Gå til innhold

The struggle is real - livet i Blogglandia


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Obs - dette inneholder link til og omtale om en blogger. Det er ikke meg, men om noen vil tro det så får det stå til :)

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/27/jeg-onsker-meg-mer-av-dette/comment-page-2/#comment-1076384

Kjære Caroline Berg Eriksen er sliten. Det er så mye lyd og så mye lekser rundt henne at hun knapt kan tenke. De er to voksne som har hjemmekontor på heltid, men en førsteklassing og lillesøster velter hele lasset. Man må prioritere bort kjærestetid og tv-titting! Heldigvis klarer man å holde på trening, sminke og velvære - puh! 

Sjelden ser man vel en bransje som er mer i utakt med resten av samfunnet? Helsearbeidere rekker knapt hjemom mellom slagene, folk permitteres og bedrifter går nedenom og hjem - men i Blogglandia er dagene med barn og hjemmekontor (hva gjør to voksne i 100 % stilling på for å drifte en blogg med en modell - og to små assessories - egentlig?) nesten mer enn man kan holde ut, man får knapt tid til et karbad med lys og te! 

Og ingen klapper for en blogger...

Anonymkode: b98d0...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter noen horribel blogg-innlegg for mange år siden bestemte jeg meg for at dama aldri skal få et klikk av meg.

Overfladisk fjase-frue uten substans og ryggrad. Selvfølgelig har hun det tøft i en hverdag som ikke består av staffasje. Noe annet ville vært sjokkerende.

Anonymkode: 305d0...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så pinlig😆 Fantastisk oppsummering av «krisesituasjonen» til fotballfrua forresten👏🏻😂

Anonymkode: 78cb3...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kvalmende hvor navlebeskuende disse menneskene er. Og når leserne prøver å få dem til å innse hvor idiotisk de oppfører seg så blir leserne beskyldt for å fordumme diskusjonen... Diskusjonen de ikke ønsker å ha, nettopp fordi de ikke har et eneste argument å komme med.

Anonymkode: 7e8db...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er et par av svarene hun har gott til folk som er kritiske til innlegget

"Fordi vi har jobber som krever mer enn 5 timers arbeid og fordi jeg ikke nødvendigvis ser det positive med å ha barn hjemme mer enn det. Barnehagen er kjempeflink og jeg vet hun har det bra der"

Jeg trives absolutt med barna hjemme, men ikke mens vi jobber og de har skole 😕 Helger og sånn er noe helt annet. 

De endringene vi har gjort nå er jo at vi har færre kvelder hvor jeg og Lars-Kristian f.eks ser på TV og har kjærestetid.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/925/#comments

Anonymkode: 0e9e1...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges mest harry par. Hadde vært så flau hvis vedkomne var i min familie. De virker jo helt blåst begge to. 

Anonymkode: 308be...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To voksne mennesker med tøysejobber klager over....hva da? Manglende tv-tid? Hjelpes meg vel 😮😂

Anonymkode: f2ca0...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguud, så tragisk med de der..når skal bloggere miste iallfall litt av den ufortjent høye lønna??

Anonymkode: da1e4...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Herreguud, så tragisk med de der..når skal bloggere miste iallfall litt av den ufortjent høye lønna??

Anonymkode: da1e4...74f

Sikkert etter koronakrisen når folk åpner øya og ser hva som VIRKELIG betyr noe her i verden. Bloggere havner like etter å spytte i trikken.

Anonymkode: 26cdd...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert etter koronakrisen når folk åpner øya og ser hva som VIRKELIG betyr noe her i verden. Bloggere havner like etter å spytte i trikken.

Anonymkode: 26cdd...514

Enig, jeg har tenkt på de som nå driter seg ut med trutmunn og plettfritt hår som reklamerer for alskens drit, mens folk mister jobben og intensivsykepleier ikke tørr å bo hjemme lengere. Håper Norges befolkning bruker karantenetiden sin til noe fornuftig, og ikke klikker inn på disse hjernedøde bloggene! Jeg spyr av «influencere»

Anonymkode: 3d771...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun JOBBER faktisk åtte timer hver dag. Jaha, det gjør ikke andre folk eller?

