Gå til innhold

Uplanlagt gravid med nr 4 - erfaringer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så usikker. Jeg er uplanlagt gravid med nr 4- et stort sjokk. Jeg gikk på prevensjon og har ikke slurvet med pillene eller vært syk ( vet oppkast under sykdom kan føre til pillesvikt) 

Så nå sitter jeg her med en uplanlagt spire i magen og er så i tvil om vi skal beholde eller ikke. 
Føler også abort blir helt feil, men har samtidig ikke lyst på enda et barn og har prøvd å unngå det ved å bruke prevensjon. 
Vi har allerede 3 barn, begge jobber 100%. 

sånn økonomisk sett er det ingenting i veien for å ha 4 barn, vi har begge godt betalte jobber- stort hus osv.

Noen som har vært i liknende situasjon? 
Hva endte dere opp med å velge? Og angrer dere på valget?

Anonymkode: 948e3...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er blitt uplanlagt gravid med nr 5!! Vi skal beholde og gleder oss alle sammen😀 tok noen uker før gleden kom😀 er 12 uker på vei nå. Jeg hadde beholdt om jeg var deg. Jeg skal sterilisere meg etter fødsel.

Anonymkode: c6864...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i samme situasjon, uplanlagt gravid med nr fire. Jeg gråt da jeg testet positivt, og skjønte ikke hvordan jeg skulle orke....

Men abort har aldri blitt nevnt her i huset, det var rett og slett aldri noe tema. For oss begge var tanken bare helt umulig, stå der og se på sine tre flotte barn og tenke at man skulle ta vekk det fjerde. Nei, det ble aldri sett på som noe alternativ og ikke engang snakket om da jeg gikk gravid (vi har snakket om det senere, hvorfor abort aldri var et tema, men ikke da).

Her har det gått veldig fint, barna er nå 11, 12 (snart 13), 16 og 18 (snart 19) år.

Vi har aldri angret, men mange ganger priset oss lykkelig fordi skjebnen bestemte at vi skulle ha et til. De to yngste er samme kjønn og verdens beste venner så vi har mange ganger tenkt at det er en lykke at de har hverandre.

Men jeg steriliserte meg etter nr fire da, var uaktuelt at noe sånt skulle skje igjen ;)

 

Anonymkode: 56b7d...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er blitt uplanlagt gravid med nr 5!! Vi skal beholde og gleder oss alle sammen😀 tok noen uker før gleden kom😀 er 12 uker på vei nå. Jeg hadde beholdt om jeg var deg. Jeg skal sterilisere meg etter fødsel.

Anonymkode: c6864...b98

Oj, gratulerer ❤️
ja jeg er rundt 9 uker på vei nå, og enda ikke klart å bestemme oss, men må innrømme jeg heller mot å beholde ja. Tanken på et hjerte som slår i magen og å skulle ta det vekk er ganske fjern for meg. sterilisering etter fødsel blir det helt klart her også. 

Anonymkode: 948e3...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En firbarnsmor sa til meg engang at hennes oppfatning var var at veldig mange av barn nr fire var et ‘ups’ 

Når resten er på plass så tenker jeg at dere har rom for en til i flokken deres. 

Hvor gamle er de andre barna?

Anonymkode: f5b7f...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En firbarnsmor sa til meg engang at hennes oppfatning var var at veldig mange av barn nr fire var et ‘ups’ 

Når resten er på plass så tenker jeg at dere har rom for en til i flokken deres. 

Hvor gamle er de andre barna?

Anonymkode: f5b7f...0b4

Ja rart med det. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle havne i en sånn situasjon selv. Ups, hyl og hæ var det jeg satt med av tanker når testen viste positiv. 
De andre barna er 14-12 og 5 år.

Jeg er 36 år, så føler meg ikke for gammel sånn sett. 

Anonymkode: 948e3...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venter 4. uplanlagt vi også. Var ikke glad for det i det hele tatt i begynnelsen. Hadde masse vonde tanker og bestilte time til abort konsultasjon. På timen fikk vi se et bankende hjerte og etter det klarte vi ikke tanken på abort. I etterkant hadde jeg dårlig samvittighet som tenkte tanken. Nå gleder vi oss bare ❤️

Anonymkode: 7ace5...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en uplanlagt nummer 4 på 10 år. Jeg ville selvfølgelig aldri valgt annerledes nå, det sier seg selv, men det å få et til barn når jeg ikke egentlig ville det eller hadde energi til det, var knallhardt. Tenk deg godt om i hvert fall. 

Anonymkode: fcb8b...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min uplanlagte nr fire kom samstundes med nr 3. (tvillingar altså) det er ofte kaos.....og hadde eg blitt gravid no så måtte eg tatt abort for vi klarar ikkje meir (men så har eg fått ein kronisk sjukdom i tillegg). Men når det er sagt så er eg veldig glad for tvillingane mine og tenkjer (heilt irrasjonelt, men dog) at eg er glad det vart tvillingar for elles hadde eg jo ikkje fått alle borna mine. Men kan jo ikkje råde deg i denne situasjonen, eg hadde jo aldri eit val om å ta abort med min uplanlagte nr 4, men vil berre seie livet kjem med overraskingar av og til, og for min del vart det ei velsigning😊

Anonymkode: a6821...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid uplanlagt med nr 4 hadde hyperemessis og den verste graviditeten noen gang. Jeg gråt og angret og angret på at jeg beholdt. Vel hun ble født for en uke siden. Og jeg kan med hånden på hjerte si at hun er det beste som har skjedd oss!! Jeg er så glad jeg beholdt!! Det er ikke noe problem selv om alle tre eldre barn er hjemme inkludert far. Det er ingenting i verden som slår den nyfødt lukten og den kjærligheten og jeg er så heldig at jeg fikk/for oppleve den en gang til. Har til og med grått noen tårer at jeg var så imot henne i graviditeten.

Anonymkode: 8c360...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble uplanlagt gravid med nr fire, før nr tre var 6 mnd! Livredd for hvordan dette skulle gå, men abort var ikke et tema for meg. Har aldri angret et sekund! Måtte ha større bil og tvillingvogn, men ellers var alt som før

Anonymkode: 4cee9...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår nummer fire kom også litt uplanlagt, men forskjellen på tre og fire er ikke voldsom altså.

Og når jeg ser på henne, ... så 😍😍😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært i din situasjon. Jeg har ikke lyst på fler barn, har tre. Virkelig ikke, men hadde jeg fått vite at jeg var gravid igjen hadde jeg beholdt. Jeg hadde nok grått mine modige tårer, men så hadde jeg tørket tårene og brettet opp ermene. Vi hadde klart å ta vare på ett barn til. 

Er det ikke riktig for dere er abort et godt alternativ. Dette er bare dere som vet.

Lykke til med valget😊

 

Anonymkode: cc608...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle svar, tårene bare renner her - hormonene herjer. Ja det er lett å si man tar abort før man virkelig er i denne situasjonen selv. Ser på de fantastiske ungene som allerede er her og det vrenger seg innvendig av å ikke gi lille i magen en sjans til å vokse opp med den flokken. 
Det praktiske vil jo løse seg ❤️ 

Anonymkode: 948e3...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...