Gå til innhold

Er jeg dum?som ikke vet mitt eget beste?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble overvektig for 10 år siden. Etter jeg fikk barn nr 2. Som 35 kg mer overvektig og veier 105 kg og er 168 lang.  Ti år har jeg vært dønn ulykkelig og ukomfortabel i mitt eget skinn. Men klarer ikke legge om og klarer ikke å slutte  å overspise. Det eneste jeg vil er å være normalvektig igjen og som 39 åring klarer jeg det ikke. Hva er galt med meg?

Anonymkode: 88deb...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble overvektig for 10 år siden. Etter jeg fikk barn nr 2. Som 35 kg mer overvektig og veier 105 kg og er 168 lang.  Ti år har jeg vært dønn ulykkelig og ukomfortabel i mitt eget skinn. Men klarer ikke legge om og klarer ikke å slutte  å overspise. Det eneste jeg vil er å være normalvektig igjen og som 39 åring klarer jeg det ikke. Hva er galt med meg?

Anonymkode: 88deb...eb5

Det som er galt med deg er at du er et menneske. Det er det som er galt med oss alle, for øvrig.

Mennesker er sosiale vesener. Det er mye lettere å legge om kosthold og komme seg igang med gåturer, joggeturer, trening, når en har noen å gjøre det sammen med.

Anonymkode: 82bd9...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble overvektig for 10 år siden. Etter jeg fikk barn nr 2. Som 35 kg mer overvektig og veier 105 kg og er 168 lang.  Ti år har jeg vært dønn ulykkelig og ukomfortabel i mitt eget skinn. Men klarer ikke legge om og klarer ikke å slutte  å overspise. Det eneste jeg vil er å være normalvektig igjen og som 39 åring klarer jeg det ikke. Hva er galt med meg?

Anonymkode: 88deb...eb5

Du har vel en avhengighetslidelse. Søk profesjonell hjelp.

Anonymkode: 1c523...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt en slankeoperasjon. Gjorde det selv for 4 år siden, og har ikke angret et sekund. Koster 100 000 men er verdt hver eneste krone. Var ulykkelig som overvektig, er fortsatt ulykkelig for andre ting, men er slank og normalt pen og ingen ser stygt på meg hverken i butikken eller på gata. 

Anonymkode: 64534...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har gått på Grete Roede kurs nå en stund og synes det funker kjempefint. Kanskje vent med å melde deg på til coronakrise er over hvis du vurderer kurs.

Anonymkode: 7afdf...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei! Jeg har gått på Grete Roede kurs nå en stund og synes det funker kjempefint. Kanskje vent med å melde deg på til coronakrise er over hvis du vurderer kurs.

Anonymkode: 7afdf...7bc

Tusen takk for svar!

Anonymkode: 88deb...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde tatt en slankeoperasjon. Gjorde det selv for 4 år siden, og har ikke angret et sekund. Koster 100 000 men er verdt hver eneste krone. Var ulykkelig som overvektig, er fortsatt ulykkelig for andre ting, men er slank og normalt pen og ingen ser stygt på meg hverken i butikken eller på gata. 

Anonymkode: 64534...8bf

Tusen takk for svar!

Anonymkode: 88deb...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har vel en avhengighetslidelse. Søk profesjonell hjelp.

Anonymkode: 1c523...c84

Ja, du har nok rett! Takk for svar!

Anonymkode: 88deb...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde tatt en slankeoperasjon. Gjorde det selv for 4 år siden, og har ikke angret et sekund. Koster 100 000 men er verdt hver eneste krone. Var ulykkelig som overvektig, er fortsatt ulykkelig for andre ting, men er slank og normalt pen og ingen ser stygt på meg hverken i butikken eller på gata. 

Anonymkode: 64534...8bf

Godt å høre! Takk for svar.

Anonymkode: 88deb...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo eldre man blir jo vanskeligere blir det å holde vekta. Og jo mere stress i hverdagen og mindre søvn osv som en mor og husmor kan ha i tillegg til jobb jo vanskeligere er det å holde vekta. 

Du har sikkert lagt til deg vaner som lindrer stress og får deg ovenpå igjen. Disse vanene er det som må brytes. Har du mulighet til å reise bort en liten uke for å bare tenke på deg selv? Er mye lettere å bryte vanene når du ikke må være der for andre. 

Anonymkode: cdbe3...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...