Gå til innhold

fordeling omsorgdager (sykt barn-dager)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen min har en samfunnskritisk jobb og jeg har vært hjemme med to barn under 12 år de siste par ukene. Jeg har fått med meg at "sykt barn-dager" er doblet. Vanligvis skal jo jeg og mannen min dele disse dagene mellom oss, men nå må jeg ta alle. Kan vi bestemme dette fritt eller må vi søke om dette ett eller annet sted? Noen som kan dette?

Anonymkode: 62012...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg vet deler dere sykt barn dagene dere imellom som det passer uansett, ingen som sier dere må ta halvparten hver.... 

Jeg har aldri tatt ut sykt barn dager. Alltid mannen som har tatt de her i huset. 

Anonymkode: ba81d...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så vidt jeg vet deler dere sykt barn dagene dere imellom som det passer uansett, ingen som sier dere må ta halvparten hver.... 

Jeg har aldri tatt ut sykt barn dager. Alltid mannen som har tatt de her i huset. 

Anonymkode: ba81d...17c

I så fall har dere hatt svært friske barn og sløve/greie arbeidsgivere for det er slik at hver arbeidstaker har 10 dager hver (evt 15 om det er mer enn to barn). Ref folketrygdloven.

Spørsmålet mitt er altså hvordan vi kan fordelt dem slik at bare jeg tar dem ut? Umulig å ringe NAV for tiden, tenkte kanskje noen her hadde peiling på dette? 

Anonymkode: 62012...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din mann kan gi deg de 10 ekstra dagene han har fått etter regelendringene.  De 10 "vanlige" som er hans kan han ikke gi bort, de må han selv bruke.. 

Les om dette og hvordan han kan fordele dager her, se under: overføring av dager pga stengt skole/barnehage 

https://www.nav.no/familie/sykdom-i-familien/nb/omsorgspenger

Anonymkode: 0a02a...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Din mann kan gi deg de 10 ekstra dagene han har fått etter regelendringene.  De 10 "vanlige" som er hans kan han ikke gi bort, de må han selv bruke.. 

Les om dette og hvordan han kan fordele dager her, se under: overføring av dager pga stengt skole/barnehage 

https://www.nav.no/familie/sykdom-i-familien/nb/omsorgspenger

Anonymkode: 0a02a...cd2

Takk skal du ha. Har lest og lest på akkurat den siden (allerede før jeg postet innlegget), kan du sitere hva som står/hvor du finner det du skriver her? 

Anonymkode: 62012...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk skal du ha. Har lest og lest på akkurat den siden (allerede før jeg postet innlegget), kan du sitere hva som står/hvor du finner det du skriver her? 

Anonymkode: 62012...b1b

Edit: Fant det!!!! 

Anonymkode: 62012...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...