Gå til innhold

Vanskelig å skille diagnose og meg selv


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg har følt at livet ikke er verdt å leve ofte er fordi jeg føler at UANSETT hva jeg gjør så er det annerledes (negativt) mot at når andre gjør det. 
Er jeg deprimert så er det diagnosen, er jeg lykkelig/føler meg glad så er jeg bare rar. 
Jeg føler meg oppegående, tankekjøret er borte etter at jeg startet med medisin. Jeg gjør ting av meg selv, ser andre foran meg og evner mer å se andre. Tar mer kontakt med folk. Er interessert i å tjene penger og jobbe, bidra.

Men en liten redsel er i meg. At hjernen skal jobbe seg tilbake til den jeg var. 
Leste nettopp om ei mor med en autistisk sønn. Og så begynner jeg egnelitg å lure på om autister selv tror de virkelig normale men så er de bare rare? Eller er de klar over at de ikke er som andre?

Det ser jo ut til at de evner å se mote, utseende og slik? Men hvordan vet man hvor mye autisme man egentlig har?

Gleden min over livet blir noen ganger bare borte. Fordi jeg tror at jeg kanskje bare selv tror jeg er verdt noe/synes jeg ser grei ut og er normal? Mens det faktisk er umulig å bli det?

hva tror du? 

Anonymkode: 74801...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må finne andre i interesser enn navlebeskuelse.  Hva som helst, så lenge det ikke handler om deg.

Anonymkode: 7eb3f...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må finne andre i interesser enn navlebeskuelse.  Hva som helst, så lenge det ikke handler om deg.

Anonymkode: 7eb3f...1d7

For et tomt svar! Jeg har andre interesser! Språk, geografi, mat, religion, etikk, historie, film..... men det er noe med hvordan jeg FUNKER irl som er problemet 

Anonymkode: 74801...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Anonym bruker said:

For et tomt svar! Jeg har andre interesser! Språk, geografi, mat, religion, etikk, historie, film..... men det er noe med hvordan jeg FUNKER irl som er problemet 

Anonymkode: 74801...571

Det hjelper ikke hvis du bruker 1% på hver av interessene, du tenker mer enn 90% på deg selv, ditt liv, dine vansker, din fortid, ditt kjærlighetsliv.

Du har det sikkert vanskelig, men jeg mistenker du fortsatt ville tenkt på dine egne vansker selv om samfunnet gikk under av pandemi og konkurser. 

Kjipt med de døde liksom, men hva med MEG!

Anonymkode: 7eb3f...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...