 

Det er selvsagt lov å være lei situasjonen, men måten hun fremstiller sin egen hverdag vitner om at hun har lite innblikk i hva som er normalen for det norske folk. Hun er bare så fantastisk selvsentrert at jeg blir helt matt. 

Anonymkode: 7bb99...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun JOBBER faktisk åtte timer hver dag. Jaha, det gjør ikke andre folk eller?

 

Det er selvsagt lov å være lei situasjonen, men måten hun fremstiller sin egen hverdag vitner om at hun har lite innblikk i hva som er normalen for det norske folk. Hun er bare så fantastisk selvsentrert at jeg blir helt matt. 

Anonymkode: 7bb99...ced

Og mannen har også full stilling. Med den samme hjernedøde tullebloggen! De trives ikke med barna hjemme når de skal jobbe. Bare når det er helg. Det er faen så trist! De har vaskehjelp og gartner og jeg vet ikke hva. Håper de etter dette må finne seg jobb. En ordentlig jobb. 

Anonymkode: 3d771...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe alle kunne ha sagt - og mange har sagt..

Noen kan si det og få stående applaus, andre, som denne bloggeren - blir sabla ned..

Denne situasjonen er tøff for alle. Vær litt romslig.. 

Anonymkode: c2d16...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er noe alle kunne ha sagt - og mange har sagt..

Noen kan si det og få stående applaus, andre, som denne bloggeren - blir sabla ned..

Denne situasjonen er tøff for alle. Vær litt romslig.. 

Anonymkode: c2d16...1ea

Det er ikke rart at hun blir sablet ned, hun aner tydeligvis ikke mye om hvordan livet er utenfor deres rosa boble. Og når hun snakker på et åpent forum for hele Norge om ungene på den måten hun gjør, så må hun forvente tyn

Anonymkode: 0e9e1...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun JOBBER faktisk åtte timer hver dag. Jaha, det gjør ikke andre folk eller?

 

Det er selvsagt lov å være lei situasjonen, men måten hun fremstiller sin egen hverdag vitner om at hun har lite innblikk i hva som er normalen for det norske folk. Hun er bare så fantastisk selvsentrert at jeg blir helt matt. 

Anonymkode: 7bb99...ced

Hun glemmer tydeligvis at jobben hennes er fullstendig meningsløs. Skjønner at hun nok har en smule panikk for at hun skal tape inntekt på dette luftslottet hun har skapt. Men hva med å få seg en utdanning istedet? Og bidra til samfunnet med noe meningsfullt istedet!? 

Anonymkode: 3d771...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun glemmer tydeligvis at jobben hennes er fullstendig meningsløs. Skjønner at hun nok har en smule panikk for at hun skal tape inntekt på dette luftslottet hun har skapt. Men hva med å få seg en utdanning istedet? Og bidra til samfunnet med noe meningsfullt istedet!? 

Anonymkode: 3d771...63c

Hun har utdanning da. 
Har ikke så mye meninger om henne. Men måtte lese litt nå. Det slo meg at hun virkelig ikke har bakkekontakt bare. Hun har bare ikke innsett dette er unntakstilstand og at noe må vike. Hun ønsker fortsatt å kjøre på med sine faste rutiner der alt er på stell. Jeg ønsker også å fortsette som normalt, men det går selvsagt ikke. Samtidig så HAR jeg jo bedre tid i hverdagen. Jeg slipper levering og henting i skole og barnehage, det er 40 minutter hver dag. Jeg slipper reise til og fra jobb, det er 1,15. Da har jeg bare der spart to timer nesten. Så slipper vi aktiviteter. Det er ca fem timer i uka. Jeg har begynt med ukeshandling, der sparer jeg vel sikkert to timer i uka. Så jeg vil tro jeg bare på logistikk og reise sparer rundt ti timer i uka. CBE planlegger åpenbart dagen og uka si for dårlig. I tillegg så skriver hun, det er så mye lyd og bråk hjemme. Selvsagt er det dét. Hun har to små barn. På meg virker det som om dama ikke helt har tenkt gjennom hvordan barn er før hun fikk det. Barn er mye jobb og krever mye av deg som forelder i maaaaange år. Hun kan ikke sette seg selv først og bitche over at du ikke rekker bade, trene, få kjærestetid i denne tiden. 
Blir helt matt av hva hun klarer å lire av seg. 

