Gå til innhold

Hvorfor ikke skriftlig møte istedet for videosamtaler


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enig, mye enklere å bare chatte, så kjipt med det kamera i trynet der igen ser inn i kameraet. Jeg klarer ikke å fokusere på samtalen når det er kamera. Mye lettere i Chat. 

Anonymkode: 6b071...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig! Mye bedre å snakke med noen enn å sitte og taste. 

Anonymkode: 6ff32...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig forskjellige sånn. Jeg har sceneskrekk på videomøter. Foretrekker alltid chat om jeg får valget. Andre kollegaer elsker å ha videomøter, for den minste ting.

Dessverre blir vi som er ukomfortable med video, og heller vil skrive, betraktet som unnvikende og unnasluntrende. 

Anonymkode: c7c2f...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok med personvern å gjøre. Det er veldig strenge regler for hva som er liv å skrive om andre, og hvor. 

Anonymkode: 433fa...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke kan se hverandre og samtalepartnerens mimikk osv er det langt lettere å misforstå hverandre. Skal man bare utveksle korte beskjeder eller gjøre en kjapp avtale er chat ok. Men skal man ha en skikkelig samtale bør man kunne se hverandre.

Men dere med angst: I en vanlig hverdag måtte dere jo også møtt læreren for å ha foreldresamtale. Dere måtte treffe kolleger og snakke med dem. Noen ganger er det nødvendig. Også selvom man ikke er komfortabel med det. Har dere så store problemer at dere ikke greier å se et annet menneske i ansiktet, så må dere jo - korona eller ei - be om å ta samtalen skriftlig. Faktisk kan videosamtale være greiere, for man ser mye mindre av den andre personen. Om du reiser deg for å hente en kopp er du usynlig en stund osv. 

Anonymkode: 924fc...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

F.eks. foreldremøte. Hold dt skriftlig!

Det er oversiktlig. 

Anonymkode: a4e68...dca

Nitti prosent av alle foreldremøter kunne ha vært erstattet med en informativ mail fra skolen. Så jeg er helt enig.

Anonymkode: add24...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...