Gå til innhold

Presset jeg datteren min for mye på løpetur?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun er 7 år. Ikke vant til å løpe mye, vi løp i skogen sammen med storesøster. Ganske lang strekning. Hun ble ganske sliten, men heiet på henne, og hun fortsatte. Nå ser hun litt svimmel ut, vondt i beina og halsen. Uff får så vondt av henne. Har gitt hun masse mat og drikke. Massert kroppen hennes, hun dusjer med storesøster nå. Hva er det verste som kan skje? Uff jenta mi. Kanskje jeg ikke burde løpt med henne så langt. Hun tok små pauser underveis. Vi løp i ca 20 min. 

Anonymkode: 23d49...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan hende, men kan jo også hende hun er på vei til å bli syk? 

Anonymkode: eb77e...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsen kan bli vond hvis man løper uten å puste riktig. Samme skjer meg. Jeg føler at halsen er hoven. 
 

Kanskje hun kan få lov å slippe løpeturer?😊

Anonymkode: 30942...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Halsen kan bli vond hvis man løper uten å puste riktig. Samme skjer meg. Jeg føler at halsen er hoven. 
 

Kanskje hun kan få lov å slippe løpeturer?😊

Anonymkode: 30942...b9e

Ja kroppen presses nok å puste litt mer riktig? Hun puster mye overfladisk kanskje. Ja men hun vil være med, men neste tror vi må øve oss opp litt ja. Hun løper mye hjemme rundt og rundt i hagen, men tenkte det kunne være gøy å løpe litt annerledes. Men det er ikke farlig? Skal selvfølgelig ikke ta hun med på en sånn tur igjen.❤

Anonymkode: 23d49...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Løpetur med 7-åring!?? Er du sinnssyk kvinne

Anonymkode: e70e7...463

Støtter. Om ikke sinnsyk så er du i hvert fall ikke helt god..

Anonymkode: 95441...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Støtter. Om ikke sinnsyk så er du i hvert fall ikke helt god..

Anonymkode: 95441...360

? Ok tydeligvis, ja tenkte kanskje ikke riktig. De løper jo ganske langt på idretten hun driver så tenkte det ikke gjorde noe. Men vi tok pauser og hun lo og tullet hele turen. Så var ikke sånn at jeg presset. 

Anonymkode: 23d49...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overanstrengte seg sikkert litt for å blidgjøre, gjøre deg stolt ;) neppe farlig. Eller hun begynner å bli syk.

Bare å hvile å ta det litt med ro også kanskje bare 10 min løping og vanlig gange neste gang? 😊

Anonymkode: 6ee71...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Overanstrengte seg sikkert litt for å blidgjøre, gjøre deg stolt ;) neppe farlig. Eller hun begynner å bli syk.

Bare å hvile å ta det litt med ro også kanskje bare 10 min løping og vanlig gange neste gang? 😊

Anonymkode: 6ee71...872

Hun har ikke vondt i halsen nå, uff premie til verdens dårliste mor går til meg. Det var bare godt ment. De sitter så mye mer nå som skoler og idrett er stengt. Har derfor prøvd å trene litt i sirkel osv de ukene som har vært. Jeg og storesøster skulle på løpetur så hun ville være med. Lot hun være med, og det var dumt. Har nå lært. Takk for innspill. 

Anonymkode: 23d49...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 min løping er jo ingenting for en sjuåring. Min femåring løper en time. Og syklet to mil da hXn var tre. 

Om 20 min. løping er et problem bør dere trene mer. 

Anonymkode: 164a9...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er null problem. Hun har sikkert litt dårlig kondis, som raskt kan bli bedre under hennes premisser. Jeg begynte å løpe med min da han var 6. Han har knallkondis og løper lett 20 minutter hvis han gidder. Løper bedre enn meg som sliter med lungene. Han elsker åvinne over mamma. Men jeg tar han kun med hvis han har lyst. Tvinger ikke, da jeg mener det skal være lystbetont. Og ser han noe i skogen han vil se nærmere på så stopper vi og kikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Løpetur med 7-åring!?? Er du sinnssyk kvinne

Anonymkode: e70e7...463

Snakk om å være dramatisk 🙄

Anonymkode: 538e4...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har ikke vondt i halsen nå, uff premie til verdens dårliste mor går til meg. Det var bare godt ment. De sitter så mye mer nå som skoler og idrett er stengt. Har derfor prøvd å trene litt i sirkel osv de ukene som har vært. Jeg og storesøster skulle på løpetur så hun ville være med. Lot hun være med, og det var dumt. Har nå lært. Takk for innspill. 

