Gå til innhold

Skrive ett brev til han?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 18 år som røyker hasj. Hvor ofte er usikkert. Noen av hans gamle venner sier at han røyker ofte, han selv sier av og til. Han har fått nye venner som også røyker. Er synd at han har mistet de gamle vennene. Disse er sunne og kjekke gutter. Han har spilt fotball hele livet, men sluttet nå og henger med de nye kompisene 

Jeg har prøvd å snakke med han, men han er i forsvar med en gang. Jeg er dum som ikke skjønner at det er ikke farlig å røyke hasj av og til. Er det sant at han røyker av og til eller lyver han? Det vet jeg ikke. Men jeg kan ikke snakke med han. Han hører ikke 

Tente nå å skrive ett brev til han..Er det dumt?  Hva bør jeg skrive i brevet sånn jeg når inn til han? Sette hardt mot hardt og si at han må flytte hvis han ikke slutter? 

Noen som har erfaring med dette?

Anonymkode: 17a98...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg først ville formulert på hvorfor han har gjort disse endringene i livet sitt, byttet ut venner, endret livsstil og -valg,

Snakk med ham om andre ting enn rusen først. Spør ham om det har skjedd noe som har gjort at han har sluttet å omgås de andre vennene, hvorfor han har stoppet helt  opp med den livsstilen han hadde før (helt uten å snakke om hasjen. Noen ganger må man slå hardt mot hardt, det er jo rett og slett ulovlig å gjøre det, men du har prøvd den veien før uten hell, se om denne veien fører noe sted før du blir hard).

Er det helt umulig å få noe ut av ham i det hele tatt ville jeg skrevet det brevet som en siste utvei. Nekter han for alt, «ingenting er noe problem» osv ville jeg nok ringt politiets forebyggende enhet rett og slett.

 

Jeg er ikke den som her mest anti-hasj, mener det er mye annet i verden som er verre. Men for nå er det faktisk sånn at det er ulovlig, og dermed kriminelt å gjøre det, selvom man er 18 år og myndig,. I tillegg er det mange år til hjernen hans er ferdig utviklet, så forferdelig dumt å starte med valg nå som fort kan henge ved deg resten av livet.

Anonymkode: 0b4d3...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror jeg først ville formulert på hvorfor han har gjort disse endringene i livet sitt, byttet ut venner, endret livsstil og -valg,

Snakk med ham om andre ting enn rusen først. Spør ham om det har skjedd noe som har gjort at han har sluttet å omgås de andre vennene, hvorfor han har stoppet helt  opp med den livsstilen han hadde før (helt uten å snakke om hasjen. Noen ganger må man slå hardt mot hardt, det er jo rett og slett ulovlig å gjøre det, men du har prøvd den veien før uten hell, se om denne veien fører noe sted før du blir hard).

Er det helt umulig å få noe ut av ham i det hele tatt ville jeg skrevet det brevet som en siste utvei. Nekter han for alt, «ingenting er noe problem» osv ville jeg nok ringt politiets forebyggende enhet rett og slett.

 

Jeg er ikke den som her mest anti-hasj, mener det er mye annet i verden som er verre. Men for nå er det faktisk sånn at det er ulovlig, og dermed kriminelt å gjøre det, selvom man er 18 år og myndig,. I tillegg er det mange år til hjernen hans er ferdig utviklet, så forferdelig dumt å starte med valg nå som fort kan henge ved deg resten av livet.

Anonymkode: 0b4d3...734

Jeg skal prøve å snakke med han igjen. Dette sliter sånn på familien. Jeg sover dårlig pga dette. Tenker at siden han var så dum at han prøvde dette 1 gang, så kan han være dum å prøve noe annet også. 

Anonymkode: 17a98...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...