Gå til innhold

Maktfolk. Hva kan denne brukes til? Potet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har et tonn av denne. Vet ikke hva sorten heter. Vi er ikke så glad i kokt klassisk potet. Men vet ikke om denne går til noe annet. Liker båter, stappe, gratinert osv. 
Står ikke på på hvilket merke eller om den er fast eller melen.965B72DB-D19B-41E4-9C64-8E72B0145A38.thumb.jpeg.178bbdf9764701689936c075359569ab.jpeg

Anonymkode: 5cbef...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, siden jeg ikke er maktfolk så får jeg dessverre ikke hjulpet deg. 

Så sant du ikke kan nøye deg med råd fra allmuen så? For i så tilfelle tror jeg dette er en kokefast potet og du kan bruke den til det du måtte ønske. Tar bare litt lenger tid å tilberede en feks mandelpotet.

Anonymkode: eba4a...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den passer bra til det meste, den passer i hvertfall fint til potetstappe og båtpotet

Anonymkode: fa9cb...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøper du så mye da??? 
det ser ut som Beate.  Se på praktisk info  som ble sendt i går !! 
kokt potet med smeltet smør 😄😄

Anonymkode: 08d4b...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetsalat med eller uten rømmedressing, kokte poteter, stekte potetbåter, spanske poteter (skrell, skjæres i terninger på ca 1,5cm x 1,5cm, kokes nesten ferdig i lettsaltet vann, siles og rist dem sånn at de blir ruglete i kanten, dryss over olje, paprika, gurkemeie, litt chilipulver, røkt paprika, salt, pepper og stek dem i ovnen til de får en sprø overflate) 

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Potetsalat med eller uten rømmedressing, kokte poteter, stekte potetbåter, spanske poteter (skrell, skjæres i terninger på ca 1,5cm x 1,5cm, kokes nesten ferdig i lettsaltet vann, siles og rist dem sånn at de blir ruglete i kanten, dryss over olje, paprika, gurkemeie, litt chilipulver, røkt paprika, salt, pepper og stek dem i ovnen til de får en sprø overflate) 

Tror jeg er litt treig, men hva mener du med det, hva gjør du? Hvor mye stekes de på i ovnen?

Anonymkode: fa9cb...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror jeg er litt treig, men hva mener du med det, hva gjør du? Hvor mye stekes de på i ovnen?

Anonymkode: fa9cb...a4b

Rister dem i silen så den myke, kokte overflaten blir litt sånn melete og ruglete. 200-220c varmluft i kanskje 10-15 min. Pleier ikke å ta tiden, men tipper rundt 10-15 min. Bare følg litt med. Kjempegode sammen med aioli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frk Nilsen skrev:

Rister dem i silen så den myke, kokte overflaten blir litt sånn melete og ruglete. 200-220c varmluft i kanskje 10-15 min. Pleier ikke å ta tiden, men tipper rundt 10-15 min. Bare følg litt med. Kjempegode sammen med aioli. 

Tusen takk, høres veldig godt ut :)

Anonymkode: fa9cb...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Potetsalat med eller uten rømmedressing, kokte poteter, stekte potetbåter, spanske poteter (skrell, skjæres i terninger på ca 1,5cm x 1,5cm, kokes nesten ferdig i lettsaltet vann, siles og rist dem sånn at de blir ruglete i kanten, dryss over olje, paprika, gurkemeie, litt chilipulver, røkt paprika, salt, pepper og stek dem i ovnen til de får en sprø overflate) 

Det høres vanvittig godt ut! Tror jeg skal prøve dette til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lun potetsalat med ruccola, soltørket tomat , rødløk og fetaost😋

Anonymkode: 67e97...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...