Gå til innhold

nevø som stikker av med andres barns leker.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og søsteren min pleier ofte å gå på det man kaller for «play date» At man møtes med andre mødre og barna leker sammen,  Dette skjer hjemme hos en av oss eller ute på en lekeplass. Nevøen min er eldst i flokken 6 år, de er 4 unger til sammen, men han er den man kaller «sjefen i gjengen»..

Men plutselig nå så har de 2 mødrene begynt å skyve vekk søsteren min og hennes barn vekk fra gjengen.. Grunnen er at nevøen min sliter litt med sosialisering, og blir veldig for sint når ting ikke går hans vei eller når det er snakk om deling av leker,  og søstra mi gjør heller ikke noe for og veilede gutten i lek med andre. Siden hun skylder på autisme, ja han har autisme,  så mange ganger så har barna grinet pga nevøen min sin oppførsel. Eller får han ikke vil levere fra seg leker han har lånt på «play date», Er det frekt gjort om jeg henger med mødrene selv om de ikke vil ha søsteren min der lenger?:(

Anonymkode: 1c3e4...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ev så kan du oppføre deg som en voksen og snakke med søsteren din om at hun ødelegger for sønnen sitt sosiale liv ved å ikke rettlede han.

Dere er fire damer som kjenner hverandre, da bør dere klare å finne ut av dette. Gutten er 6 år, for guds skyld. Han er bare et lite barn, ikke Satan sjøl.

Anonymkode: 8010c...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og søsteren min pleier ofte å gå på det man kaller for «play date» At man møtes med andre mødre og barna leker sammen,  Dette skjer hjemme hos en av oss eller ute på en lekeplass. Nevøen min er eldst i flokken 6 år, de er 4 unger til sammen, men han er den man kaller «sjefen i gjengen»..

Men plutselig nå så har de 2 mødrene begynt å skyve vekk søsteren min og hennes barn vekk fra gjengen.. Grunnen er at nevøen min sliter litt med sosialisering, og blir veldig for sint når ting ikke går hans vei eller når det er snakk om deling av leker,  og søstra mi gjør heller ikke noe for og veilede gutten i lek med andre. Siden hun skylder på autisme, ja han har autisme,  så mange ganger så har barna grinet pga nevøen min sin oppførsel. Eller får han ikke vil levere fra seg leker han har lånt på «play date», Er det frekt gjort om jeg henger med mødrene selv om de ikke vil ha søsteren min der lenger?:(

Anonymkode: 1c3e4...3c1

Jeg har to brødre med autisme. Selv om de har autisme, kan man ikke bare sitte og se på og si «Ja jeg skjønner, men han har autisme vettu». Man må sette seg inn i autismespekteret. Hjelpemekanismer for barnet til å håndtere utbrudd, sinne og diverse situasjoner. Hun må hjelpe barnet å regulere seg på sin måte. Hun kan ikke forlate barnet i en situasjon slik som sosiale sammenheng og unnskylde med diagnosen. Hun må være der for barnet og støtte det i lek og situasjoner som er vanskelig for han. Så du bør snakke med henne og si det. Folk trekker seg unna fordi barnet har det vanskelig og utagerer som et resultat av diagnosen, og hun ikke tar tak eller stiller opp. Hvis ikke hun forstår diagnosen og gutten sin ordentlig, så kan hun ikke forvente at andre gjør det heller.

Når barn blir utredet og får en endelig diagnose så kan det utløse sorg hos foreldrene. Det kan godt være at hun ikke har turt å ta innover seg at barnet har en diagnose og dermed ikke kan så mye om det heller, noe som fører til at hun bruker diagnosen uten å selv forstå den. Men du må seriøst få henne til å innse at det ikke går an å bruke en diagnose. En diagnose skal ikke gå på bekostning av tryggheten og leken til andre barn.

Anonymkode: 2c5d9...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør selvfølgelig snakke med søsteren din!

og akkurat nå bør dere selvfølgelig ikke «henge» eller arrangere playdates overhode

Anonymkode: 3e404...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...