Anonymkode: 23d49...d8a

Nei, du får ingen premie for dårligste mor, beklager å skuffe deg ;)

Det er ikke noe problem å løpe i 20 min når man er 7 år. Hun hadde nok ikke ledd og tulla om det var helt ille for ho skal du se. Husk at barn på denne alderen gjerne hopper flere timer på trampoline osv. De er stort sett i bedre form enn oss voksne. 
 

kom på en ting: har hun store mandler, eller ofte halsbetennelse? Huska plutselig at jeg slet med «vondt» i halsen selv da jeg var mindre og var veldig aktiv ute, spesielt hvis det var mye vind. Opererte vekk mandlene da jeg var 14, og har aldri slitt med det samme igjen.

Anonymkode: eb77e...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du får ingen premie for dårligste mor, beklager å skuffe deg ;)

Det er ikke noe problem å løpe i 20 min når man er 7 år. Hun hadde nok ikke ledd og tulla om det var helt ille for ho skal du se. Husk at barn på denne alderen gjerne hopper flere timer på trampoline osv. De er stort sett i bedre form enn oss voksne. 
 

kom på en ting: har hun store mandler, eller ofte halsbetennelse? Huska plutselig at jeg slet med «vondt» i halsen selv da jeg var mindre og var veldig aktiv ute, spesielt hvis det var mye vind. Opererte vekk mandlene da jeg var 14, og har aldri slitt med det samme igjen.

Anonymkode: eb77e...4c1

Tusen takk kjære deg. Det var bare ment godt fordi det blir så mye stillesitting, og hun er sprek i fysikken. Vi trener mye i hage og inne så hadde ikke tatt hun med om jeg visste hun ikke klarte, men hun klaget over halsen, hostet en del så da ble jeg litt redd. Hun har veldig store mandler, puster veldig overfladisk. Sagt flere ganger til lege, men siden de ikke møter hverandre nærmest så vil de ikke operere. Men hun plages veldig av de stakkars. Men ikke mye halsbetennelse. 

Anonymkode: 23d49...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Støtter. Om ikke sinnsyk så er du i hvert fall ikke helt god..

Anonymkode: 95441...360

Hæ? Når ble det farlig å løpe for en 7 åring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å løpe i 20 minutter for en 7-åring burde ikke være noe problem. Barn på den alderen, og yngre, løper jo rundt hele dagen vanligvis, uten å ta noe som helst skade av det, så slapp helt av! Ingen dårlig-mor premie på deg😉

Anonymkode: 2cd2f...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problemer med å skulle løpe en tur med en 7-åring, nå må dere gi dere! Kos dere på tur! La henne bestemme sitt eget tempo om du er redd hun presser seg, men det er da ellers bare fint å løpe sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Løpetur med 7-åring!?? Er du sinnssyk kvinne

Anonymkode: e70e7...463

Hva er problemet ditt? 

Anonymkode: 20e1f...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun har ikke vondt i halsen nå, uff premie til verdens dårliste mor går til meg. Det var bare godt ment. De sitter så mye mer nå som skoler og idrett er stengt. Har derfor prøvd å trene litt i sirkel osv de ukene som har vært. Jeg og storesøster skulle på løpetur så hun ville være med. Lot hun være med, og det var dumt. Har nå lært. Takk for innspill. 

Anonymkode: 23d49...d8a

Du, slapp heeeeelt av! Jenta du hadde det gøy, 20 minutter er ikke lenge. Hun får ingen varige mén av dette! Kroppen er skapt til å løpe, og det er definitivt ikke farlig å bli sliten! Min jente løp masse med meg når hun var 7. Langt! 

Anonymkode: 39444...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle hyggelige tilbakemeldinger. La hun sammen med meg igår. Fikk så dårlig samvittighet. Hun våknet idag. Var ikke noe støl, sa hun koste seg masse igår. Virker som det ga mersmak, men tenker vi ikke tar så lang tur neste gang 😊🌷 Hun puster faktisk ikke så overfladisk idag. Hm merkelig endring. 

Anonymkode: 23d49...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...