Gå til innhold

Hodepine


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger et lite råd. :)

Sliter med en skikkelig vond hodepine. Har hatt det over en uke. Har vært litt forkjølet, men ikke mye. Hodepinen ligger rundt øynene, spesielt på venstre side. Jeg lurer på om det kan være bihulebetennelse, men det kan kanskje også være en reaksjon på at jeg nå sitter foran PC-skjermen hele tiden. Pleier ikke det. Har ikke så lyst til å dra til legen. Samtidig lurer jeg på om jeg burde. Frister å ringe lege på nett (Kry.) Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 9a707...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det sånn jeg også. Ringte legen og fikk beskjed om og ikke komme inn for det kunne være corona.

Anonymkode: 20ee3...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være korona, som hun over sier. Hold deg hjemme et uke etter at du er symptomfri.

Anonymkode: ffe17...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du gjort for å bedre den da? Har du tatt noen medisiner? Kan du kutte ned på timene på pc? Husker du å drikke nok? Ser du bra nok eller myser du? Hodepine er og et symptom på korona

Anonymkode: 7c853...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skulle være bihulebetennelse bør du jo få antibiotika hvis du ikke blir bedre av å pøse på med nesespray. Det er jo noe av problemet i dag, at mye forskjellig kan bli tatt for å være covid-19 og dermed ikke blir behandlet. Kan selvsagt være det, og da er det jo ikke noe annet å gjøre enn å holde seg hjemme, men er jo dumt om du kunne blitt bra med antibiotika hvis det er bihulebetennelse. Ville hørt med legen. God bedring.

Anonymkode: 79090...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Migrene? 
Evt spenningshodepine. Det trigges av å sitte foran PC-skjermen i timesvis 

Anonymkode: 12418...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle svar. Så snilt! Jeg har brukt nesespray og tatt paracet. Jeg burde helt sikkert prøve å kutte ned på timene foran datamaskinen, men det er vanskelig grunnet jobben. Vil gjerne gjøre en god jobb. Jeg har også tenkt tanken at det kan være covid 19, og det er kanskje den største grunnen til at jeg tenker jeg vil prøve å holde ut eller ringe Kry for å be dem skrive ut antibiotika via e- konsultasjon. Enn så lenge sover jeg fint, og jobber bra foran PC. Sjekket synet i sommer, og da var det ok. Tror ikke det er synet heller, men vet jo ikke. Kan jo vurdere å ringe fastlege i morgen og høre hva han tenker. :) Hilsen HI

Anonymkode: 9a707...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for alle svar. Så snilt! Jeg har brukt nesespray og tatt paracet. Jeg burde helt sikkert prøve å kutte ned på timene foran datamaskinen, men det er vanskelig grunnet jobben. Vil gjerne gjøre en god jobb. Jeg har også tenkt tanken at det kan være covid 19, og det er kanskje den største grunnen til at jeg tenker jeg vil prøve å holde ut eller ringe Kry for å be dem skrive ut antibiotika via e- konsultasjon. Enn så lenge sover jeg fint, og jobber bra foran PC. Sjekket synet i sommer, og da var det ok. Tror ikke det er synet heller, men vet jo ikke. Kan jo vurdere å ringe fastlege i morgen og høre hva han tenker. :) Hilsen HI

Anonymkode: 9a707...167

Kanskje du burde få sjekket ut om du trenger terminalbriller?

Anonymkode: 79090...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du burde få sjekket ut om du trenger terminalbriller?

Anonymkode: 79090...16e

Det er vel omtrent umulig å få testet nå?

Anonymkode: 7c853...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vondt / er stiv i skuldre eller nakke, det forplanter seg fort opp i hodet.

Anonymkode: 7c853...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakken er egentlig ganske fin, men det er klart at å sitte stille mye av dagen kanskje påvirker både hodet og kropp (nakke). Burde sikkert komme meg ut mer. Skal prøve å gå en times tur hver dag. Det har jeg i alle fall ikke vondt av. ;) 

Håper virkelig ikke det er migrene! 

Hilsen HI

Anonymkode: 9a707...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får grusom hodepine av å være for mye inne... En hel dag innenfor husets vegger så er jeg kjørt! Jeg lifter godt inne, så det er ikke ting luft inne eller dårlig inneklima. Det letter på hodet bare å gå en tur ut i frisk luft. 

Anonymkode: cd847...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nakken er egentlig ganske fin, men det er klart at å sitte stille mye av dagen kanskje påvirker både hodet og kropp (nakke). Burde sikkert komme meg ut mer. Skal prøve å gå en times tur hver dag. Det har jeg i alle fall ikke vondt av. ;) 

Håper virkelig ikke det er migrene! 

Hilsen HI

Anonymkode: 9a707...167

Det håper jeg og for din del at det ikke er, for det er ikke mye å trakte etter :(

Pass på å gjøre gode bevegelser for nakke og skuldre, og ta pauser.

Anonymkode: 7c853...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved buhulebetennelse er det veldig smertefullt å bøye hodet mot gulvet, da sprenger det veldig. Er det sånn hos deg, når du bøyer deg fremover blir hodepinen veldig mye verre da?

Ellers er vel hodepine et av hovedsymptomene på korona, mange snakker om voldsom hodepine.

Anonymkode: 8d094...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...