Gå til innhold

Kjenner ikke bevegelser, kontakte lege?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Venter mitt 4. barn. Er 16 uker nå og kjenner ikke bevegelser. Har en ekkel følelse, men mulig jeg skremmer opp meg selv. 
Har trodd at jeg har kjent bevegelse innimellom tidligere men kan jo ha vært luft? 
Jeg har hatt influensa de siste ukene og hoster en del ennå så legen vil ikke ha meg inn på time... Hva gjør jeg? 

Anonymkode: e5c9d...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke kjent bevegelse i det hele tatt dette svangerskapet?

16 uker er som du vet veldig tidlig og man kan ikke forvente å kjenne liv på daglig basis så tidlig. 

Anonymkode: 15ebb...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at de tar deg inn så tidlig for å se etter liv. Det er ingenting de kan gjøre og det er ikke vanlig å kjenne liv hele tiden heller så tidlig. 

Anonymkode: 06654...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sikker på at jeg har kjent små bevegelser tidligere men lurer jo nå på om det har vært luft siden jeg ikke kjenner noe lenger... 

Googlet og ser andre kjenner bevegelser utenpå i uke 16, hjalp meg ikke...

Anonymkode: e5c9d...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vært sikker på at jeg har kjent små bevegelser tidligere men lurer jo nå på om det har vært luft siden jeg ikke kjenner noe lenger... 

Googlet og ser andre kjenner bevegelser utenpå i uke 16, hjalp meg ikke...

Anonymkode: e5c9d...4be

Du kan få et langt og slitsomt svangerskap om du alt nå skal begynne å stresse om bevegelse og ikke. Jeg har aldri kjent bevegelse før i uke 19-20. 

Uansett vil det ikke bli satt i gang noe tiltak når du er så lite på vei, dessverre, så prøv å pust med magen og vent på ordinær ul om 2-3 uker. 

Lykke til, det vil helst gå bra😍

Anonymkode: 15ebb...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt tredje barn lå med morkaken foran, og da kjente jeg mye senere liv enn med de andre. Morkaken er det jo ingen nerver i, så om ungen ligger og bruker den som boksepute kjenner du egentlig ingenting før ungen er så stor at bevegelsene merkes gjennom morkaken og i vevet på andre siden av den.

Så med de to første kjente jeg liv fra uke 15-16 hver dag, mens med nr tre kjente jeg lite eller ingenting før uke 19-20 og kjente mindre de første ukene. 

Anonymkode: c4754...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler nok på at du blir tatt inn på kontroll med grunnlag i at du ikke kjenner liv i uke 16. Spesielt nå.. 

Med første kjente jeg jevnlig liv fra uke 17. Nå er jeg gravid med nr 2 og han har nok ligget annerledes, for kjente nesten ikke bevegelser før jeg var i slutten av uke 19. På ordinær ul var jeg 20+2 og han var særdeles aktiv under hele undersøkelsen selvom jeg ikke kjente alt han drev med der inne. Så jeg ville nok hatt litt is i magen og ventet på oul, selvom jeg vet det kan være vanskelig. Lykke til🥰 

Anonymkode: cea28...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente ikke liv før etter oul. Med siste hadde jeg foranliggende morkake 

Anonymkode: 61f67...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe de kan gjøre uansett nå. Høres fælt ut. Men alt for tidlig i svangerskapet til å stresse nå. 

Anonymkode: a6b23...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe deg en sånn hjertelydmaskin . Ellers må su nok vente til UL for å se hvordan ting er 

Anonymkode: a6b23...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjennliv.no Les og se filmen der. Det er ikke normalt å kjenne regelmessig bevegelse så tidlig. Først i uke 28 forventes det at fosteret har regelmessige bevegelser som man bør bemerke om det skjer endringer i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp en doppler om det beroliger deg. Mitt første barn kjente jeg i uke 24, mitt andre i uke 12. Mitt tredje kjente jeg ikke, og visste ikke om, før jeg var 7 1/2 måned på vei. Morkaken lå foran og grunnen til at jeg ante mistanke var at jeg ble svimmel på akkurat samme måte som forrige svangerskap. Da hadde han snudd seg og etter det kjente jeg også bevegelser. Frisk og fin gutt ute 7 uker senere😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for beroligende ord ❤️ Det hjalp! Skal absolutt sjekke ut nettsiden. Doppler står på ønskelisten 😊

Anonymkode: e5c9d...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...