Gå til innhold

Hvordan isolerer man seg med små barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått påvist korona. Hoster kraftig og har feber. En lege skulle ringe meg i morgen. Fikk beskjed om å holde meg isolert da minste jenta vår er i risikogruppen.

 

så nå sitter jeg i loftstua med døren låst. Jenta er bare snart 3 år og skjønner ikke dette med avstand. Vi har kun et bad oppe og et lite toalett nede. 
 

skal jeg sitte innelåst i ca 14 dager? Uten å være i samme rom som familien? Jeg skjønner at vi ikke skal ut av huset, det er ingen problem. Vi har nok mat osv.

 

hvordan gjør man det i praksis, innendørs, når et familiemedlem får påvist korona? Og man bor sammen med flere barn i et vanlig/lite hus?

Anonymkode: ce320...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det hørtes ikke bra ut!

Jeg har ikke noen gode svar til deg. Jeg vil råde deg til å notere ned alt det du lurer på, slik at du husker å spør legen om det når han ringer tilbake i morgen.
 

I dag, er det mulig at du beholder det lille badet? Er det et annet rom du kan sove på i huset, som er i nærheten av det? Har du en annen plass du kan være, for å skjermende fysisk fra 3-åringen? En plass du kan ha et eget bad og soverom?

God bedring!

Anonymkode: e5fc7...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retningslinjene sier at du skal unngå de du bor med så godt det lar seg gjøre. Har dere flere toalett så bør du bruke det ene fast og de andre bruker det andre. Har dere bare ett så husk at ingen må bruke håndduk som du bruker til å tørke hendene, vær ekstra nøye med hygiene på badet hvis dere bare har ett. Også må du unngå resten av familien så godt som du kan, spesielt når du har et barn I risikogruppen. Ikke ta noen som helst sjanse, 14 dager mest mulig alene klarer du for å unngå å smitte barnet i risikogruppen. 
sov på eget rom også.

Anonymkode: 59d63...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...