Gå til innhold

Maktfolk. Hva kan denne brukes til? Potet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et tonn av denne. Vet ikke hva sorten heter. Vi er ikke så glad i kokt klassisk potet. Men vet ikke om denne går til noe annet. Liker båter, stappe, gratinert osv. 
Står ikke på på hvilket merke eller om den er fast eller melen.965B72DB-D19B-41E4-9C64-8E72B0145A38.thumb.jpeg.178bbdf9764701689936c075359569ab.jpeg

Anonymkode: 5cbef...815

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, siden jeg ikke er maktfolk så får jeg dessverre ikke hjulpet deg. 

Så sant du ikke kan nøye deg med råd fra allmuen så? For i så tilfelle tror jeg dette er en kokefast potet og du kan bruke den til det du måtte ønske. Tar bare litt lenger tid å tilberede en feks mandelpotet.

Anonymkode: eba4a...1ec

Skrevet

Tror den passer bra til det meste, den passer i hvertfall fint til potetstappe og båtpotet

Anonymkode: fa9cb...a4b

Skrevet

Tror neppe du blir diktator med den der...

Anonymkode: 727b4...614

Skrevet

Hvorfor kjøper du så mye da??? 
det ser ut som Beate.  Se på praktisk info  som ble sendt i går !! 
kokt potet med smeltet smør 😄😄

Anonymkode: 08d4b...5f4

Skrevet (endret)

Potetsalat med eller uten rømmedressing, kokte poteter, stekte potetbåter, spanske poteter (skrell, skjæres i terninger på ca 1,5cm x 1,5cm, kokes nesten ferdig i lettsaltet vann, siles og rist dem sånn at de blir ruglete i kanten, dryss over olje, paprika, gurkemeie, litt chilipulver, røkt paprika, salt, pepper og stek dem i ovnen til de får en sprø overflate) 

Endret av frk Nilsen
Skrevet
2 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Potetsalat med eller uten rømmedressing, kokte poteter, stekte potetbåter, spanske poteter (skrell, skjæres i terninger på ca 1,5cm x 1,5cm, kokes nesten ferdig i lettsaltet vann, siles og rist dem sånn at de blir ruglete i kanten, dryss over olje, paprika, gurkemeie, litt chilipulver, røkt paprika, salt, pepper og stek dem i ovnen til de får en sprø overflate) 

Tror jeg er litt treig, men hva mener du med det, hva gjør du? Hvor mye stekes de på i ovnen?

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror jeg er litt treig, men hva mener du med det, hva gjør du? Hvor mye stekes de på i ovnen?

Rister dem i silen så den myke, kokte overflaten blir litt sånn melete og ruglete. 200-220c varmluft i kanskje 10-15 min. Pleier ikke å ta tiden, men tipper rundt 10-15 min. Bare følg litt med. Kjempegode sammen med aioli. 

Skrevet
1 minutt siden, frk Nilsen skrev:

Rister dem i silen så den myke, kokte overflaten blir litt sånn melete og ruglete. 200-220c varmluft i kanskje 10-15 min. Pleier ikke å ta tiden, men tipper rundt 10-15 min. Bare følg litt med. Kjempegode sammen med aioli. 

Tusen takk, høres veldig godt ut :)

Skrevet

Røsti er godt. Kan visstnok også stekes i vaffeljern. 

Skrevet

Hjemmelaget potetmos med tilbehør er jo fantastisk godt 

Anonymkode: 1c0b1...fc6

Skrevet
45 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Det høres vanvittig godt ut! Tror jeg skal prøve dette til uka.

Skrevet

Lun potetsalat med ruccola, soltørket tomat , rødløk og fetaost😋

Anonymkode: 67e97...a90

Skrevet

Takk👍

Anonymkode: 5cbef...815

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...