Gå til innhold

Hva synes du om hester og hestemøkk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Møkka blir skjøvet ut i veikanten, så det er ikke temaet. Rideklubben har fått en klage fra et boligområde rett i nærheten av klubben. Møkka er (som alltid) skjøvet ut i veikanten, men det er ikke godt nok. Hva skal vi da gjøre? Vi må krysse den veien og gå ca. 20 meter langs husene for å komme oss ut i skogen. Er dette vanlig holdning blant folk? I så fall blir det kun ridning på bane for meg og jeg får ikke trent hesten på å bli trafikksikker.

Anonymkode: 4752b...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Møkka blir skjøvet ut i veikanten, så det er ikke temaet. Rideklubben har fått en klage fra et boligområde rett i nærheten av klubben. Møkka er (som alltid) skjøvet ut i veikanten, men det er ikke godt nok. Hva skal vi da gjøre? Vi må krysse den veien og gå ca. 20 meter langs husene for å komme oss ut i skogen. Er dette vanlig holdning blant folk? I så fall blir det kun ridning på bane for meg og jeg får ikke trent hesten på å bli trafikksikker.

Anonymkode: 4752b...abb

Ta med spade og pose. Hundeeiere må plukke opp, hesteeiere også. Her er det vanlig holdning.

Anonymkode: 7787e...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste hundeeiere tar opp bæsj også når hunden gjør fra seg i veikanten. Barn leker, sykler, velter osv. der. 
Så ja, møkka må fjernes. 

Anonymkode: 7788a...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hvor mye og hvor ofte det er snakk om. Litt en gang i blant går vel greit. Om dette er omtrent daglig ville jeg bli irritert om det var en vei vi går langs eller i kanten av hagen vår.

Anonymkode: 5a1c4...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har blitt mer fisefine enn de har godt av. Ærlig talt. Å klage på hestemøkk et bare flaut.

Anonymkode: d1787...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er snakk om 20 meter så må dere kunne spa det vekk? En hest driter vel ikke SÅ ofte at dere ikke kan skåne boligfelt?

Hvor stor stall er det? 

Anonymkode: 50b63...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta med spade og pose. Hundeeiere må plukke opp, hesteeiere også. Her er det vanlig holdning.

Anonymkode: 7787e...baa

Hvor har de spaden når de rir på tur. Det er farlig å bære spaden på ryggen, jeg har forøvrig aldri sett en rytter med spade.

Anonymkode: 4752b...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe dritt, bokstavelig talt. Jeg som har hund plukker opp dritten etter min, men jeg får trøbbel med hestemøkken som er delikatesse for min firbente venn (både å spise og rulle seg i), samt at det er lite kjekt når man har små barn med seg. Ta med pose og spade og plukk opp etter dyret når det er snakk om grøftekanten, slik alle dyreeiere bør.

Anonymkode: 3fa06...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor har de spaden når de rir på tur. Det er farlig å bære spaden på ryggen, jeg har forøvrig aldri sett en rytter med spade.

Anonymkode: 4752b...abb

Det finnes sammenleggbare man kan ha i en liten sekk på ryggen. 

Anonymkode: 3fa06...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes sammenleggbare man kan ha i en liten sekk på ryggen. 

Anonymkode: 3fa06...ee3

Og knekke ryggen hvis man faller av da?

Anonymkode: e1e61...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Og knekke ryggen hvis man faller av da?

Anonymkode: e1e61...1d6

Hvis dette boligfeltet er rett ved siden av stallen kan du vel GÅ og spa det vekk?

Med slike holdninger så skjønner jeg at folk blir provosert på dere.

Bruk ryggskinne og en liten sekk med spade. Den knekker ikke ryggen din 

Anonymkode: 50b63...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du allikevel må av hesten for å sparke pærene ut i veikanten, så kunne du tatt med en pose og vippa møkka inn i den. Plukk med deg posen på vei hjem, eller dra tilbake etter turen og spa opp møkka. 

Anonymkode: 6dfff...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har de spaden når de rir på tur. Det er farlig å bære spaden på ryggen, jeg har forøvrig aldri sett en rytter med spade.

Anonymkode: 4752b...abb

Fest den på hesten.

Anonymkode: 7787e...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis dette boligfeltet er rett ved siden av stallen kan du vel GÅ og spa det vekk?

Med slike holdninger så skjønner jeg at folk blir provosert på dere.

Bruk ryggskinne og en liten sekk med spade. Den knekker ikke ryggen din 

Anonymkode: 50b63...f62

Jeg har stallen i skogen jeg, så det er ikke jeg som rir på veien. Litt for vanskelig for deg å lese koder?

Anonymkode: e1e61...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er skjøvet ut i grøfta er det OK for meg. Synes det er supert at ungdommen driver med noe og på ridesenteret rett her jeg bor er det masse flotte og hyggelige ungdommer. Litt hestemøkk tåler jeg. Det kan ikke sammenligner med hundemøkk, hundemøkk STINKER. 

Anonymkode: e6153...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da stor forskjell på hestemøkk som når det tørker bare er gress som ikke lukter og fort vaskes vekk i regnet, og hundedritt som stinker, aldri tørker og blir liggende i en evighet. Hundedritt ser man ikke heller, møkka til hestene er det lett å tråkke utenom. Selvfølgelig skal det ikke ligge igjen midt i veien, men tåler man ikke at det ligger i grøfta får man bare bosette seg i byen. Ærlig talt. Tåler du ikke å bo på landet så bo et annet sted da. 

Anonymkode: 2cd8c...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da stor forskjell på hestemøkk som når det tørker bare er gress som ikke lukter og fort vaskes vekk i regnet, og hundedritt som stinker, aldri tørker og blir liggende i en evighet. Hundedritt ser man ikke heller, møkka til hestene er det lett å tråkke utenom. Selvfølgelig skal det ikke ligge igjen midt i veien, men tåler man ikke at det ligger i grøfta får man bare bosette seg i byen. Ærlig talt. Tåler du ikke å bo på landet så bo et annet sted da. 

Anonymkode: 2cd8c...fd5

På landet? Jeg bor i Oslo og er drittlei av å tråkke i hestemøkk! Blir ikke kvitt dritten av å flytte til byen!

Anonymkode: 1d79b...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste steder mener jeg det må være bra nok å sparke møkka ut i grøfta, men når man rir gjennom eller langs et boligfelt blir det litt anderledes. Så tett på boligene kan man forvente at ungene leker i grøftekantene, og selv om hestemøkk ikke er den verste møkka, kan vi likevel ikke forvente at folk vil at ungene skal leke i den. Hos oss går en av de mulige veiene ut i skogen via et boligfelt. Hvis hestene gjør fra seg der sparker vi det først ut til kanten av veien, så kjører vi bort med trillebår og spar det med oss når vi er ferdig med turen.  Andre steder sparker vi det bare ut i grøftene og lar det ligge.

Anonymkode: 0e1d9...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...