Gå til innhold

Er pengene tapt dersom Norwegian går konkurs?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei da, det er sånn der sikkerhetsgreie som gjør at kundene er de første i køen til å få igjen pengene, hvis firmaet går konkurs.

Jeg håper faktisk de går konkurs. Jeg liker de ikke.

Anonymkode: b6a80...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei da, det er sånn der sikkerhetsgreie som gjør at kundene er de første i køen til å få igjen pengene, hvis firmaet går konkurs.

Jeg håper faktisk de går konkurs. Jeg liker de ikke.

Anonymkode: b6a80...1dc

Hvilken "greie"? Kan man evt. få på reiseforsikringen eller gjelder ikke den ved konkurs? Vi betalte ikke med kredittkort dessverre.

Anonymkode: 842ef...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken "greie"? Kan man evt. få på reiseforsikringen eller gjelder ikke den ved konkurs? Vi betalte ikke med kredittkort dessverre.

Anonymkode: 842ef...135

En sånn lov-greie. Som sikrer at kunder kommer før bedrifter som Norwegian i så fall har gjeld til. Slik at det som er av verdier hos et firma som er gått konkurs selges ut og så går pengene til de kundene som har krav først, før bedrifter og andre kreditorer.

Anonymkode: b6a80...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En sånn lov-greie. Som sikrer at kunder kommer før bedrifter som Norwegian i så fall har gjeld til. Slik at det som er av verdier hos et firma som er gått konkurs selges ut og så går pengene til de kundene som har krav først, før bedrifter og andre kreditorer.

Anonymkode: b6a80...1dc

Jøss, jaja, bra for oss da.

Anonymkode: 842ef...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian skylder mye penger her og der, til underleverandører. De har penger tilgode hos Boeing etter at fly de hadde betalt for viste seg å være ikke egnet men det drøyer å få disse tilbake. 
 

Tviler på at vi kunder står først i køen for å få penger tilbake. Selv har jeg billetter til ca 25 tusen fordelt på to turer. Har fått tilbud om å bytte til cashpoint men da tror jeg man stiller enda svakere ved konkurs. Jeg har betalt alt med Mastercard så om Norwegian ikke refunderer (i utgangspunktet urefunderbare billetter) prøver jeg Europeiske reiseforsikring og mastercard (Dnb) forsikring. Håper å få tilbake noe... 

Anonymkode: 48437...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...