Gå til innhold

corona eller korona?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er riktig å skrive på norsk?

Anonymkode: 722d9...177

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser du cuene ute på enga?

Cona til Hans hadde ei crone på hodet når de giftet seg.

Anonymkode: 74814...c14

Skrevet

Korona på norsk. 

Skrevet

Språkrådet anbefaler å skrive med k, men ser at blant annet VG fortsetter å stave det på norsk. 

Anonymkode: ad076...594

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Språkrådet anbefaler å skrive med k, men ser at blant annet VG fortsetter å stave det på norsk. 

Anonymkode: ad076...594

Mener: å stave det med c.

Anonymkode: ad076...594

Skrevet

Covid-19, så er du trygg😉

Anonymkode: 4e394...fde

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser du cuene ute på enga?

Cona til Hans hadde ei crone på hodet når de giftet seg.

Anonymkode: 74814...c14

...DA de giftet seg 😉

Anonymkode: 760da...ca6

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

...DA de giftet seg 😉

Anonymkode: 760da...ca6

Kanskje han hadde flere coner. Med samme navn.

Anonymkode: 838e6...346

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje han hadde flere coner. Med samme navn.

Anonymkode: 838e6...346

🙊

Anonymkode: 760da...ca6

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Covid-19, så er du trygg😉

Anonymkode: 4e394...fde

Neida, er ikke så enkelt heller ;)

Covid-19 er navnet på sykdommen som koronaviruset SARS-CoV-19 skaper. Covid-19 er altså ikke viruset, bare sykdommen det forårsaker.

Skakke være enkelt ;)

Men i tale og uformelt språk brukes korona både om viruset og sykdommen, så nesten enklere å bruke det.

Anonymkode: 775f1...d04

Skrevet

sier Corona høres mest riktig ut for min del

Anonymkode: d3d67...768

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

sier Corona høres mest riktig ut for min del

Anonymkode: d3d67...768

«Sier» er vel irrelevant her, siden det høres helt likt ut uansett - eller uttaler du c’en som i «Cecilie»?🤔

Anonymkode: 46fbc...6f8

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

«Sier» er vel irrelevant her, siden det høres helt likt ut uansett - eller uttaler du c’en som i «Cecilie»?🤔

Anonymkode: 46fbc...6f8

Soråna

Anonymkode: d7a7e...ebe

Skrevet

korona 

Anonymkode: 56e66...236

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser du cuene ute på enga?

Cona til Hans hadde ei crone på hodet når de giftet seg.

Anonymkode: 74814...c14

Eh...?!

Mvh Christine

Anonymkode: 45a7e...f3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...