Anonymkode: 7bb99...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre måtte fulgt henne en stund da firmaet jeg jobber for har kjøpt annonseplass hos denne hjernedøde bloggeren. Jeg har måtte reposte og følge med hva som blir formidlet. At hun jobber 8 timer hver dag er bare tull, instastory har vist i månedsvis at dagene brukes til trening, frisør, nye negler, cafebesøk, reise og selvpleie av ymse slag. Tror jeg aldri har sett at hun sitter ned å faktisk jobber. Eller anser hun hudpleie og maniske treningsøkter i kjelleren som jobb? Og at skolearbeid tar så voldsomt mye tid, har ikke hun en som går i 1. trinn?? Som har så full timeplan at det velter lasset? Da hadde jeg kontakter skolen, barnet trenger nok tilpasset undervisning for det høres mye ut. 

Anonymkode: 308be...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har dessverre måtte fulgt henne en stund da firmaet jeg jobber for har kjøpt annonseplass hos denne hjernedøde bloggeren. Jeg har måtte reposte og følge med hva som blir formidlet. At hun jobber 8 timer hver dag er bare tull, instastory har vist i månedsvis at dagene brukes til trening, frisør, nye negler, cafebesøk, reise og selvpleie av ymse slag. Tror jeg aldri har sett at hun sitter ned å faktisk jobber. Eller anser hun hudpleie og maniske treningsøkter i kjelleren som jobb? Og at skolearbeid tar så voldsomt mye tid, har ikke hun en som går i 1. trinn?? Som har så full timeplan at det velter lasset? Da hadde jeg kontakter skolen, barnet trenger nok tilpasset undervisning for det høres mye ut. 

Anonymkode: 308be...d8c

Jeg tror nok det er det hun regner som «jobb»🙄

Anonymkode: 78cb3...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, lurer på hvordan hun hadde klart seg som saksbehandler i det offentlige med hjemmekontor og barn. Prøv å sitte å skrive et vedtak som kan komme til å avgjøre et annet menneskes liv, mens barna flyr rundt beina dine. Eller prøv å utrede og skrive forarbeider til en lov, mens du samtidig skal følge opp at barna gjør det de skal på skolen. Hun har virkelig ikke snøring! Jeg pleier ikke kommentere på tråder om bloggere, men dette provoserer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det innlegget hennes der gjorde bare vondt i øynene. Snakk om å kun se seg selv og ikke ha forståelse av hvordan det egentlig er å ha 100% hjemmekontor, mens man har både 2-3-4 unger hjemme fra skole og barnehage. Haha! 

Morsomt hvordan hun angriper med en gang noen prøver å forklare henne at innlegges hennes er helt på trynet 

Anonymkode: 357bf...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det innlegget hennes der gjorde bare vondt i øynene. Snakk om å kun se seg selv og ikke ha forståelse av hvordan det egentlig er å ha 100% hjemmekontor, mens man har både 2-3-4 unger hjemme fra skole og barnehage. Haha! 

Morsomt hvordan hun angriper med en gang noen prøver å forklare henne at innlegges hennes er helt på trynet 

Anonymkode: 357bf...73e

Hun svarer folk ofte på en veldig ufordragelig og nedlatende måte. Lurer på om de gjør det bevisst for å generere flere klikk på bloggen, eller om de virkelig er så bortreiste som de fremstår

Anonymkode: 0e9e1...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...