Gå til innhold

Petter i fengsel..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er jo ingen som klarer å holde det de lover på innsiden av murene..er det virkelig så gale?

og hvorfor holder Ingvild ut med han mannen? Blir så oppgitt! 

Anonymkode: 1c8b6...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vokst opp sammen med Franck, og han var en utrolig sjarmerende fyr. Klin gæren, men også snill med vennene sine. Jeg tenker det samme som deg, men samtidig skjønner jeg at hun falt for han. 

Anonymkode: fc1fd...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vokst opp sammen med Franck, og han var en utrolig sjarmerende fyr. Klin gæren, men også snill med vennene sine. Jeg tenker det samme som deg, men samtidig skjønner jeg at hun falt for han. 

Anonymkode: fc1fd...fe4

Franck var navnet ja. Så artig at du kjenner til han. Han er jo kjekk og virker grei. Men for enhver pris og hvilket liv er det... *oppgitt*

Anonymkode: 1c8b6...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltids en grunn til at de blir slik og ender slik. Det er tungt å komme seg ut av dette helvette og hadde det offentlige stilt med riktige ressurser,  så kunne nok fler ha kommet seg unna.

Alle de gutta har hver sin sjarm og kunne lett ha falt for Franck. 

Anonymkode: 1267d...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flere av dem som klarer å se at de ikke klarer seg når de slipper ut av fengselet, uten svært tett oppfølging. De KAN det jo ikke, og det de kan er jo det livet de hadde før de ble fengslet. De er jo som alle andre: vi vil gjerne ha endring, men det ER vanskelig å endre seg. Jeg feks vil gjerne være sprek og slank, men syns det er veldig vanskelig å få til, til tross for at det faktisk er «bare» å trene og spise annerledes... I Franck sitt tilfelle syns jeg det virker som at han så gjerne vil ha et vanlig liv med varme følelser for kjæresten, og å oppnå noe (derav utbyggingsplanene), men han aner ikke hvordan han skal få det til, og gir opp. Det virka ikke som at hun trodde på det han sa i fengselet heller. Det er trist - men det er jo forferdelig vanskelig å hjelpe et menneske som selv ikke aner hva som egentlig hjelper... Så frustrerende for alle. Og trist. 

Anonymkode: f4ee4...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange av de som har ADHD. Jeg har en 8-åring med ADHD, og jeg kjenner igjen mye av dem i han. Og det SKREMMER meg, endeløst, at disse fine, gode gutta, som uheldigvis har blitt født med slike konsentrasjonsvansker og vansker med selvregulering, skal gradvis straffes fra tidlig alder, og føres inn i en spiral av destruktiv atferd og kriminalitet. De vet ikke til slutt hvordan de ellers skal overleve, i en forvirrende og skremmende verden! Jeg fikk så vondt for disse gutta, hva om samfunnet kunne tatt vare på de på rett måte fra barndommen av 😢 

Anonymkode: 80340...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mange av de som har ADHD. Jeg har en 8-åring med ADHD, og jeg kjenner igjen mye av dem i han. Og det SKREMMER meg, endeløst, at disse fine, gode gutta, som uheldigvis har blitt født med slike konsentrasjonsvansker og vansker med selvregulering, skal gradvis straffes fra tidlig alder, og føres inn i en spiral av destruktiv atferd og kriminalitet. De vet ikke til slutt hvordan de ellers skal overleve, i en forvirrende og skremmende verden! Jeg fikk så vondt for disse gutta, hva om samfunnet kunne tatt vare på de på rett måte fra barndommen av 😢 

Anonymkode: 80340...02b

Flere av dem har jo enten fått eller venter på erstatning for tapt barndom. Så i tillegg til utfordringene ADHD gir dem, må de takle en barndom med vold og overgrep.  

Det var vondt å se hvor gjerne de vil ha et vanlig liv og hvor fort de ramler utpå når de slipper ut fra de trygge rammene fengselet tross alt gir.  

 

Anonymkode: b9591...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vokst opp sammen med Franck, og han var en utrolig sjarmerende fyr. Klin gæren, men også snill med vennene sine. Jeg tenker det samme som deg, men samtidig skjønner jeg at hun falt for han. 

Anonymkode: fc1fd...fe4

Hvordan klin gæren? Han var på barnehjem, så mulig han kom fra et belastet hjem? 

Han ble vel også misbrukt, som flere av de andre. Forferdelig at voksne folk skal ødelegge livene til uskyldige barn. 

Anonymkode: b9591...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan klin gæren? Han var på barnehjem, så mulig han kom fra et belastet hjem? 

Han ble vel også misbrukt, som flere av de andre. Forferdelig at voksne folk skal ødelegge livene til uskyldige barn. 

Anonymkode: b9591...a00

Ja tragisk 😰

Anonymkode: 1c8b6...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...