Gå til innhold

Dumt spm ang samvær og corona.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her vi bor blir man satt i karantene om man reiser til et annet fylke. Barnefar vet dette, men ignorerer det og reiser til sine foreldre.  Når han da kommer hjem igjen havner han i karantene. Jeg har advart ham i mot hvis han gjør det kunne han ikke ha barna de 14 dagene (særlig siden jeg jobber som helsepersonell, og må være ekstra forsiktig)  Nå mener bf at jeg saboterer samvær, og at jeg ikke kan holde barna igjen? Barna gråter og vil til far, og han snur barna mot meg og sier at det som nekter, selv om jeg sa klart i fra på forhånd hvordan det kunne bli.

Har ikke jeg rett her?  Eller er karantenereglene det noe annet ved samvær?

Anonymkode: bcbfa...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ungene kan vel være der selv om han er i karantene, det er jo uansett bare han som har karantene

Anonymkode: a3649...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ungene kan vel være der selv om han er i karantene, det er jo uansett bare han som har karantene

Anonymkode: a3649...148

Når man er i karantene skal man ikke ta i mot besøk. Hvis han har blitt smittet, smitter barna mine ,som smitter meg, og så drar jeg på jobb. Hva skjer da?  Og hvordan skal han skaffe barna mat når han ikke kan dra på butikken? Da må han jo bryte karantenen.

Anonymkode: bcbfa...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Når man er i karantene skal man ikke ta i mot besøk. Hvis han har blitt smittet, smitter barna mine ,som smitter meg, og så drar jeg på jobb. Hva skjer da?  Og hvordan skal han skaffe barna mat når han ikke kan dra på butikken? Da må han jo bryte karantenen.

Anonymkode: bcbfa...f37

Men han er jo ikke i isolasjon, og da har de vel sagt at samvær skal gå som normalt?

Anonymkode: a3649...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider