Gå til innhold

Hvem blir innlagt egentlig?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor legger de inn folk med koronavirus? Klarer ingen av dem å puste selv? 

Anonymkode: 8abc9...585

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svært mange med koronavirus ligger syke hjemme. De som er lagt inn i sykehus, har nok enten store pusteproblemer, eller korona i kombinasjon med underliggende sykdom. 

Anonymkode: 50315...6c8

Skrevet

De puster så dårlig at oksygenmetningen i blodet blir for dårlig. 

Jeg ble lagt inn med lungebetennelse en gang, hadde altfor lite oksygen i blodet. Ble lagt inn med sånne "sugerør" i nesa som blåste oksygen (også fikk jeg intravenøs antibiotika og væske i noen dager) 

Anonymkode: 75f76...398

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De puster så dårlig at oksygenmetningen i blodet blir for dårlig. 

Jeg ble lagt inn med lungebetennelse en gang, hadde altfor lite oksygen i blodet. Ble lagt inn med sånne "sugerør" i nesa som blåste oksygen (også fikk jeg intravenøs antibiotika og væske i noen dager) 

Anonymkode: 75f76...398

Det fikk jeg og. Men jeg pustet ikke dårlig... (hadde HATT lungeemboli)

Anonymkode: 8abc9...585

Skrevet

De to jeg kjenner som har blitt innlagt er: kvinne i førtiåra med MS, fikk pusteproblemer, a hjulpet med oksygentilførsel og overvåkning. Mann på ca 70, røyker, ellers frisk, fikk store pusteproblemer og ble lagt på respirator. 

Det er nok ganske typiske kasustikker.

Anonymkode: 1988d...9fc

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De to jeg kjenner som har blitt innlagt er: kvinne i førtiåra med MS, fikk pusteproblemer, a hjulpet med oksygentilførsel og overvåkning. Mann på ca 70, røyker, ellers frisk, fikk store pusteproblemer og ble lagt på respirator. 

Det er nok ganske typiske kasustikker.

Anonymkode: 1988d...9fc

Men hva er "pusteproblemer"? Holder de på å bli kvalt og må kontakte 113? 

 

Anonymkode: 8abc9...585

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De to jeg kjenner som har blitt innlagt er: kvinne i førtiåra med MS, fikk pusteproblemer, a hjulpet med oksygentilførsel og overvåkning. Mann på ca 70, røyker, ellers frisk, fikk store pusteproblemer og ble lagt på respirator. 

Det er nok ganske typiske kasustikker.

Anonymkode: 1988d...9fc

Hvordan gikk det med de? 

Anonymkode: 906d1...936

Skrevet

Pusteproblemer er tungt å puste og for lav oksygenmetning i blodet. 

Det ser ut til å gå bra med begge. 

Anonymkode: 1988d...9fc

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hva er "pusteproblemer"? Holder de på å bli kvalt og må kontakte 113? 

 

Anonymkode: 8abc9...585

Når det blir så slitsomt og tungt å trekke pusten at du ikke vet om du orker mer, eller når det er så tett nedi der at du er andpusten som om du hadde løpt opp Holmekollbakken av å sitte stille.

Anonymkode: 3e3dd...f10

Skrevet

dere må slutte og si at de som ligger i respirator har underligget sykdommer, men er 11 utenfor risikogruppen..

Anonymkode: 5bf60...8ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...