Gå til innhold

Hva gir dere energi nå i unntakstilstanden ?


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

For meg er det ekstra god mat , tidlige joggeturer med musikk på øret, gode samtaler med mannen og venninner , kos, en kaffekopp på verandaen og ikke minst håpet . Hva med dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner ikke helt at det er unntakstilstand og lever relativt som normalt. Jobb, friluftsliv, husarbeid, unger, venner osv. 

Anonymkode: 5a70c...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn, sende unga ut, øke medisiner, vaske huset fritt for pollen, ikke lese nyheter.

Anonymkode: 09a4b...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kan sette meg ned i fred, med musikk og kortlaging. Prate med bestevenninnen min på telefonen, gå en tur med naboen, de første timene i helgen, hvor jeg er den eneste oppe, og jeg da får kose meg med kaffe og en god frokost. 

Anonymkode: ac144...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna. Når man setter tilside alle bekymringer og alt alvor er det veldig hyggelig å få all denne tiden sammen. 

Anonymkode: 3591a...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggetur eller gåtur alene med podkast eller lydbok. Vinkveld med venninner over skype. Tur i skogen med familien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er ganske likt hos oss bortsett fra hjemmeskole noe ungene finner fint utav selv. Glad jeg ikke blir hysterisk etter noen uker gitt. 

Anonymkode: 9fd53...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Livet er ganske likt hos oss bortsett fra hjemmeskole noe ungene finner fint utav selv. Glad jeg ikke blir hysterisk etter noen uker gitt. 

Anonymkode: 9fd53...ca6

Hysterisk? Du høres jo ikke ut til å være helt i vater om du anser noen som de som svarer her som hysteriske.

Jeg er hjemme alene med en syvåring, så her blir det liten egentid. Energi får jeg av å gå turer sammen med sønnen, se serier og kose meg hjemme. Jeg trives godt i eget selskap og har det egentlig helt fint med hjemmekontor, hjemmeskole og all verdens tid til gutten min. 

Anonymkode: 5c40e...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Livet er ganske likt hos oss bortsett fra hjemmeskole noe ungene finner fint utav selv. Glad jeg ikke blir hysterisk etter noen uker gitt. 

Anonymkode: 9fd53...ca6

Hvem er hysterisk ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve unntakstilstanden gir meg masse energi, på den måten at mannen min og jeg og de tre barna våre nå har masse tid til hverandre, uten det ordinære hverdagsstresset. Alle har tilpasset seg den nye hverdagen godt, vi får til logistikken med hjemmekontor og -skole, og har etter forholdene rolige dager med god stemning, godt humør, lite krangling og utrolig fine samtaler, både om korona og helt andre ting. Helt sprøtt å si men jeg gruer meg til normaltilstand for jeg har mer overskudd og energi nå enn på lenge! (Og ja, jeg forstår selvsagt alvoret i situasjonen men har bare bestemt meg for at barna mine skal komme sterke ut av denne traumen og da er et harmonisk familieliv det absolutt viktigste for meg.)

Anonymkode: 517b0...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trening, Netflix-serier jeg ellers ikke ville hatt tid til å se, true Crime podcaster og bøker.

Jeg er på jobb som vanlig, men har likevel bedre tid når jeg er hjemme siden alt av aktiviteter for ungene er på vent og de gjør skolearbeidet sitt unna på dagtid og ikke har behov for leksehjelp. De tingene jeg nevnte over er ting jeg vanligvis koser meg med, men har som sagt litt mer tid til det nå + at jeg finner at de gjør en tung situasjon litt lettere og får tankene over på andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langvarig syk i utgangspunktet og jobber ikke, så mitt liv har ikke gått gjennom så store endringer, ikke egentlig.

For å hjelpe immunforsvaret mitt har jeg spist optimalt sunt og godt i mange uker før koronaen kom til Norge, jeg går tur hver dag. Og jeg har faktisk blitt sterkere disse ukene. En bonus er at jeg også har gått ned 5 kilo, og det merkes at kroppen blir lettere. Målet mitt er å komme meg gjennom dette uten å trenge ekstra helsehjelp, da har jeg gjort det jeg kan av dugnaden. Om ikke annet har jeg gjort alt jeg kan for å ikke belaste systemet mer enn nødvendig.

Hver dag leter jeg etter noe positivt i hverdagen og nå i disse vårtider er det masse koselige og positive nye vårtegn daglig. Selv nå som vi fikk snøen tilbake her merkes våren på fugler og dyr og natur.

Jeg leser en god del, løser kryssord. Når jeg går tur legger jeg turen bevisst om gater jeg sjelden går ellers, for å friske opp gatenavn, men også for å få litt nye impulser, se noe annet enn jeg ellers alltid ser. Jeg lager mat på litt andre måter enn ellers, tester ut krydder jeg ikke har brukt på lenge.

 

Anonymkode: f2e94...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk aktivitet! Vi er mye ute hele familien. Løper, sykler, trener og går hver dag. Målet mitt er samme som en skrev tidligere i tråden, at barna skal huske denne perioden som positiv og god tross triste omstendigheter. Vi har mye tid sammen, god tid til å følge opp hjemmeskole og til å gi ekstraopgaver. De skal ikke settes tilbake fagmessig, heller ligge litt foran når de er tilbake på skolen. Vi koser oss veldig som familie. Det gjør ingenting om denne perioden varer en stund nå som vi har kommet så godt inn i nye rutiner (hvis man ser bort i fra de forferdelige tingene som skjer med samfunnet vårt).

Anonymkode: 1d0e1...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagen. Våren. Alt som spirer og gror, fuglene som synger. Alt det som er helt uforandret og upåvirket av det som plager oss mennesker av bekymringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg kan sette meg ned i fred, med musikk og kortlaging. Prate med bestevenninnen min på telefonen, gå en tur med naboen, de første timene i helgen, hvor jeg er den eneste oppe, og jeg da får kose meg med kaffe og en god frokost. 

Anonymkode: ac144...dba

"Da" jeg kan sette meg? "Da" jeg får kose meg? Når, ikke da.

Sorry. Jeg pleier ikke å kommentere skrivefeil her inne, men det skrek i ørene mine. 

 

Anonymkode: b17f4...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje funne det ut endå. Jobben min er skikkeleg uforutsigbar no, må plutseleg vere på pletten men skal helst ha heimekontor. Ungane (4 stk barnehage/småskule) skal òg ha sitt. Har fibromyalgi og reagerer veldig på stress. 

Anonymkode: eec47...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Søvn, sende unga ut, øke medisiner, vaske huset fritt for pollen, ikke lese nyheter.

Anonymkode: 09a4b...b6e

Omtrent som her det.

Anonymkode: f888a...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola og aktivitet i hagen, unger som koser seg og fine måltider og aktiviteter sammen. Angsten for jobben jeg ikke får gjort skyver jeg unna og prøver å ikke tenke på. Selvfølgelig er jobben min viktig, men min egen forstand og fysiske og psykiske helse er viktigere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...