Gå til innhold

Noen som arbeider som Konsulent innen helse- og omsorgstjenester?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så heldig å få bli plukket ut til å få komme på intervju på en utlysning som konsulent innen helse- og omsorgstjenester. Jeg vil VIRKELIG HA DENNE JOBBEN!! Jeg har lang fartstid som sykepleier i kommunehelsetjenesten, men kjenner at kroppen ikke lengre tåler det høye arbeidspresset samt turnuslivet. Derrav tror jeg at en administrativ jobb vil passe meg bedre nå, og ikke minst kan gjøre at jeg er i arbeid frem til pensjonsalder :)

Hvilke tips har du å komme med som jeg burde fokusere på ved intervjuet? Kan du fortelle litt om din arbeidshverdag?

Anonymkode: d5c55...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber ikke med det.

Men gjør det vanlige. Forbered deg godt. Stol på deg selv, at du er god nok (de mener jo det allerede siden du er kalt inn til intervju!). Tenk gjennom hva din erfaring i (og ev. utenom) jobb kan komme til nytte for denne nye arb.plassen, hvilke fordeler du kan ha av den erfaringen du tar med deg. Vær ydmyk til de nye oppgavene, men vis at du stoler på at den utdanningen og erfaringen, det du har lært faglig og som person av tidligere jobber, at du er trygg i det du kan, og at den tryggheten også vil hjelpe deg videre i nye utfordringer.

Pass på hvordan du formidler det at du føler kroppen ikke tåler turnus lenger og det høye arbeidspresset. Det er en ærlig sak, men formuler deg på en måte slik at de ikke blir mistenksom om du har "dårlig helse". Vær tydelig på at dette er et veldig bevisst veivalg for din del, at faste arbeidstider vil fungere bedre for deg (og familien), at du ønsker litt mer forutsigbarhet i årene fremover enn det turnuslivet gir, selv om det har vært givende for deg også. At du ønsker deg andre utfordringer i årene som kommer, og at du tenker langsiktig nå som du ønsker å endre retning.

Og få frem den entusiasmen som du viser i innlegget ditt her, ønsket ditt om akkurat denne jobben, hvorfor du synes den er så interessant, at du føler glede med tanken på denne jobben, hva du yte i denne jobben med ditt engasjement.

Vær deg selv og stol på deg selv!

Lykke til :)

 

Anonymkode: 8eed0...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...