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått med meg at man kan bruke det til å lage lys av, hudpleieprodukter og kosmetikk.. men hva bruker du det til?

Anonymkode: 65aae...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stryk bivoks inn i gamle kjøkkenhåndklær og lag din egen "matpresenning".

Anonymkode: 2b500...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det sammen med kvae og jojobaolje, og lager bee wraps av det. Antagelig en litt mer avansert variasjon av annie over her 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Stryk bivoks inn i gamle kjøkkenhåndklær og lag din egen "matpresenning".

Anonymkode: 2b500...757

 

25 minutter siden, gale damen skrev:

Jeg har det sammen med kvae og jojobaolje, og lager bee wraps av det. Antagelig en litt mer avansert variasjon av annie over her 🙂

Kan dere forklare nærmere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

smelter og selger bare

Anonymkode: 3b7be...058

Selger det som hva?

Anonymkode: 6ebcb...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, amandine skrev:

 

Kan dere forklare nærmere?

https://www.okoland.no/produkt/bees-wrap-multipack-3-ark/?gclid=Cj0KCQjwsYb0BRCOARIsAHbLPhEpQoTp8uAEYVsV4y0LHePpWSJKMzigsgI2HaXLDF7j-RTcZfrtgMoaAmeuEALw_wcB

Disse får man kjøpt, de skal erstatte sølvpapir/plastfolie når du oppbevarer matvarer i kjøleskap. Skylles etter bruk. 

Men de er ganske dyre, så du kan lage dine egne av en tynn bit bomullsstoff og bivoks. Voksen gjør at stoffet blir vanntett og derfor kan maten holde seg.

Anonymkode: 2b500...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

https://www.okoland.no/produkt/bees-wrap-multipack-3-ark/?gclid=Cj0KCQjwsYb0BRCOARIsAHbLPhEpQoTp8uAEYVsV4y0LHePpWSJKMzigsgI2HaXLDF7j-RTcZfrtgMoaAmeuEALw_wcB

Disse får man kjøpt, de skal erstatte sølvpapir/plastfolie når du oppbevarer matvarer i kjøleskap. Skylles etter bruk. 

Men de er ganske dyre, så du kan lage dine egne av en tynn bit bomullsstoff og bivoks. Voksen gjør at stoffet blir vanntett og derfor kan maten holde seg.

Anonymkode: 2b500...757

Ja, jeg vet hva det er, altså, jeg har dem..dyre og fine. Hvordan påfører du voksen selv, tenkte jeg på. For det hadde vært smashing.

Endret av amandine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal vi bruke bivoks til noe som helst? Hvis det er et produkt du ikke har noe behov for så ikke skaff deg det.

Anonymkode: fc3a7...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, amandine skrev:

Ja, jeg vet hva det er, altså, jeg har dem..dyre og fine. Hvordan påfører du voksen selv, tenkte jeg på. For det hadde vært smashing.

Jeg blander voks, kvae og olje, og smelter det i en kjele. Denne blandinger smører jeg på stoffbiter som jeg så steker i ovnen på lav varme. Min opplevelse er at mat holder seg lengre friskt enn om jeg blunker plast- eller metallfolie. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal vi bruke bivoks til noe som helst? Hvis det er et produkt du ikke har noe behov for så ikke skaff deg det.

Anonymkode: fc3a7...da6

Noen av oss foretrekker å bruke så lite plast som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, amandine skrev:

Ja, jeg vet hva det er, altså, jeg har dem..dyre og fine. Hvordan påfører du voksen selv, tenkte jeg på. For det hadde vært smashing.

Strykejern!

Legg  bakepapir over og under, da slipper du klin.

Anonymkode: 2b500...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, gale damen skrev:

Jeg blander voks, kvae og olje, og smelter det i en kjele. Denne blandinger smører jeg på stoffbiter som jeg så steker i ovnen på lav varme. Min opplevelse er at mat holder seg lengre friskt enn om jeg blunker plast- eller metallfolie. 

 

Plukker du kvae selv? Eller ikke plukker da men, vet ikke hva jeg skal kalle det 😁

Anonymkode: 6ebcb...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gale damen skrev:

Noen av oss foretrekker å bruke så lite plast som mulig. 

Sikkert fint det, men her var det jo hi som ikke hadde noen plan for hva hun skulle bruke det til.

Anonymkode: fc3a7...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Plukker du kvae selv? Eller ikke plukker da men, vet ikke hva jeg skal kalle det 😁

Anonymkode: 6ebcb...148

Nei, jeg vet ikke hvordan jeg ev. skal behandle den, eller hva slags kvae jeg burde ha, så det kjøper jeg separat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, gale damen skrev:

Nei, jeg vet ikke hvordan jeg ev. skal behandle den, eller hva slags kvae jeg burde ha, så det kjøper jeg separat.

Hvor får man kjøpt kvae, da? Det har jeg aldri trodd var salgsvare! :) 

Anonymkode: 846dc...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, gale damen skrev:

Nei, jeg vet ikke hvordan jeg ev. skal behandle den, eller hva slags kvae jeg burde ha, så det kjøper jeg separat.

Hmm, ante ikke at man kunne kjøpe det engang jeg, kult :)  Hvor kjøper du det?

Anonymkode: 6ebcb...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hmm, ante ikke at man kunne kjøpe det engang jeg, kult :)  Hvor kjøper du det?

Anonymkode: 6ebcb...148

Jeg har kjøpt det på nett, i farten husker jeg ikke hvor. Jeg var ikke i stand til å finne en norsk butikk som solgte det, husker jeg, så om noen finner det så vil jeg gjerne ha tips. Kortreist er bra i alle ledd 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her!

jeg ble mindblown av disse beewrapsene, tror jeg må prøve det en gang!😄

Anonymkode: 65aae...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her!

jeg ble mindblown av disse beewrapsene, tror jeg må prøve det en gang!😄

Anonymkode: 65aae...dd2

Det er veldig ok! Og nå når jeg vet jeg kan lage egne er det enda bedre, for de man kjøper synes ikke jeg er så pene.. nå kan jeg lage noen jeg liker selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper dere stoff? Jeg leste at veldig tynt bomullstoff er best, er det det man kaller bomullslerret?🙈

Anonymkode: 65aae...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og bruker dere bare økologisk bomull?😄

Anonymkode: 65aae...dd2

Husk at økologisk bomull er noe a  det værste dere kan bruke miljømessig. 

Anonymkode: fc3a7...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...